05.03.2009
FLUG REVUE

AgustaWestland Grand for RegaAgustaWestland unveiles Grand for Rega

Version der Grand für Schweizer Luftrettung<br /> Yesteday, AgustaWestland unveiled the the so called DA VINCI helicopter to Swiss air-rescue operator REGA during an official ceremony held at AgustaWestland’s Vergiate plant. The DA VINCI is a modern top-of-the-range light twin specifically developed from the Grand to meet REGA’s requirements for a mountain rescue and air-ambulance helicopter.

Grand Rega Nr.1 März 2009

Die erste AgustaWestland Grand für die Schweizer Rettungsflugwacht Rega wurde am 5. März in Vergiate vorgestellt (Foto: AgustaWestland)  

 

The DA VINCI project was aimed at selecting a light twin aircraft capable to perform high altitude rescue missions as well as the rapid hospital-to-hospital transfer of severely injured patients and providing them with specialised medical treatment in flight. The customer selected the specifically developed DA VINCI project helicopter in late 2006 following an extensive evaluation process and subsequently placed an order for eleven aircraft plus four options.

The high performance DA VINCI features a large cabin providing the space only found in larger and more expensive helicopters. The DA VINCI can get to the casualty quicker than competing helicopters saving vital minutes on the time it takes to get the casualty to hospital and the aircraft is provided with a special Emergency Medical Service (EMS) interior developed by REGA and Aerolite.

The DA VINCI helicopter’s state-of-the-art avionics, totally developed by AgustaWestland, includes a dual duplex four axis digital Automatic Flight Control System (AFCS), Electronic Flight Instrument System (EFIS) with an embedded Flight Management System, 3D Synthetic Vision & Terrain Awareness Warning System (TAWS) embedded into the EFIS, a Radio Management System (RMS) with radio tuning unit for communication and navigation, an Euronav V digital map and an Enhanced Vision System (EVS). The helicopter is also equipped for single pilot VFR operations and a Night Vision Goggle (NVG) compatible cockpit.

Mehr Infos zu:
Mehr zum Thema:
 


Weitere interessante Inhalte
Leonardo Helicopters Merlin HC4 für die Royal Navy im Flugtest

22.11.2016 - In Yeovil hat die Flugerprobung der neuen Merlin-Version für die Commando Helicopter Force der britischen Marine begonnen. … weiter

Leonardo-Werk in Yeovilton Letzte Wildcat an die Royal Navy geliefert

28.10.2016 - Der Fleet Air Arm hat in Yeovilton seinen letzten von 28 AW159-Marinehubschraubern erhalten. … weiter

Heli Service International Erste AW169 für den Europäischen Offshore-Markt

07.09.2016 - Heli Service in Emden nutzt als erster Kunde weltweit die AW169 für den Offshore-Einsatz. Sie wird unter anderem für das weltweit größte Offshore-Windenergie-Projekt „Gemini“ von Siemens eingsetzt. … weiter

Leonardo Helicopters AW609-Testprogramm nimmt wieder Fahrt auf

15.08.2016 - Nach dem tödlichen Absturz der Prototyps AC2 im letzten Oktober wird das Flugtestprogramm mit dem AC1 forgesetzt. … weiter

Neue Aufträge AW139 für Italien und Pakistan

05.08.2016 - Leonardo Helicopters hat Aufträge für weitere AW139 erhalten. Es wurden nun über 960 der Mehrzweckhubschrauber verkauft. … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

FLUG REVUE 12/2016

FLUG REVUE
12/2016
07.11.2016

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


- Neue Junkers F 13 fliegt
- Dreiteilung airberlin
- Flughafen Lyon
- Erprobung Pilatus PC-24
- Wonsan Air Festival
- Brennstoffzellen im Alltagstest
- Extra Raumfahrt

aerokurier iPad-App