23.04.2014
FLUG REVUE

Airbus Defence and Space launches Zephyr 8

Airbus Defence and Space officially announced today that it has launched the Zephyr 8 programme to develop the next generation of the world-record setting Zephyr 7 system and invites potential customers and partners to undertake joint in-flight demonstrations of their payloads and applications.

Zephyr 7 Rekord

Zephyr 7 erreichte im Sommer 2010 eine Rekordflugzeit von 14 Tagen, 22 Minuten und 8 Sekunden (Foto: Qinetiq).  

 

Zephyr is a High Altitude Pseudo-Satellite (HAPS). Running exclusively on solar power and flying at high altitudes above the weather and above conventional air traffic, it fills a capability gap between satellites and UAVs. Like no other means they allow focus on a specific area of interest (which can be hundreds of miles wide) while providing it with satellite-like communications and ISR (Intelligence, Surveillance & Reconnaissance) services over long periods of time without interruption.

The Airbus Group has been working on High Altitude Pseudo-Satellites (HAPS) since 2008. A cross-divisional "Nursery" project was created in which an integrated team of space and aviation experts has incubated a HAPS business addressing all its technical, commercial and regulatory aspects.

In 2013, this incubator acquired the assets of the "Zephyr" program which had originally been initiated in the UK and integrated all the key Zephyr staff into its HAPS organisation.

"We are now building the next generation of Airbus Zephyr that will allow customers to test payloads and applications. We are ready and look forward to demonstrating its unique capabilities to customers in flight," said Jens Federhen, Airbus HAPS Programme Manager.

“Zephyr 7 is demonstrably years ahead of any other HAPS system and we spent last year analysing and designing exactly what we need to improve it" explained Airbus Zephyr Technical Director, Chris Kelleher.



Weitere interessante Inhalte
Auftrag für AEW-Ausrüstung der Merlin Crowsnest für die Royal Navy

17.01.2017 - Lockheed Martin hat nun offiziell den Auftrag für die Entwicklung des Crowsnest-Systems zur Einrüstung in die Merlin-Hubschrauber erhalten. Radar und Elektronik stammen von Thales. … weiter

DFS übernimmt Fluglotsenausbildung der Bundeswehr

16.01.2017 - Eine Tochter der Deutschen Flugsicherung, die Kaufbeuren ATM Training, hat die Ausbildung der militärischen Flugsicherungskontrollleiter übernommen. … weiter

Mini-Hubschrauber Heer führt Black Hornet ein

16.01.2017 - Auch das deutsche Heer beschafft nun bei Prox Dynamics das Aufklärungssystem PD-100. Der Mini-Hubschrauber wiegt nicht einmal 20 Gramm. … weiter

Neuer Strahltrainer von Leonardo Italien kauft erste M-345

16.01.2017 - Leonardo hat nach dem Jungfernflug einen ersten Vertrag für die Beschaffung des Strahltrainers M-345 durch Italien unterzeichnet. … weiter

Unmanned Aerial Vehicles Vanilla VA001 bleibt über 50 Stunden in der Luft

13.01.2017 - Vanilla Aircraft hat mit ihrem UAV (Unmanned Aerial Vehicle) einen Rekord aufgestellt. In der 50–500 kg Klasse, der mit einem Verbrennungsmotor betriebenen Drohnen war der Flug über zwei Tage ohne … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

FLUG REVUE 02/2017

FLUG REVUE
02/2017
09.01.2017

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


- Ryanair greift Lufthansa an
- Bombardier liefert CS300
- Gulfstream G500
- Sea Lion fliegt
- Interview Astronaut Gerst
- Nachtschicht bei LH Technik

aerokurier iPad-App