10.07.2013
FLUG REVUE

Antonov An-2-100

On the 10th of July 2013, a modern modification of the famous An-2 biplane, being designated as An-2-100, performed its maiden flight.

Antonow An-2-100 Erstflug

Die Antonow An-2-100 startete am 10. Juli 2013 zu ihrem Erstflug.  

Foto: Antonow  

This new aircraft was named “Henrih Ongirskii” after H.H. Ongirskii (1939−2012), Deputy General Designer of the Antonov Company, who made a great contribution in the An-2 and An-3 program development.

In the first flight the An-2-100 was piloted by a crew of the Antonov Company test pilots: Sergii Tarasiuk, commander, and Valerii Epanchintsev, copilot. The flight, within which the aircraft passed first tests, was continuing over an hour.

The An-2-100 is intended for passenger, cargo and mixed cargo−passenger transportations on local airlines. It can be operated autonomously at small airfields with low sub-soil strength, including ice and snow−covered ones, in a wide altitude range, under good and adverse climatic and weather conditions.

The main difference between the An-2-100 and its predecessor is in a power plant with MS-14 turboprop engine, made and produced by Motor Sich stock company (Ukraine). One of the advantages of this replacement is substitution of the aviation gasoline that now is not being produced in CIS countries, for aviation kerosene. Thus, the aircraft profitability rises significantly. Besides, the An-2-100 is equipped with the AV-17 reversible propeller (instead of the AV-2). The operational empty weight of An-2-100 is 200 kg less than that of the An-2.

The An-2-100 production will be realized by reequipment of the An-2 being in operation. It will let the An-2 operators continue working with this aircraft. So, there are 135 An-2 on the territory of Ukraine today, and only 54 aircraft have airworthiness.

Obtaining orders on realizing such reequipment from foreign operators is also planning. Taking into account unique performance and all−airfield operation of the An-2, modernization and reconstruction of the airworthiness these aircraft fleet becomes the most important task for development of north and east regions of Russian Federation. There are 1580 such aircraft in Russia today, only 322 of which having airworthiness. The An-2 is also the main aircraft of Russian agricultural aviation.

290 An-2 are being operated in Kazakhstan, 143 – in Uzbekistan, 89 – in Turkmenistan, 82 – in Belarus, 63 – in Azerbaijan, 30 – in Kirgizia, 13 – in Moldova and 4 −− in Armenia. The An-2 modernization and its life cycle extension is one of the important current tasks.

Mehr Infos zu:
Mehr zum Thema:
PR


Weitere interessante Inhalte
Die Riesen der Lüfte Top 10: Die größten Flugzeuge der Welt

15.05.2017 - Schneller, höher, weiter: Die Entwicklung der Luftfahrt ist und war immer von Rekorden geprägt. Eine besondere Rolle nehmen seit jeher Großflugzeuge ein. … weiter

Die Cargo-Spezialisten Top 10: Die größten Frachtflugzeuge der Welt

03.05.2017 - Angefangen hat es in der Pionierzeit der Luftfahrt mit Briefen, heute passen riesige Generatoren und ganze Segelyachten in die Frachträume der großen Transportflugzeuge. … weiter

Doppeldecker-Oldie mit Turboprop-Power Antonow An-2-100 schleppt Rekordlast

11.04.2017 - Eine auf ein modernes MS-14-Turboproptriebwerk umgerüstete Antonow An-2 hat als An-2-100 einen neuen Nutzlastrekord aufgestellt. … weiter

Neuer Transporter Antonow An-132D startet zum Erstflug

31.03.2017 - Am Freitag ist die An-132D vom Flugplatz Swjatoschin zu ihrem Jungfernflug gestartet. Der Transporter wird mit Unterstützung aus Saudi-Arabien entwickelt. … weiter

Ost-Riesen Antonows größte Frachter

23.03.2017 - Schwerste Lasten und schlechteste Pisten? Wenn es beim eiligen Frachttransport in Krisengebiete ums Ganze geht, springen Spezialairlines aus der Ukraine und Russland mit ihren Antonow-Frachtern ein. … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

FLUG REVUE 07/2017

FLUG REVUE
07/2017
12.06.2017

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


COMAC C919 fliegt
Rafale wird weiter modernisiert
Das Cockpit der Zukunft
Griechenland mustert RF-4E Phantom II aus
Air Seychelles fliegt ab Düsseldorf
Patrouille de France auf großer US-Tour

aerokurier iPad-App