05.07.2010
FLUG REVUE

Austrian optimises its network for the winter season

Austrian Airlines is optimising its flight network, with the changes to take effect from the beginning of the winter schedule on 31 October 2010. The most important change will see Austrian Airlines increase the number of so-called ‘waves’ per day.

A wave, or traffic hub, is a time window when the timing of numerous arrivals and departures at an airport is harmonised so well that passengers are offered the highest possible number of connection opportunities.

Austrian Airlines is now increasing the number of waves provided at its Vienna hub from six to seven a day. By doing this, the carrier will produce a range of different effects:
# The number of possible connections – a connection from Paris to Moscow via Vienna, for example, or a journey from Zagreb to Dusseldorf via Vienna – will rise by 300 a week. Austrian Airlines currently offers 20,000 of these connections. This figure will rise to 20,300 from 31 October onwards.
# Connection quality will improve in general, but first and foremost for journeys heading from Western Europe in the direction of Eastern Europe.
# The seventh wave creates greater flexibility for further expansion of the Austrian flight schedule. It creates the space needed to support growth in 2011.
# The new network structure enables Austrian Airlines to deploy its aircraft more efficiently. There will be fewer stand times. Productivity increases.

By optimising its network in the 2010/2011 Winter Schedule, Austrian Airlines is taking the second step in the implementation of its new market strategy, “Austrian Next Generation”. Austrian took the first step in this process in spring 2010, when it began deploying larger aircraft, increasing its flights on routes with high passenger volume, and offering attractive prices.

The Members of the Austrian Airlines Executive Board, Andreas Bierwirth and Peter Malanik, said the following: “Our new, active market strategy is taking effect. We are using focussed measures to improve our product range, which is enabling us to win back both customers and market share. The new network design means we are offering our customers the next argument for flying with us.”



Weitere interessante Inhalte
Internet auf der Kurz- und Mittelstrecke Lufthansa und Austrian gehen online

11.01.2017 - Fluggäste können bei Lufthansa und Austrian Airlines nun auch auf Europa-Strecken im Internet surfen - zunächst sogar umsonst. … weiter

Größte deutsche Airline sucht Bewerber Lufthansa will 3000 neue Mitarbeiter einstellen

04.01.2017 - Der Lufthansa-Konzern will im Jahr 2017 mehr als 3000 neue Mitarbeiter einstellen. Der Großteil der Stellen ist für neue Flugbegleiter in den Airlines des Konzerns vorgesehen. … weiter

Weihnachtsbäume für die Malediven

21.12.2016 - Eine Boeing 767 von Austrian Airlines brachte brachte eine Ladung voller Weihnachtsbäume auf die Malediven. … weiter

Neues Ziel im Sommerflugplan Austrian Airlines baut Skandinavien-Angebot aus

14.11.2016 - Die Lufthansa-Tochter fliegt ab Juni 2017 drei Mal wöchentlich von Wien nach Göteborg. Die zweitgrößte Stadt Schwedens ist die vierte Destination in Skandinavien. … weiter

Verkehrszahlen Starker Oktober bei Lufthansa-Töchtern

10.11.2016 - Der Lufthansa-Verbund konnte seine Verkehrsleistung auch über den Oktober steigern. Zuwächse bei Swiss, Austrian und Eurowings spulten Lufthansa um 3,1 Prozent auf 10,5 Millionen Passagiere nach oben. … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

FLUG REVUE 02/2017

FLUG REVUE
02/2017
09.01.2017

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


- Ryanair greift Lufthansa an
- Bombardier liefert CS300
- Gulfstream G500
- Sea Lion fliegt
- Interview Astronaut Gerst
- Nachtschicht bei LH Technik

aerokurier iPad-App