02.03.2008
FLUG REVUE

2008-03-02 - 747 Virgin biofuelBoeing, Virgin Atlantic and GE Aviation fly 747 on biofuel

Verkehrsflugzeug fliegt erstmals mit Biosprit<br /> On 24 February, Boeing, Virgin Atlantic and GE Aviation conducted the first commercial aviation flight using a sustainable fuel from biomass mixed with traditional kerosene- based jet fuel.

The biofuel flight demonstration highlights the technical feasibility of using biofuels in a commercial jetliner and is a significant step toward a long-term vision of fully sustainable, low-carbon-lifecycle fuel solutions for the aviation industry. The Virgin Atlantic 747-400 -- registration GV-WOW, operating as Flt. VS811P -- flew using a biofuel blend composed of babassu oil and coconut oil provided by Seattle-based Imperium Renewables. These oils are economically and socially sustainable and can be found in everyday cosmetic products including lip balm and shaving cream. In addition, the babassu nuts and coconuts were harvested from existing, mature plantations. No modifications were made to either the aircraft or its engines to enable the flight to take place.
In preparation for the flight, Boeing, GE Aviation and Imperium Renewables conducted extensive laboratory and static-engine testing to evaluate the energy and performance properties of the biofuel blend used in the flight. The Virgin Atlantic flight is the first step in a broader industrywide technology initiative to commercialize alternative fuel sources for aviation. Babassu oil comes from the nuts of the babassu tree, which is native to Brazil. In addition to its cosmetic uses, its leaves are used to make roofs and paper, which in turn is used to create folders, bags and soap boxes. Coconut oil is used for a variety of applications including oil for biodiesel used in ground transportation. Most coconut plantations are mature and don't contribute to deforestation, while coconut farming is also highly carbon- neutral.

Mehr Infos zu:
Mehr zum Thema:
 


Weitere interessante Inhalte
Paris Air Show 2017 Airbus und Boeing verkaufen fast 900 Flugzeuge

22.06.2017 - Es ist ein ständiges Kopf-an-Kopf-Rennen zwischen den beiden Luftfahrtgiganten. Auf der Internationalen Luftfahrtmesse in Le Bourget hatte Boeing nach der Ankündigung der 737 MAX 10 die Nase vorn. … weiter

Übersicht UPDATE: Bestellungen bei der International Paris Air Show 2017

22.06.2017 - Welche Airline hat bei der diesjährigen Air Show in Paris bei Airbus, Boeing, Bombardier, Embraer und Co. bestellt? Sehen Sie in unserer aktuellen Auflistung die neuen Aufträge der Flugzeughersteller. … weiter

Unbemannte Frachter Boeing-Forscher stellt Zukunftspläne vor

21.06.2017 - Auf der Pariser Luftfahrtmesse hat Boeing-Produktentwicklungsvorstand Mike Sinnett am Mittwoch einen Ausblick über Zukunftstechnologien und Pläne des US-Herstellers gegeben. … weiter

737 MAX 10 United Airlines wandelt 100 Boeing-Bestellungen um

20.06.2017 - Mit United Airlines konnte Boeing eine der größten Fluggesellschaften der Welt als Kunden für das neue 737 Muster MAX 10 gewinnen. United unterzeichnete in Paris die Umwandlung von 100 bestehenden … weiter

Konkurrenz für Airbus A321neo Grünes Licht für Boeing 737 MAX 10

19.06.2017 - Boeing hat am Montag auf der Pariser Luftfahrtmesse die neue 737-Version MAX 10 gestartet. Über zehn Kunden sind im Boot. Sie sollen im Laufe der Messe verkündet werden. … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

FLUG REVUE 07/2017

FLUG REVUE
07/2017
12.06.2017

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


COMAC C919 fliegt
Rafale wird weiter modernisiert
Das Cockpit der Zukunft
Griechenland mustert RF-4E Phantom II aus
Air Seychelles fliegt ab Düsseldorf
Patrouille de France auf großer US-Tour

aerokurier iPad-App