29.10.2013
FLUG REVUE

Airbus launches Sharklet retrofit for in-service A320 Family aircraft

Airbus has launched the Sharklet retrofit programme for in-service A320 Family aircraft. This option will be available in 2015.

This retrofit includes reinforcing the wing structure and adding the Sharklet wingtip device. As part of the upgrade, the retrofit will lengthen the aircraft’s service life and thus maximise the operators’ return on investment for the Sharklet retrofit.

Didier Lux, Airbus Executive Vice President, Customer Services said: “Customers of new A320 Family aircraft are unanimously enthusiastic about the benefits which Sharklets already bring to their operations. Now we can also offer this value-adding technology for upgrading their in-service aircraft, to increase range, reduce fuel-burn, while saving over 900 tonnes of CO2 per year, per aircraft.”

Operators of Sharklet retrofitted aircraft will benefit from a reduction in fuel costs by up to four per cent and increased mission range by up to 100 nautical miles.

Over 4,000 A320 Family in-service aircraft are eligible to be retrofitted with Sharklets and Airbus has already secured commitments from airlines for around 200 shipsets. Airbus will offer the retrofit initially for A320 and A319 models and will evaluate a retrofit for the A321 at a later stage.

Airbus has been delivering Sharklets as an option on new-build A320 Family aircraft since December 2012. In addition, the Sharklet retrofit option is being sold for newer aircraft delivered with the wings structurally reinforced in production.

All members of the A320neo Family will be fitted with Sharklets as standard. The A320neo will enter into service in October 2015.



Weitere interessante Inhalte
Historischer Lufthansa-Passagierjet Zwei Frachtflugzeuge bringen die "Landshut" nach Friedrichshafen

22.09.2017 - Die ehemalige Boeing 737-200 "Landshut" kommt am Samstag in Friedrichshafen an. Das durch seine Entführung 1977 bekannt gewordene Flugzeug stand zuvor jahrelang im brasilianischen Fortaleza und soll … weiter

Business-Flüge von Paris nach New York La Compagnie kauft A321neo

22.09.2017 - Ab 2019 will das als reine Business-Class-Airline agierende französische Unternehmen von der 757 auf zwei neue A321neo wechseln. … weiter

Boeing 787-9 für Turkish Airlines

22.09.2017 - Turkish Airlines gab am Donnerstagabend die Absicht bekannt, 40 787-9 Dreamliner zu bestellen. Boeing und die türkische Regierung kündigten außerdem die Boeing Turkey National Aerospace Initiative an. … weiter

Nach Gläuberausschusssitzungen airberlin: Verhandlungen gehen weiter

22.09.2017 - Nach den Sitzungen der Gläubigerausschüsse von airberlin hieß es gestern Abend, die Verhandlungen mit den Bietern würden weiter geführt. Details sollen am Montag bekannt gegeben werden. … weiter

DLR und Lufthansa Systems Forschung für mehr Pünktlichkeit im Flugverkehr

21.09.2017 - Das Deutsche Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR) und Lufthansa Systems forschen gemeinsam an künftigen Konzepten der Netz- und Flugplanung. … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

FLUG REVUE 10/2017

FLUG REVUE
10/2017
11.09.2017

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


Pleite: Ausverkauf bei airberlin
60 Jahre Sputnik: Der Beginn der Raumfahrt
Ambulanzflugzeug: Business Jets helfen im Notfall
Triebwerke-Extra: Die Kraftpakete der Zukunft
Flughafen Peking: Wachstum ohne Ende