21.05.2014
FLUG REVUE

BO 105 helicopters clock up 8 million flight hours

A Red Bull BO 105 is credited with achievieng the 8 millionth flight hour in the veteran helicopter that has been a fixture of rotorcraft fleets around the globe for over 40 years.

BO 105 8 Mio Stunden

Auf der ILA wurde die achtmillionste Flugstunde mit der BO 105 gefeiert (Foto: Airbus Helicopters).  

 

“We are proud that the BO 105 has reached this unique milestone,” says Dr. Wolfgang Schoder, CEO of Airbus Helicopters in Germany.

“The BO105 remains the only helicopter in the world that can execute the same spectacular aerobatic maneuvers as conventional airplanes,” says Rainer Wilke, BO 105 pilot with the Flying Bulls. “I’m already very excited about showing the ILA audience what this helicopter can do.”

With the introduction of its hingeless main rotor head, the BO 105 paved the way for the bearingless rotor systems of today’s helicopters. In total, more than 1400 BO 105 helicopters were delivered to customers between 1970 and 2009. In addition to Germany, the BO105 was also manufactured under license in the Philippines, Indonesia, Spain and Canada.

Some 700 BO 105 are still in service worldwide today, including as air rescue and police helicopters, as transport helicopters in the oil and gas industry, and also for business travel. They completed some 125,000 flight hours in the last year alone.

The German Armed Forces is the biggest user, having also integrated the BO105 into its fleet as the PAH1 anti-tank helicopter. Meanwhile, the longest-serving BO105 was commissioned back in 1974 and is still carrying out aerial work on the Falkland Islands. It now has some 21,000 flight hours under its belt.

Although production of the BO105 wound down in the late 1990s, Airbus Helicopters provides comprehensive support and spare parts for the helicopter fleet and has undertaken to continue doing so until at least 2025.



Weitere interessante Inhalte
Heeresflieger bei MINUSMA in Mali Tiger in Gao angekommen

26.03.2017 - Am Samstagnachmittag trafen die ersten beiden Tiger des Kampfhubschrauberregiments 36 in Gao im Norden Malis ein. Sie werden im Rahmen der UN-Mission MINUSMA eingesetzt. … weiter

„White Out“-Versuche mit der EC635 RUAG integriert Piloten-Assistenz für NATO-Flugversuche

20.03.2017 - Im Auftrag der Schweizer Luftwaffe hat RUAG Aviation einen EC635 zu Testzwecken mit einem Piloten-Assistenz- und Sicherheitssystem ausgerüstet. … weiter

Kampfhubschrauberregiment 36 Tiger-Verlegung nach Mali hat begonnen

16.03.2017 - Mit dem Straßentransport von Fritzlar nah Leipzig hat die Verlegung von vier Kampfhubschraubern des Heeres für den UN-Einsatz MINUSMA begonnen. … weiter

Verteidigungsminister bei Airbus Helicopters H160 für das französische Militär

06.03.2017 - Die neue H160 von Airbus Helicopters soll laut Verteidigungsminister le Drian als Basis für einen Helicoptère Interarmées Léger dienen, der im nächsten Jahrzehnt eingeführt wird. … weiter

QinetiQ-Auftrag für Airbus Helicopters H125 für die Testpilotenausbildung

01.03.2017 - Für die Ausbildung von Testpiloten und –Ingenieuren an der Empire Test Pilots‘ School (ETPS) hat der Betreiber QinetiQ vier H125 Helikopter bestellt, die 2019 geliefert werden sollen. … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

FLUG REVUE 04/2017

FLUG REVUE
04/2017
06.03.2017

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


"Neue" MiG-35 vorgestellt
Probleme beim BER
Iran Air erhält Airbus
Wirbelschleppen - die gefährliche Schönheit
SpaceShipTwo wieder im Flugtest
Bombardie-Flaggschiff Global 7000

aerokurier iPad-App