A400M completes 300 hour F&R flight test program

Airbus Military has successfully completed the 300 hours of Function & Reliability flight-testing of the A400M airlifter which is a key requirement prior to full certification.

A400M 300 h Test

Im Dezember 2012 schaffte die A400M nach Verzögerungen durch einen kompletten Triebwerkswechsel ihr 300-Stunden-Zuverlässigkeitsprogramm (Foto: Airbus Military).  

 

After fitting new engines to the first production-representative aircraft (MSN6/”Grizzly 5”) the F&R testing was completed in just 32 days, during which the aircraft made 52 flights and visited 10 different airfields.

Airbus Military Head of Flight and Integration Tests Fernando Alonso said: “During this F&R campaign the A400M has flown an average of two flights and 15 flight hours per day over a 26 day timeframe with only 6 days devoted to routine maintenance activities. The crews have been greatly impressed with the performance of the on-board systems and engines, and we are confident that we have a sound basis for completing the civil and military certification in the next couple of months.”

The exercise is intended to examine the aircraft´s behavior in conditions representative of normal in-service experience, including both routine and simulated abnormal operations in a wide range of weather and locations.

Data from the F&R programme is now being examined by the civil and military certification authorities for the A400M – respectively EASA and a committee appointed by OCCAR.

Having received the restricted Type Certification begin May this year, this phase of the flight test programme was the last major requirement prior to full Type Certification. It is expected that the aircraft will receive the full civil Type Certificate and military Initial Operating Capability in the first quarter of next year subject to the approval of the relevant authorities.

First delivery to the French Air Force, of MSN7, is planned for the second quarter, and a total of four aircraft will be delivered during the year in line with the latest revised schedule.

Mehr zum Thema:
 



Diesen Artikel kommentieren 

Weitere interessante Inhalte
Globale Fighter Top 10: Die zahlreichsten aktiven Kampfjet-Typen

28.04.2015 - Welche Kampfflugzeugmuster dominieren heute die weltweiten Flotten? Unsere Top-10-Liste gibt Aufschluss. … weiter

Saab Verbessertes PS-05/A-Radar für Gripen C/D

28.04.2015 - Saab hat eine Mk4-Version des Gripen-Radars entwickelt, das größere Reichweite und zusätzliche Funktionen bietet. … weiter

Rückenwind im ersten Quartal MTU Aero Engines steigert Umsatz und Ergebnis

28.04.2015 - Im Vergleich zum Vorjahreszeitraum konnte die MTU Aero Engines AG den Umsatz um 20 Prozent steigern. Das operative Ergebnis des deutschen Triebwerksunternehmens wuchs um zehn Prozent. … weiter

Ausbildungszentrum Fassberg NH90-Wartungstrainer werden modernisiert

27.04.2015 - Rheinmetall Defence rüstet derzeit die NH90-Cockpittrainer, die für die Ausbildung von Technikern genutzt werden, auf den Standard IOC+ auf. … weiter

Die Termine der bekanntesten Staffeln Kunstflugteams 2015

26.04.2015 - Auch 2015 gibt es wieder viele Gelegenheiten, die berühmtesten Kunstflugteams der Welt zu sehen. Hier finden Sie die bereits bekannten Termine. … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

FLUG REVUE 05/2015

FLUG REVUE
05/2015
13.04.2015

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


- Italiens Typhoon
- A350 Schalen aus Augsburg
- A380NEO
- Dawn erreicht Ceres
- Drehkreuz Delhi
- DLR-Forschung
- Helikopter H160

aerokurier iPad-App
Frage des Monats

Welches Thema ist Ihr Favorit in der FLUG REVUE 05-2015?


Es ist ein Fehler aufgetreten. Bitte versuchen Sie es erneut.











alle Ergebnisse