31.07.2014
FLUG REVUE

Airbus Helicopters finally starts delivery of its EC145 T2

The handover of the first EC145 T2 to DRF Luftrettung on Thursday marked the delivery start for the latest iteration of the BK117/EC145 family.

EC145 T2 erster an DRF Juli 2014

Die DRF Luftrettung erhielt am 31. Juli 2014 als erster Kunde den Airbus Helicopters EC145 T2 (Foto: Airbus Helicopters).  

 

Dr. Wolfgang Schoder, CEO of Airbus Helicopters in Germany, handed over this first EC145 to German air rescue company DRF Luftrettung, which has ordered 20 of these helicopters. “The handover of the first EC145 T2 is a significant event for all of us at Airbus Helicopters and we are thrilled to be delivering this aircraft to one of our most loyal customers—DRF Luftrettung”. said Schoder.

“We’re expecting this helicopter to enter service at our 24/7 air rescue station in Munich around the end of the year. We’ve been using night vision goggles there since 2009, when we became Germany’s first air rescue organization to do so, and the new EC145 T2 is ideal for nighttime rescue missions”, explained Steffen Lutz, a member of the DRF Luftrettung Board of Directors.

After some delays, the new variant had received its certification from the European Aviation Safety Agency EASA in the spring. More than 100 orders have been placed for the new helicopter, which was developed and manufactured in Donauwörth.

Europe’s leading air rescue organizations have among them ordered a total of 85 of these aircraft. These customers have been joined by a German police air squadron and the German Armed Forces, which plans to customize 15 of these helicopters for Special Forces operations.

In addition, the EC145 T2 will be used to transport personnel to offshore platforms, and orders have also been received for the luxury corporate version designed for business travel. Some 20 helicopters will be delivered by the end of this year.



Weitere interessante Inhalte
Marschflugkörper von Raytheon 4000. Tomahawk Block IV ausgeliefert

17.08.2017 - Raytheon hat die 4000. Tomahawk Block IV an die US Navy übergeben. Der Marschflugkörper soll noch bis 2040 im Dienst bleiben. … weiter

Pleiten, Pech und Pannen Top 10: Die spektakulärsten Flugzeuge, die nie flogen

17.08.2017 - Senkrechtstarter, Stealth-Jäger, Mach 3 schnelle Jäger: Die Luftfahrtgeschichte ist voll von interessanten, aber erfolglosen Flugzeugprojekten, die trotz fortgeschrittener Entwicklung nie aus eigener … weiter

Erster Besuch im Heimathafen „Queen Elizabeth“ in Portsmouth

16.08.2017 - Der neue Flugzeugträger der Royal Navy ist am Mittwochmorgen zum ersten Mal in seinen künftigen Heimathafen Portsmouth eingelaufen. … weiter

Graflight V-8 USAF testet neuen Dieselmotor

16.08.2017 - Beim Arnold Engineering and Development Center hat die USAF einen speziell für Luftfahrtanwendungen entwickelten Dieselmotor mit 4,3 Liter Hubraum getestet. … weiter

„Combat Hammer“ in Hill AFB F-35A testet Waffeneinsatz

15.08.2017 - Die US Air Force hat die erste operationelle Testphase für Luft-Boden-Einsätze mit der Lockheed Martin F-35A durchgeführt. … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

FLUG REVUE 09/2017

FLUG REVUE
09/2017
07.08.2017

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


Eurofighter: Österreich will teure Kampfjets ausmustern
G20: Gipfeltreffen der VIP-Jets
Falcon 5X: Dassaults neuer Widebody fliegt
Tiger Meet: Trainingsduell über der Bretagne
Cassini-Sonde: Nach 20 Jahren Finale am Saturn
Air Serbia: Etihad baut erfolgreich um
Erstflug am Computer: Flugzeuge im Datenstrom

Be a pilot