10.12.2012
FLUG REVUE

A400M completes 300 hour F&R flight test program

Airbus Military has successfully completed the 300 hours of Function & Reliability flight-testing of the A400M airlifter which is a key requirement prior to full certification.

A400M 300 h Test

Im Dezember 2012 schaffte die A400M nach Verzögerungen durch einen kompletten Triebwerkswechsel ihr 300-Stunden-Zuverlässigkeitsprogramm (Foto: Airbus Military).  

 

After fitting new engines to the first production-representative aircraft (MSN6/”Grizzly 5”) the F&R testing was completed in just 32 days, during which the aircraft made 52 flights and visited 10 different airfields.

Airbus Military Head of Flight and Integration Tests Fernando Alonso said: “During this F&R campaign the A400M has flown an average of two flights and 15 flight hours per day over a 26 day timeframe with only 6 days devoted to routine maintenance activities. The crews have been greatly impressed with the performance of the on-board systems and engines, and we are confident that we have a sound basis for completing the civil and military certification in the next couple of months.”

The exercise is intended to examine the aircraft´s behavior in conditions representative of normal in-service experience, including both routine and simulated abnormal operations in a wide range of weather and locations.

Data from the F&R programme is now being examined by the civil and military certification authorities for the A400M – respectively EASA and a committee appointed by OCCAR.

Having received the restricted Type Certification begin May this year, this phase of the flight test programme was the last major requirement prior to full Type Certification. It is expected that the aircraft will receive the full civil Type Certificate and military Initial Operating Capability in the first quarter of next year subject to the approval of the relevant authorities.

First delivery to the French Air Force, of MSN7, is planned for the second quarter, and a total of four aircraft will be delivered during the year in line with the latest revised schedule.

Mehr zum Thema:
 



Diesen Artikel kommentieren 

Weitere interessante Inhalte
Lockheed Martin F-35B: Erstes Bombentraining beim Marine Corps

03.07.2015 - Die Marine-Corps-Staffel VMFA-121 hat von Miramar aus ihre erste Bombenwurf-Übungskampagne durchgeführt. Damit rückt die vorläufige Einsatzbereitschaft der F-35B näher. … weiter

Zwischenlösung geplatzt? Brasilien lehnt Gripen-Lease ab

02.07.2015 - Laut brasilianischen Medienberichten haben die brasilianischen Luftstreitkräfte ihre Pläne, zwölf Saab JAS-39C/D Gripen aus Schweden zu leasen, aufgegeben. … weiter

Unfall in Indonesien Lockheed C-130 Hercules abgestürzt

02.07.2015 - Am 30. Juni stürzte eine Lockheed C-130 Hercules der indonesischen Luftstreitkräfte nach dem Start in Medan ab. Laut Medienberichten kamen mindestens 140 Menschen bei dem Unglück ums Leben. … weiter

Militärhubschrauber mit Sonderausstattung Tunesien erhält Sikorsky UH-60M Black Hawk

02.07.2015 - Das tunesische Militär erhält bis Ende Juni 2019 vier modifizierte Militärhubschrauber vom Typ Sikorsky UH-60M Black Hawk für Sondereinsätze. … weiter

Entwurf festgeschrieben Luftbetankung für Northrop Grumman E-2D Hawkeye

01.07.2015 - Northrop Grumman hat die kritische Designüberprüfung für das Luftbetankungssystem der E-2D Hawkeye abgeschlossen. Flugversuche stehen für 2017 an. … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

FLUG REVUE 07/2015

FLUG REVUE
07/2015
15.06.2015

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


- Air Force One und Co.
- Zwischenbericht Germanwings-Unglück
- 15. EBACE in Genf
- Frisian Flag
- A400M-Absturz
- UAV-Entwicklung Europa
- Kabinenbeleuchtung mit LEDs
- EXTRA Paris Airshow 2015

aerokurier iPad-App