02.03.2008
FLUG REVUE

2008-03-02 - 747 Virgin biofuelBoeing, Virgin Atlantic and GE Aviation fly 747 on biofuel

Verkehrsflugzeug fliegt erstmals mit Biosprit<br /> On 24 February, Boeing, Virgin Atlantic and GE Aviation conducted the first commercial aviation flight using a sustainable fuel from biomass mixed with traditional kerosene- based jet fuel.

The biofuel flight demonstration highlights the technical feasibility of using biofuels in a commercial jetliner and is a significant step toward a long-term vision of fully sustainable, low-carbon-lifecycle fuel solutions for the aviation industry. The Virgin Atlantic 747-400 -- registration GV-WOW, operating as Flt. VS811P -- flew using a biofuel blend composed of babassu oil and coconut oil provided by Seattle-based Imperium Renewables. These oils are economically and socially sustainable and can be found in everyday cosmetic products including lip balm and shaving cream. In addition, the babassu nuts and coconuts were harvested from existing, mature plantations. No modifications were made to either the aircraft or its engines to enable the flight to take place.
In preparation for the flight, Boeing, GE Aviation and Imperium Renewables conducted extensive laboratory and static-engine testing to evaluate the energy and performance properties of the biofuel blend used in the flight. The Virgin Atlantic flight is the first step in a broader industrywide technology initiative to commercialize alternative fuel sources for aviation. Babassu oil comes from the nuts of the babassu tree, which is native to Brazil. In addition to its cosmetic uses, its leaves are used to make roofs and paper, which in turn is used to create folders, bags and soap boxes. Coconut oil is used for a variety of applications including oil for biodiesel used in ground transportation. Most coconut plantations are mature and don't contribute to deforestation, while coconut farming is also highly carbon- neutral.

Mehr Infos zu:
Mehr zum Thema:
 


Weitere interessante Inhalte
Übersicht Zivilflugzeug-Bestellungen im Jahr 2017

17.02.2017 - Welche Airline hat bei Airbus, Boeing, Bombardier, Embraer und Co. bestellt oder Optionen gezeichnet? Unsere Übersicht gibt Ihnen eine aktuelle Auflistung der Flugzeugbestellungen im Jahr 2017. … weiter

Order im Wert von fast 36 Milliarden US-Dollar CFM verbucht 2016 mehr als 2600 Bestellungen

15.02.2017 - Die Auftragsbücher des amerikanisch-französischen Konsortiums CFM International haben sich im vergangenen Jahr gefüllt, vor allem das neue LEAP-Triebwerk ist gefragt. Doch auch der Klassiker CFM56 … weiter

Niedrigpreisairline von Air France-KLM Transavia zieht sich aus München zurück

14.02.2017 - Die Niedrigpreisairline löst ihre Basis am Münchner Flughafen zum Winterflugplan 2017/18 auf. … weiter

Ausdauerflug wird zum Kunstwerk Boeing 737 MAX malt auf dem Radarschirm

13.02.2017 - Boeing-Testpiloten nutzten einen langwierigen Ausdauerflug mit der neuen 737 MAX, um durch raffinierte Kurswechsel ihr Flugzeumuster per Kurslinie an den Himmel zu "schreiben". … weiter

Innerdeutsche Strecke im Herbst Germania verbindet Dortmund mit Usedom

13.02.2017 - Im September und Oktober bedient Germania ausnahmsweise eine innerdeutsche Route. Immer am Samstag geht es direkt von Dortmund nach Heringsdorf. … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

FLUG REVUE 02/2017

FLUG REVUE
02/2017
09.01.2017

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


- Ryanair greift Lufthansa an
- Bombardier liefert CS300
- Gulfstream G500
- Sea Lion fliegt
- Interview Astronaut Gerst
- Nachtschicht bei LH Technik

aerokurier iPad-App