10.11.2008
FLUG REVUE

2008-11-10 - Boeing Cargo ForecastBoeing sees contiunued cargo growth

Frachtverkehrswachstum prognostiziert<br /> Boeing said that world air cargo growth will expand at a 5.8 percent annual rate over the next two decades, with worldwide air freight traffic tripling through 2027, according to Boeing's World Air Cargo Forecast 2008/2009.

Air cargo traffic will grow over the long term despite current near-term market weakness and worldwide economic uncertainty. The industry has shown strong recoveries from previous economic downturns such as the Asian economic crisis, the 9/11 attacks and the SARS outbreak.
"Our research tells us that long-term economic growth, freighter fleet renewal and moderating jet fuel prices will stimulate air cargo traffic growth," said Randy Tinseth, vice president, Marketing, Boeing Commercial Airplanes. "These positive prospects will prevail despite the industry's concerns about our current economic challenges. "World GDP is projected to average just higher than 3 percent during the next 20 years," Tinseth said. "Asian production fundamentals -- including abundant raw materials and low-cost labor -- remain solid, and China will remain a source of strong economic growth with substantial industrialization and related investment."
Cargo tends to be at the forefront of increased liberalization of air services, which is a driver of economic growth. Asian air cargo market growth will continue to lead all global traffic routes. Domestic Chinese and intra-Asian markets will grow 9.9 percent and 8.1 percent per year, respectively. Asia-related markets will experience growth in excess of the global average. More than 75 percent of the 3,360 freighters joining the fleet -- 2,500 airplanes -- will come from passenger-to-freighter modifications, while 860 will be new production freighters.

Mehr Infos zu:
Mehr zum Thema:
 


Weitere interessante Inhalte
Längste Dreamliner-Version kommt nur aus Charleston Erste Boeing 787-10-Sektionen erreichen Endmontage

01.12.2016 - Das Boeing-Werk Charleston hat die erste mittlere Rumpfsektion für die erste Boeing 787-10 an die benachbarte Endmontagelinie geliefert. Damit kann der Bau der längsten Dreamliner-Version beginnen. … weiter

Pleiten, Pech und Pannen Top 10: Die spektakulärsten Flugzeuge, die nie flogen

01.12.2016 - Senkrechtstarter, Stealth-Jäger, Mach 3 schnelle Jäger: Die Luftfahrtgeschichte ist voll von interessanten, aber erfolglosen Flugzeugprojekten, die trotz fortgeschrittener Entwicklung nie aus eigener … weiter

Übersicht Zivilflugzeug-Bestellungen im Jahr 2016

30.11.2016 - Welche Airline hat bei Airbus, Boeing, Bombardier, Embraer und Co. bestellt oder Optionen gezeichnet? Unsere Übersicht gibt Ihnen eine aktuelle Auflistung der Flugzeugbestellungen im Jahr 2016. … weiter

Neues Korean-Europaziel ab Seoul Korean Air nimmt Barcelona ins Programm

30.11.2016 - Ab April 2017 bedient Korean Air ihre neues Ziel Barcelona dreimal pro Woche nonstop. Auch für US-Verbindungen planen die Koreaner Wachstum. Flüge nach Kambodscha und Saudi-Arabien werden dagegen … weiter

Bericht der WTO Steuervorteile für Boeing zum Teil unrechtmäßig

29.11.2016 - Boeing soll für Herstellung und Verkauf der neuen Boeing 777X Milliarden US-Dollar an staatlichen Hilfen bekommen. Die Welthandelsorganisation hält das für illegal, zumindest teilweise. … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

FLUG REVUE 12/2016

FLUG REVUE
12/2016
07.11.2016

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


- Neue Junkers F 13 fliegt
- Dreiteilung airberlin
- Flughafen Lyon
- Erprobung Pilatus PC-24
- Wonsan Air Festival
- Brennstoffzellen im Alltagstest
- Extra Raumfahrt

aerokurier iPad-App