21.05.2014
FLUG REVUE

BO 105 helicopters clock up 8 million flight hours

A Red Bull BO 105 is credited with achievieng the 8 millionth flight hour in the veteran helicopter that has been a fixture of rotorcraft fleets around the globe for over 40 years.

BO 105 8 Mio Stunden

Auf der ILA wurde die achtmillionste Flugstunde mit der BO 105 gefeiert (Foto: Airbus Helicopters).  

 

“We are proud that the BO 105 has reached this unique milestone,” says Dr. Wolfgang Schoder, CEO of Airbus Helicopters in Germany.

“The BO105 remains the only helicopter in the world that can execute the same spectacular aerobatic maneuvers as conventional airplanes,” says Rainer Wilke, BO 105 pilot with the Flying Bulls. “I’m already very excited about showing the ILA audience what this helicopter can do.”

With the introduction of its hingeless main rotor head, the BO 105 paved the way for the bearingless rotor systems of today’s helicopters. In total, more than 1400 BO 105 helicopters were delivered to customers between 1970 and 2009. In addition to Germany, the BO105 was also manufactured under license in the Philippines, Indonesia, Spain and Canada.

Some 700 BO 105 are still in service worldwide today, including as air rescue and police helicopters, as transport helicopters in the oil and gas industry, and also for business travel. They completed some 125,000 flight hours in the last year alone.

The German Armed Forces is the biggest user, having also integrated the BO105 into its fleet as the PAH1 anti-tank helicopter. Meanwhile, the longest-serving BO105 was commissioned back in 1974 and is still carrying out aerial work on the Falkland Islands. It now has some 21,000 flight hours under its belt.

Although production of the BO105 wound down in the late 1990s, Airbus Helicopters provides comprehensive support and spare parts for the helicopter fleet and has undertaken to continue doing so until at least 2025.



Weitere interessante Inhalte
Noch mehr als 400 Maschinen im Einsatz BO105 feiert 50. Geburtstag

16.02.2017 - Am 16. Februar 1967 hob die BO105 in Ottobrunn zu ihrem Erstflug ab. Seit der ersten Auslieferung im Jahr 1970 kauften über 300 Kunden insgesamt rund 1400 Hubschrauber. … weiter

Sea Lion Neuer Marinehubschrauber NH90 NTH

13.02.2017 - Im Rahmen einer umstrittenen Vertragsanpassung bei den Militärhubschrauberprogrammen NH90 und Tiger erhält die Marine 18 Sea Lion. Der spezielle Naval Transport Helicopter soll ab 2019 die kaum noch … weiter

Luftwaffe in Schweden H145M im Kältetest

11.02.2017 - Das Hubschraubergeschwader 64 ist drei Wochen lang mit zwei H145M in Vidsel, um den Mehrzweckhubschrauber für Spezialkräfte unter extremen Kältebedingungen zu testen. … weiter

Pilotenausbildung beim Heer Computer-Lernprogramm für den Tiger verbessert

31.01.2017 - Das verbesserte Computer Aided Training-Programm von Benntec für die Tiger-Pilotenausbildung ist von der zuständigen Rüstungsagentur OCCAR abgenommen worden. … weiter

Mehr Lieferungen und Bestellungen Airbus Helicopters trotzt schwierigem Markt

27.01.2017 - Trotz eines schwierigen Marktumfelds hat Airbus Helicopters 2016 mit 418 Maschinen fünf Prozent mehr Hubschrauber ausgeliefert als im Vorjahr. Der Netto-Bestelleingang lag bei 353 Helikoptern, etwa 20 … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

FLUG REVUE 02/2017

FLUG REVUE
02/2017
06.02.2017

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


- Airbus gegen Boeing
- Letzter Flug der QF-4
- Flybe expandiert
- X-Planes der NASA
- Watt-Flughafen Barra
- Erfolgsmodell Suchoi Su-30
- Datenrelaissystem im All

aerokurier iPad-App