A400M completes 300 hour F&R flight test program

Airbus Military has successfully completed the 300 hours of Function & Reliability flight-testing of the A400M airlifter which is a key requirement prior to full certification.

A400M 300 h Test

Im Dezember 2012 schaffte die A400M nach Verzögerungen durch einen kompletten Triebwerkswechsel ihr 300-Stunden-Zuverlässigkeitsprogramm (Foto: Airbus Military).  

 

After fitting new engines to the first production-representative aircraft (MSN6/”Grizzly 5”) the F&R testing was completed in just 32 days, during which the aircraft made 52 flights and visited 10 different airfields.

Airbus Military Head of Flight and Integration Tests Fernando Alonso said: “During this F&R campaign the A400M has flown an average of two flights and 15 flight hours per day over a 26 day timeframe with only 6 days devoted to routine maintenance activities. The crews have been greatly impressed with the performance of the on-board systems and engines, and we are confident that we have a sound basis for completing the civil and military certification in the next couple of months.”

The exercise is intended to examine the aircraft´s behavior in conditions representative of normal in-service experience, including both routine and simulated abnormal operations in a wide range of weather and locations.

Data from the F&R programme is now being examined by the civil and military certification authorities for the A400M – respectively EASA and a committee appointed by OCCAR.

Having received the restricted Type Certification begin May this year, this phase of the flight test programme was the last major requirement prior to full Type Certification. It is expected that the aircraft will receive the full civil Type Certificate and military Initial Operating Capability in the first quarter of next year subject to the approval of the relevant authorities.

First delivery to the French Air Force, of MSN7, is planned for the second quarter, and a total of four aircraft will be delivered during the year in line with the latest revised schedule.

Mehr zum Thema:
 



Diesen Artikel kommentieren 

Weitere interessante Inhalte
Neustart der Blackjack-Fertigung Russland will Tupolew Tu-160 wieder bauen

29.05.2015 - Die russischen Luftstreitkräfte wollen mindestens 50 Exemplare der Tupolew Tu-160M Blackjack beschaffen. Die Produktion des strategischen Bombers war in den 90er Jahren aus Geldmangel eingestellt … weiter

Lightning-II-Produktion Erste Lockheed Martin F-35 mit Flügeln aus Italien

29.05.2015 - In Fort Worth entsteht die erste nicht für Italien bestimmte Lockheed Martin F-35A Lightning II mit einem in Italien gefertigten Flügel. … weiter

Änderungen am Tanker A330 MRTT wird verbessert

29.05.2015 - Die Verkäufe laufen gut, trotzdem wird Airbus Defence & Space bei seinem Tanker einige Änderungen durchführen. … weiter

Fighting Falcon in Schweden USAF fliegt mit F-16 bei Arctic Challenge

28.05.2015 - Die USAF hat zwölf Lockheed Martin F-16 Fighting Falcon zum schwedischen Fliegerhorst Kallax geschickt. Dort nehmen sie an der Übung Arctic Challenge teil. … weiter

Jets im Geschwindigkeitsrausch Top 10: Die schnellsten Flugzeuge der Welt

28.05.2015 - Nationales Prestige und technisches Knowhow: Nicht nur die Supermächte lieferten sich einen Wettstreit um immer neue Geschwindigkeitsrekorde. … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

FLUG REVUE 06/2015

FLUG REVUE
06/2015
11.05.2015

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


- CSeries im Flugtest
- U-2 fliegt weiter
- A129 Mangusta
- Hamburger Messe
- Wie sicher ist Fliegen
- Tupolew Tu-104
- Boeing 747-8
- NASA-Kapsel Orion

aerokurier iPad-App
Frage des Monats

Welches Thema ist Ihr Favorit in der FLUG REVUE 05-2015?


Es ist ein Fehler aufgetreten. Bitte versuchen Sie es erneut.











alle Ergebnisse