A400M completes 300 hour F&R flight test program

Airbus Military has successfully completed the 300 hours of Function & Reliability flight-testing of the A400M airlifter which is a key requirement prior to full certification.

A400M 300 h Test

Im Dezember 2012 schaffte die A400M nach Verzögerungen durch einen kompletten Triebwerkswechsel ihr 300-Stunden-Zuverlässigkeitsprogramm (Foto: Airbus Military).  

 

After fitting new engines to the first production-representative aircraft (MSN6/”Grizzly 5”) the F&R testing was completed in just 32 days, during which the aircraft made 52 flights and visited 10 different airfields.

Airbus Military Head of Flight and Integration Tests Fernando Alonso said: “During this F&R campaign the A400M has flown an average of two flights and 15 flight hours per day over a 26 day timeframe with only 6 days devoted to routine maintenance activities. The crews have been greatly impressed with the performance of the on-board systems and engines, and we are confident that we have a sound basis for completing the civil and military certification in the next couple of months.”

The exercise is intended to examine the aircraft´s behavior in conditions representative of normal in-service experience, including both routine and simulated abnormal operations in a wide range of weather and locations.

Data from the F&R programme is now being examined by the civil and military certification authorities for the A400M – respectively EASA and a committee appointed by OCCAR.

Having received the restricted Type Certification begin May this year, this phase of the flight test programme was the last major requirement prior to full Type Certification. It is expected that the aircraft will receive the full civil Type Certificate and military Initial Operating Capability in the first quarter of next year subject to the approval of the relevant authorities.

First delivery to the French Air Force, of MSN7, is planned for the second quarter, and a total of four aircraft will be delivered during the year in line with the latest revised schedule.

Mehr zum Thema:
English




Diesen Artikel kommentieren 

Weitere interessante Inhalte
Embraer Roll-out der KC-390 in Gaviao Peixoto

21.10.2014 - Der brasilianische Hersteller hat am Dienstag sein bisher größtes Flugzeug aus der Halle gerollt. Nach der Feier laufen die Vorbereitungen auf einen Erstflug noch in diesem Jahr weiter. … weiter

Hilfseinsätze gegen Ebola-Virus US Air Force fliegt Spezialisten nach Liberia

21.10.2014 - Eine Boeing C-17A Globemaster III hat 30 Militärangehörige der US Army, US Air Force und des US Marine Corps von Dakar nach Liberia geflogen. Sie sollen dort die medizinische Versorgung verbessern. … weiter

Weltweit letzter Betreiber Griechenland verabschiedet die Vought A-7 Corsair II

21.10.2014 - Mit einem feierlichen Abschiedflugtag am Militärflughafen Araxos hat Griechenland die letzten A-7E Corsair II außer Dienst gestellt. … weiter

Rückblick Trägertests mit der Northrop Grumman X-47B

21.10.2014 - Einen Katapultstart und Durchstartmanöver hat die X-47B schon geschafft, jetzt fehlt für den unbemannten Testträger nur noch die finale Prüfung: eine Landung auf einem Flugzeugträger. Für die US Navy … weiter

Überführung nach Jacksonville Boeing liefert 18. P-8A Poseidon an US Navy

20.10.2014 - Boeing hat in Seattle das 18. Exemplar des Seeüberwachungsflugzeugs P-8A Poseidon an die US Navy übergeben. … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

Frage des Monats

Welches Thema ist Ihr Favorit in der FLUG REVUE 11-2014?


Es ist ein Fehler aufgetreten. Bitte versuchen Sie es erneut.











alle Ergebnisse


FLUG REVUE 11/2014

FLUG REVUE
11/2014
13.10.2014

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


- A320neo fliegt
- Extra Aerospace in Germany
- Hercules C-130J
- Cessna Citation X+
- KLM im Umbruch
- Air14 in Payerne
- ESA-Sonde Rosetta
- Interview Air Service Berlin

aerokurier iPad-App