23.04.2014
FLUG REVUE

Airbus Defence and Space launches Zephyr 8

Airbus Defence and Space officially announced today that it has launched the Zephyr 8 programme to develop the next generation of the world-record setting Zephyr 7 system and invites potential customers and partners to undertake joint in-flight demonstrations of their payloads and applications.

Zephyr 7 Rekord

Zephyr 7 erreichte im Sommer 2010 eine Rekordflugzeit von 14 Tagen, 22 Minuten und 8 Sekunden (Foto: Qinetiq).  

 

Zephyr is a High Altitude Pseudo-Satellite (HAPS). Running exclusively on solar power and flying at high altitudes above the weather and above conventional air traffic, it fills a capability gap between satellites and UAVs. Like no other means they allow focus on a specific area of interest (which can be hundreds of miles wide) while providing it with satellite-like communications and ISR (Intelligence, Surveillance & Reconnaissance) services over long periods of time without interruption.

The Airbus Group has been working on High Altitude Pseudo-Satellites (HAPS) since 2008. A cross-divisional "Nursery" project was created in which an integrated team of space and aviation experts has incubated a HAPS business addressing all its technical, commercial and regulatory aspects.

In 2013, this incubator acquired the assets of the "Zephyr" program which had originally been initiated in the UK and integrated all the key Zephyr staff into its HAPS organisation.

"We are now building the next generation of Airbus Zephyr that will allow customers to test payloads and applications. We are ready and look forward to demonstrating its unique capabilities to customers in flight," said Jens Federhen, Airbus HAPS Programme Manager.

“Zephyr 7 is demonstrably years ahead of any other HAPS system and we spent last year analysing and designing exactly what we need to improve it" explained Airbus Zephyr Technical Director, Chris Kelleher.



Weitere interessante Inhalte
Marschflugkörper von Raytheon 4000. Tomahawk Block IV ausgeliefert

17.08.2017 - Raytheon hat die 4000. Tomahawk Block IV an die US Navy übergeben. Der Marschflugkörper soll noch bis 2040 im Dienst bleiben. … weiter

Pleiten, Pech und Pannen Top 10: Die spektakulärsten Flugzeuge, die nie flogen

17.08.2017 - Senkrechtstarter, Stealth-Jäger, Mach 3 schnelle Jäger: Die Luftfahrtgeschichte ist voll von interessanten, aber erfolglosen Flugzeugprojekten, die trotz fortgeschrittener Entwicklung nie aus eigener … weiter

Erster Besuch im Heimathafen „Queen Elizabeth“ in Portsmouth

16.08.2017 - Der neue Flugzeugträger der Royal Navy ist am Mittwochmorgen zum ersten Mal in seinen künftigen Heimathafen Portsmouth eingelaufen. … weiter

Graflight V-8 USAF testet neuen Dieselmotor

16.08.2017 - Beim Arnold Engineering and Development Center hat die USAF einen speziell für Luftfahrtanwendungen entwickelten Dieselmotor mit 4,3 Liter Hubraum getestet. … weiter

„Combat Hammer“ in Hill AFB F-35A testet Waffeneinsatz

15.08.2017 - Die US Air Force hat die erste operationelle Testphase für Luft-Boden-Einsätze mit der Lockheed Martin F-35A durchgeführt. … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

FLUG REVUE 09/2017

FLUG REVUE
09/2017
07.08.2017

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


Eurofighter: Österreich will teure Kampfjets ausmustern
G20: Gipfeltreffen der VIP-Jets
Falcon 5X: Dassaults neuer Widebody fliegt
Tiger Meet: Trainingsduell über der Bretagne
Cassini-Sonde: Nach 20 Jahren Finale am Saturn
Air Serbia: Etihad baut erfolgreich um
Erstflug am Computer: Flugzeuge im Datenstrom

Be a pilot