A400M completes 300 hour F&R flight test program

Airbus Military has successfully completed the 300 hours of Function & Reliability flight-testing of the A400M airlifter which is a key requirement prior to full certification.

A400M 300 h Test

Im Dezember 2012 schaffte die A400M nach Verzögerungen durch einen kompletten Triebwerkswechsel ihr 300-Stunden-Zuverlässigkeitsprogramm (Foto: Airbus Military).  

 

After fitting new engines to the first production-representative aircraft (MSN6/”Grizzly 5”) the F&R testing was completed in just 32 days, during which the aircraft made 52 flights and visited 10 different airfields.

Airbus Military Head of Flight and Integration Tests Fernando Alonso said: “During this F&R campaign the A400M has flown an average of two flights and 15 flight hours per day over a 26 day timeframe with only 6 days devoted to routine maintenance activities. The crews have been greatly impressed with the performance of the on-board systems and engines, and we are confident that we have a sound basis for completing the civil and military certification in the next couple of months.”

The exercise is intended to examine the aircraft´s behavior in conditions representative of normal in-service experience, including both routine and simulated abnormal operations in a wide range of weather and locations.

Data from the F&R programme is now being examined by the civil and military certification authorities for the A400M – respectively EASA and a committee appointed by OCCAR.

Having received the restricted Type Certification begin May this year, this phase of the flight test programme was the last major requirement prior to full Type Certification. It is expected that the aircraft will receive the full civil Type Certificate and military Initial Operating Capability in the first quarter of next year subject to the approval of the relevant authorities.

First delivery to the French Air Force, of MSN7, is planned for the second quarter, and a total of four aircraft will be delivered during the year in line with the latest revised schedule.

Mehr zum Thema:
English




Diesen Artikel kommentieren 

Weitere interessante Inhalte
Russian Helicopters Letzte Lieferung von Mi-17V-5 nach Afghanistan

31.10.2014 - Kazan Helicopters hat diese Woche die letzten von 63 bestellten Transporthubschrauber Mi-17V-5 an das afghanische Heer ausgeliefert. … weiter

Die Cargo-Spezialisten Top 10: Die größten Frachtflugzeuge der Welt

31.10.2014 - Angefangen hat es in der Pionierzeit der Luftfahrt mit Briefen, heute passen riesige Generatoren und ganze Segelyachten in die Frachträume der großen Transportflugzeuge. … weiter

Airbus Defence & Space Zweite A400M für die RAF im Flugtest

31.10.2014 - Wie Airbus nun bekannt gab hat die zweite A400M für die Royal Air Force am 23. Oktober ihren ersten Flug absolviert. … weiter

Mehr Aktivität NATO: Russische Flugzeuge trainieren über Ostsee und Atlantik

30.10.2014 - Das Allied Command Operations der Allianz vermeldete am Dienstagabend ein „ungewöhnliches Niveau an Aktivität“ von russischen Flugzeugen im internationalen Luftraum über der Ostsee, dem Schwarzen Meer … weiter

Airbus Defence & Space Mexiko bestellt weitere C295

29.10.2014 - Mexiko hat mit Airbus Defence & Space einen Vertrag über den Kauf von zwei weiteren mittelschweren Transportflugzeugen vom Typ Airbus C295 für die mexikanische Marine unterzeichnet. … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

Frage des Monats

Welches Thema ist Ihr Favorit in der FLUG REVUE 11-2014?


Es ist ein Fehler aufgetreten. Bitte versuchen Sie es erneut.











alle Ergebnisse


FLUG REVUE 11/2014

FLUG REVUE
11/2014
13.10.2014

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


- A320neo fliegt
- Extra Aerospace in Germany
- Hercules C-130J
- Cessna Citation X+
- KLM im Umbruch
- Air14 in Payerne
- ESA-Sonde Rosetta
- Interview Air Service Berlin

aerokurier iPad-App