09.04.2009
FLUG REVUE

Boeing to cut twin-aisle production in 2010

Boeing announced that it will adjust its twin-aisle airplane production plans for 2010 due to significant deterioration in the business environment for airlines and cargo operators driven by unprecedented global economic conditions.

The company said that monthly production of the 777 will decline from seven to five airplanes per month beginning in June 2010. Boeing will also delay previous plans to modestly increase 747-8 and 767 production. No change is being made at this time to the 737 production rate. The production rate decisions announced solely reflect delivery deferrals requested by customers in response to unprecedented declines in global passenger and air-cargo volumes. No 767, 747 or 777 orders have been cancelled this year. Boeing's commercial backlog of more than 3,500 airplanes remains strong and well-diversified in terms of airplane models, geography and customer business models.

In addition, the weak global economy has contributed to significant declines in the escalation indices that affect forecasted pricing for commercial airplanes already ordered. The production decisions and unfavorable price escalation are expected to reduce Boeing's first-quarter 2009 net earnings by approximately $0.38 per share. Because the 747 program is currently in a loss position, the reduced earnings associated with the factors above will be recorded for most units in the 747 backlog. That impact, somewhat offset by a refinement in cost estimates, accounts for approximately $0.31 per share of the first-quarter charge. For the other commercial programs, the impact will be reflected in lower margins on deliveries as they occur, including an estimated $0.07 per share net earnings reduction in the quarter.

Mehr Infos zu:
Mehr zum Thema:
 


Weitere interessante Inhalte
Längste Dreamliner-Version kommt nur aus Charleston Erste Boeing 787-10-Sektionen erreichen Endmontage

01.12.2016 - Das Boeing-Werk Charleston hat die erste mittlere Rumpfsektion für die erste Boeing 787-10 an die benachbarte Endmontagelinie geliefert. Damit kann der Bau der längsten Dreamliner-Version beginnen. … weiter

Pleiten, Pech und Pannen Top 10: Die spektakulärsten Flugzeuge, die nie flogen

01.12.2016 - Senkrechtstarter, Stealth-Jäger, Mach 3 schnelle Jäger: Die Luftfahrtgeschichte ist voll von interessanten, aber erfolglosen Flugzeugprojekten, die trotz fortgeschrittener Entwicklung nie aus eigener … weiter

Übersicht Zivilflugzeug-Bestellungen im Jahr 2016

30.11.2016 - Welche Airline hat bei Airbus, Boeing, Bombardier, Embraer und Co. bestellt oder Optionen gezeichnet? Unsere Übersicht gibt Ihnen eine aktuelle Auflistung der Flugzeugbestellungen im Jahr 2016. … weiter

Neues Korean-Europaziel ab Seoul Korean Air nimmt Barcelona ins Programm

30.11.2016 - Ab April 2017 bedient Korean Air ihre neues Ziel Barcelona dreimal pro Woche nonstop. Auch für US-Verbindungen planen die Koreaner Wachstum. Flüge nach Kambodscha und Saudi-Arabien werden dagegen … weiter

Bericht der WTO Steuervorteile für Boeing zum Teil unrechtmäßig

29.11.2016 - Boeing soll für Herstellung und Verkauf der neuen Boeing 777X Milliarden US-Dollar an staatlichen Hilfen bekommen. Die Welthandelsorganisation hält das für illegal, zumindest teilweise. … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

FLUG REVUE 12/2016

FLUG REVUE
12/2016
07.11.2016

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


- Neue Junkers F 13 fliegt
- Dreiteilung airberlin
- Flughafen Lyon
- Erprobung Pilatus PC-24
- Wonsan Air Festival
- Brennstoffzellen im Alltagstest
- Extra Raumfahrt

aerokurier iPad-App