31.07.2014
FLUG REVUE

Airbus Helicopters finally starts delivery of its EC145 T2

The handover of the first EC145 T2 to DRF Luftrettung on Thursday marked the delivery start for the latest iteration of the BK117/EC145 family.

EC145 T2 erster an DRF Juli 2014

Die DRF Luftrettung erhielt am 31. Juli 2014 als erster Kunde den Airbus Helicopters EC145 T2 (Foto: Airbus Helicopters).  

 

Dr. Wolfgang Schoder, CEO of Airbus Helicopters in Germany, handed over this first EC145 to German air rescue company DRF Luftrettung, which has ordered 20 of these helicopters. “The handover of the first EC145 T2 is a significant event for all of us at Airbus Helicopters and we are thrilled to be delivering this aircraft to one of our most loyal customers—DRF Luftrettung”. said Schoder.

“We’re expecting this helicopter to enter service at our 24/7 air rescue station in Munich around the end of the year. We’ve been using night vision goggles there since 2009, when we became Germany’s first air rescue organization to do so, and the new EC145 T2 is ideal for nighttime rescue missions”, explained Steffen Lutz, a member of the DRF Luftrettung Board of Directors.

After some delays, the new variant had received its certification from the European Aviation Safety Agency EASA in the spring. More than 100 orders have been placed for the new helicopter, which was developed and manufactured in Donauwörth.

Europe’s leading air rescue organizations have among them ordered a total of 85 of these aircraft. These customers have been joined by a German police air squadron and the German Armed Forces, which plans to customize 15 of these helicopters for Special Forces operations.

In addition, the EC145 T2 will be used to transport personnel to offshore platforms, and orders have also been received for the luxury corporate version designed for business travel. Some 20 helicopters will be delivered by the end of this year.



Weitere interessante Inhalte
Militärische Giganten Top 10: Die schwersten Bomber der Welt

18.01.2017 - Schon seit der Frühzeit der Luftfahrt waren die Bomber meist die größten und schwersten Flugzeuge. … weiter

Versuche mit der H225M Caracal C295W testet Hubschrauber-Betankung

17.01.2017 - Airbus Defence and Space hat die Luftbetankungsversuche mit seinem kleinen Transporter C295W fortgesetzt. … weiter

Auftrag für AEW-Ausrüstung der Merlin Crowsnest für die Royal Navy

17.01.2017 - Lockheed Martin hat nun offiziell den Auftrag für die Entwicklung des Crowsnest-Systems zur Einrüstung in die Merlin-Hubschrauber erhalten. Radar und Elektronik stammen von Thales. … weiter

DFS übernimmt Fluglotsenausbildung der Bundeswehr

16.01.2017 - Eine Tochter der Deutschen Flugsicherung, die Kaufbeuren ATM Training, hat die Ausbildung der militärischen Flugsicherungskontrollleiter übernommen. … weiter

Mini-Hubschrauber Heer führt Black Hornet ein

16.01.2017 - Auch das deutsche Heer beschafft nun bei Prox Dynamics das Aufklärungssystem PD-100. Der Mini-Hubschrauber wiegt nicht einmal 20 Gramm. … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

FLUG REVUE 02/2017

FLUG REVUE
02/2017
09.01.2017

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


- Ryanair greift Lufthansa an
- Bombardier liefert CS300
- Gulfstream G500
- Sea Lion fliegt
- Interview Astronaut Gerst
- Nachtschicht bei LH Technik

aerokurier iPad-App