31.07.2014
FLUG REVUE

Airbus Helicopters finally starts delivery of its EC145 T2

The handover of the first EC145 T2 to DRF Luftrettung on Thursday marked the delivery start for the latest iteration of the BK117/EC145 family.

EC145 T2 erster an DRF Juli 2014

Die DRF Luftrettung erhielt am 31. Juli 2014 als erster Kunde den Airbus Helicopters EC145 T2 (Foto: Airbus Helicopters).  

 

Dr. Wolfgang Schoder, CEO of Airbus Helicopters in Germany, handed over this first EC145 to German air rescue company DRF Luftrettung, which has ordered 20 of these helicopters. “The handover of the first EC145 T2 is a significant event for all of us at Airbus Helicopters and we are thrilled to be delivering this aircraft to one of our most loyal customers—DRF Luftrettung”. said Schoder.

“We’re expecting this helicopter to enter service at our 24/7 air rescue station in Munich around the end of the year. We’ve been using night vision goggles there since 2009, when we became Germany’s first air rescue organization to do so, and the new EC145 T2 is ideal for nighttime rescue missions”, explained Steffen Lutz, a member of the DRF Luftrettung Board of Directors.

After some delays, the new variant had received its certification from the European Aviation Safety Agency EASA in the spring. More than 100 orders have been placed for the new helicopter, which was developed and manufactured in Donauwörth.

Europe’s leading air rescue organizations have among them ordered a total of 85 of these aircraft. These customers have been joined by a German police air squadron and the German Armed Forces, which plans to customize 15 of these helicopters for Special Forces operations.

In addition, the EC145 T2 will be used to transport personnel to offshore platforms, and orders have also been received for the luxury corporate version designed for business travel. Some 20 helicopters will be delivered by the end of this year.



Weitere interessante Inhalte
Roboter im Einsatz Struktursanierung für Schweizer F/A-18 Hornet

16.10.2017 - Mit der ersten präventiven Modifikation am Flugzeug J-5003 wurde ein wichtiger Meilenstein im zweiten Struktursanierungsprogramm für die F/A-18-Flotte der Schweizer Luftwaffe erreicht. … weiter

Testprogramm Boeing KC-46A betankt KC-46A

13.10.2017 - Vor kurzem betankte eine Boeing KC-46A zum ersten Mal eine andere KC-46A. … weiter

RUAG Aviation Bangladesch bestellt zwei Dornier 228

12.10.2017 - RUAG Aviation hat einen Vertrag über den Verkauf von zwei neuen Dornier-228-Flugzeugen an die Marine von Bangladesch abgeschlossen. … weiter

Billige Herstellung gefragt Scaled Model 401 im Flugtest

12.10.2017 - Scaled Composites vermeldete am Mittwoch den Erstflug seines neuen Versuchsflugzeugs Model 401. Es wurde für einen nicht genannten Auftraggeber entwickelt. … weiter

Schweizer Luftwaffe Erstmals wieder Fliegerschiessen auf der Axalp

12.10.2017 - Erstmals seit 2013 fand am Mittwoch und Donnerstag wieder das tradtionsreiche Fliegerschießen auf der Axalp statt. … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

FLUG REVUE 11/2017

FLUG REVUE
11/2017
09.10.2017

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


- US-Firma Boom: Nachfolger der Concorde?
- Verhandlungen: Das Ende von airberlin
- Swiss: C Series im Liniendienst
- RAF & USAF: „Red Air“ mit zivilen Jets
- X-37B: Geheimer Raumgleiter der USAF