05.07.2010
FLUG REVUE

Austrian optimises its network for the winter season

Austrian Airlines is optimising its flight network, with the changes to take effect from the beginning of the winter schedule on 31 October 2010. The most important change will see Austrian Airlines increase the number of so-called ‘waves’ per day.

A wave, or traffic hub, is a time window when the timing of numerous arrivals and departures at an airport is harmonised so well that passengers are offered the highest possible number of connection opportunities.

Austrian Airlines is now increasing the number of waves provided at its Vienna hub from six to seven a day. By doing this, the carrier will produce a range of different effects:
# The number of possible connections – a connection from Paris to Moscow via Vienna, for example, or a journey from Zagreb to Dusseldorf via Vienna – will rise by 300 a week. Austrian Airlines currently offers 20,000 of these connections. This figure will rise to 20,300 from 31 October onwards.
# Connection quality will improve in general, but first and foremost for journeys heading from Western Europe in the direction of Eastern Europe.
# The seventh wave creates greater flexibility for further expansion of the Austrian flight schedule. It creates the space needed to support growth in 2011.
# The new network structure enables Austrian Airlines to deploy its aircraft more efficiently. There will be fewer stand times. Productivity increases.

By optimising its network in the 2010/2011 Winter Schedule, Austrian Airlines is taking the second step in the implementation of its new market strategy, “Austrian Next Generation”. Austrian took the first step in this process in spring 2010, when it began deploying larger aircraft, increasing its flights on routes with high passenger volume, and offering attractive prices.

The Members of the Austrian Airlines Executive Board, Andreas Bierwirth and Peter Malanik, said the following: “Our new, active market strategy is taking effect. We are using focussed measures to improve our product range, which is enabling us to win back both customers and market share. The new network design means we are offering our customers the next argument for flying with us.”



Weitere interessante Inhalte
Austrian Airlines Dreizehnte Embraer 195 eingeflottet

24.04.2017 - In Wien startete am 21. April die 13. Embraer 195 bei Austrian Airlines ihren Erstflug. Die österreichische Fluggesellschaft ist nun der größte Betreiber dieses Musters in Europa. … weiter

Jahresbilanz 2016 Lufthansa Group mit stabilem Ergebnis

16.03.2017 - Bei leicht sinkendem Umsatz bilanzierte die Lufthansa Group für 2016 ein gutes operatives Ergebnis von 2,25 Milliarden Euro. Für 2017 wird ein leicht geringerer Gewinn erwartet. … weiter

Wet-Lease Vereinbarung zwischen Lufthansa Group und airberlin Austrian Airlines flottet A320 ein

08.03.2017 - Am gestrigen Dienstag startete der erste A320 von airberlin im Linieneinsatz bei Austrian Airlines. Es ging von Wien nach Skopje. Das zweite Flugzeug startete bereits heute nach Bukarest. … weiter

Tarifkonflikt bei Lufthansa Trotz Einigung droht neues Ungemach

16.02.2017 - Lufthansa und die Pilotengewerkschaft Vereinigung Cockpit (VC) haben die Schlichtungsempfehlung zum Thema Vergütung angenommen. Die Airline will die dadurch entstehenden Kosten aber anderweitig … weiter

Neues Ziel im Iran Austrian fliegt nach Schiras

27.01.2017 - Austrian Airlines baut ihr Iran-Angebot aus und nimmt vom Sommer an die Touristenstadt Schiras in den Flugplan auf. … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

FLUG REVUE 07/2017

FLUG REVUE
07/2017
12.06.2017

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


COMAC C919 fliegt
Rafale wird weiter modernisiert
Das Cockpit der Zukunft
Griechenland mustert RF-4E Phantom II aus
Air Seychelles fliegt ab Düsseldorf
Patrouille de France auf großer US-Tour

aerokurier iPad-App