A400M completes 300 hour F&R flight test program

Airbus Military has successfully completed the 300 hours of Function & Reliability flight-testing of the A400M airlifter which is a key requirement prior to full certification.

A400M 300 h Test

Im Dezember 2012 schaffte die A400M nach Verzögerungen durch einen kompletten Triebwerkswechsel ihr 300-Stunden-Zuverlässigkeitsprogramm (Foto: Airbus Military).  

 

After fitting new engines to the first production-representative aircraft (MSN6/”Grizzly 5”) the F&R testing was completed in just 32 days, during which the aircraft made 52 flights and visited 10 different airfields.

Airbus Military Head of Flight and Integration Tests Fernando Alonso said: “During this F&R campaign the A400M has flown an average of two flights and 15 flight hours per day over a 26 day timeframe with only 6 days devoted to routine maintenance activities. The crews have been greatly impressed with the performance of the on-board systems and engines, and we are confident that we have a sound basis for completing the civil and military certification in the next couple of months.”

The exercise is intended to examine the aircraft´s behavior in conditions representative of normal in-service experience, including both routine and simulated abnormal operations in a wide range of weather and locations.

Data from the F&R programme is now being examined by the civil and military certification authorities for the A400M – respectively EASA and a committee appointed by OCCAR.

Having received the restricted Type Certification begin May this year, this phase of the flight test programme was the last major requirement prior to full Type Certification. It is expected that the aircraft will receive the full civil Type Certificate and military Initial Operating Capability in the first quarter of next year subject to the approval of the relevant authorities.

First delivery to the French Air Force, of MSN7, is planned for the second quarter, and a total of four aircraft will be delivered during the year in line with the latest revised schedule.




Diesen Artikel kommentieren 

Weitere interessante Inhalte
Lockheed Martin P-3-Flügelproduktion unterbrochen

15.09.2014 - In Marietta wurde jüngst der letzte Satz neuer Tragflächen für die P-3 Orion der US Customs and Border Protection verschifft. Nächstes Jahr geht die Produktion dann für Kanada weiter. … weiter

Reduzierte Stückzahlen Die fliegenden Großprogramme der Bundeswehr

13.09.2014 - Viele der großen Beschaffungsprogramme der Bundeswehr werden von technischen Problemen, Stückzahlreduzierungen und Kostensteigerungen gebeutelt. … weiter

Messe-Highlights Top 10: Die spektakulärsten ILA-Premieren

12.09.2014 - Seit mehr als 100 Jahren präsentieren die Hersteller ihre neuesten Errungenschaften auf der ILA in der Luft und am Boden. Wir zeigen die wichtigsten und außergewöhnlichsten Flugzeuge und Hubschrauber. … weiter

UAV überwacht Meer vor Somalia Predator fliegt für Atalanta-Mission

11.09.2014 - Die Aeronautica Militare Italiana hat von Dschibuti aus den Betrieb mit dem MQ-1 Predator aufgenommen. … weiter

Triebwerksbrand und fehlerhaftes Titan-Material Lieferungen des F135-Antriebs für die F-35 laufen wieder

11.09.2014 - Nach dem Triebwerksbrand eines F135 in einer Lockheed Martin F-35 Lightning II und Problemen mit einem Zulieferer war die Lieferung der Antriebe von Pratt & Whitney seitens des … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

Frage des Monats

Welches Thema ist Ihr Favorit in der FLUG REVUE 10-2014?


Es ist ein Fehler aufgetreten. Bitte versuchen Sie es erneut.











alle Ergebnisse


FLUG REVUE 10/2014

FLUG REVUE
10/2014
15.09.2014

Abonnements
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


- Royal International Air Tattoo
- Riesentwin Boeing 777X
- Etihad steigt bei Alitalia ein
- Bombardier Challenger 350
- Chengdu/PAC JF-17 Thunder
- Triebwerke-EXTRA
- Cassinis "Grand Tour"
- Langstreckenrekord auf dem Mars

aerokurier iPad-App