09.08.2008
FLUG REVUE

2008-08-11 - Boeing freighter forecastBoeing sees cargo growth long-term

Frachtgeschäft soll langfristig wachsen<br /> Boeing projects that the global air cargo market will continue to exhibit strong, long-term growth, according to the company's Current Market Outlook 2008.

During the 20-year forecast period, Boeing projects that the industry will grow at an annualized average of 5.8 percent with the world freighter fleet increasing from 1,948 to 3,892 airplanes. This growth requires a total of 3,358 airplanes joining the freighter fleet by 2027, taking into account anticipated airplane retirements of 1,414 airplanes, according to the annual Outlook, which was released prior to the 2008 Farnborough Air Show. The fleet additions will include 863 new production freighters, with a value of about $206 billion in current U.S. dollars, and 2,495 airplanes from conversions. Widebody freighters will dominate the new production freighter total and 641 will be of the large freighter segment (more than 80 tons (72.6 tonnes) capacity). Demand for new production equipment is driven by operational efficiency and reliability, as well as environmental and regulatory pressures, including noise, emissions and aging.
"The forecast is based on a number of factors, most significantly economic growth in diverse areas of the world," said Jim Edgar, regional director, Cargo Marketing for Asia. "Over the long-term, global economic growth will drive demand for new, high-value products as well as seasonal perishables that people have become accustomed to enjoying." More than 60 percent of the fleet additions will be in the widebody category (medium widebody) - with payloads of 40 to 80 tons (36.3 to 72.6 tonnes) - plus large freighters, increasing their share from 61 percent of the current fleet to 65 percent of the 2027 fleet. Consequently, there will be an increase in overall average freighter airplane payload, consistent with prior years' forecasts.

Mehr Infos zu:
Mehr zum Thema:
 


Weitere interessante Inhalte
Längste Dreamliner-Version kommt nur aus Charleston Boeing beginnt Endmontage der ersten 787-10

08.12.2016 - Boeing hat in Charleston, South Carolina, den Bau des längsten Dreamliner-Familienmitglieds begonnen: Die über 68 Meter lange, doppelt gestreckte 787-10 wird nur hier endmontiert. … weiter

Panoramablick für VIP-Fluggäste Boeing BBJ wahlweise mit Riesenfenster

08.12.2016 - Boeing bietet für die hauseigenen Geschäftsreiseflugzeuge künftig vergrößerte Kabinenfenster als Option an. Die "Breitwandfenster" sind dann 1,40 Meter breit und bieten Panoramablicke auf Himmel und … weiter

Übersicht Zivilflugzeug-Bestellungen im Jahr 2016

08.12.2016 - Welche Airline hat bei Airbus, Boeing, Bombardier, Embraer und Co. bestellt oder Optionen gezeichnet? Unsere Übersicht gibt Ihnen eine aktuelle Auflistung der Flugzeugbestellungen im Jahr 2016. … weiter

Neues Rolls-Royce-Triebwerk für Boeing 787 Trent 1000 TEN fliegt erstmals an einem Dreamliner

08.12.2016 - Nach dem Erstflug an einer Boeing 747-200 im März bringt die neue Variante des Trent 1000 zum ersten Mal eine Boeing 787 in die Luft. … weiter

Riesen mit Rotoren Top 10: Die schwersten Hubschrauber der Welt

08.12.2016 - Kaum ein anderes Fluggerät bietet so viele Einsatzmöglichkeiten wie der Hubschrauber. Besonders als Transporter kann er schwer zugängliche Gegenden erreichen. Vor allem für militärische Zwecke stiegen … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

FLUG REVUE 12/2016

FLUG REVUE
12/2016
07.11.2016

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


- Neue Junkers F 13 fliegt
- Dreiteilung airberlin
- Flughafen Lyon
- Erprobung Pilatus PC-24
- Wonsan Air Festival
- Brennstoffzellen im Alltagstest
- Extra Raumfahrt

aerokurier iPad-App