05.02.2009
FLUG REVUE

Bombardier Jahresbilanz 2008Bombardier Aerospace delivers 353 aircraft in 2008

Jahresbilanz von Bombardier<br /> Bombardier Aerospace announced that it delivered 353aircraft for the fiscal year ending January 31, 2009.

This compares to 361 aircraft deliveries in the previous fiscal year 2007/08 (year ending January 31, 2008). It also received 378 aircraft orders, net of cancellations, compared to an exceptional 698 orders, net of cancellations, for the previous fiscal year. Its book-to-bill ratio for the year stands at 1.07. Overall, Bombardier Aerospace delivered a solid performance in view of the continued worsening of the economy and its impact on the aviation industry.
For the current fiscal year 2009/10, Bombardier expects to deliver a slightly lower total number of aircraft than last fiscal year 2008/09. "The industry is experiencing strong turbulence and we anticipate more volatility in the short term. The fundamentals of Bombardier Aerospace are solid, but we expect we will face more challenges this year," said Guy C. Hachey, President and Chief Operating Officer, Bombardier Aerospace. "While the Corporation has taken significant steps to strengthen its operational and financial position over the last years, we must continue to be prudent and take decisive action. We will thus ensure our continued success over the long term and maintain our leadership position by meeting our customer commitments and by continuing to invest in our current and future products," he added.

In fiscal year 2008/09, Bombardier delivered 239 business jets compared to 232 for the same period last year. It received an intake of 262 orders, net of cancellations, compared to an exceptional 452 orders, net of cancellations, for the same period last year. The company has felt the impact of the worldwide economic slowdown through a greater than usual level of deferrals and cancellations for its business aircraft and, as a result, is reducing its Learjet and Challenger production rates. The book-to-bill ratio for fiscal year 2008/09 stands at 1.1. For the current fiscal year 2009/10, Bombardier expects to deliver approximately 10 per cent fewer business aircraft compared to last fiscal year 2008/09.
For commercial aircraft, in fiscal year 2008/09, Bombardier delivered 110 commercial aircraft compared to 128 during the same period last year. The order intake for fiscal year 2008/09 totalled 114 aircraft, net of cancellations, compared to 238, net of cancellations, for the previous year, representing a book-to-bill ratio of slightly above one. Bombardier expects to deliver in the current fiscal year 2009/10, approximately 10 per cent more commercial aircraft compared to last fiscal year 2008/09.

Mehr Infos zu:
Mehr zum Thema:
 


Weitere interessante Inhalte
Flottenzugang bei Philippine Airlines Bombardier liefert erste Q400 mit Zweiklassen-Bestuhlung

21.07.2017 - Die Propellermaschine mit 86 Sitzplätzen wurde am Donnerstag in Toronto an die südostasiatische Airline übergeben. … weiter

Britische Fluggesellschaft Flybe verbindet Hamburg und Birmingham

10.07.2017 - Nachdem Eurowings die Strecke im Juni eingestellt hat, wird die Verbindung von der britischen Airline Flybe übernommen. In Hamburg startet sie am Montag erstmals Richtung England. … weiter

Übersicht UPDATE: Bestellungen bei der International Paris Air Show 2017

22.06.2017 - Welche Airline hat bei der diesjährigen Air Show in Paris bei Airbus, Boeing, Bombardier, Embraer und Co. bestellt? Sehen Sie in unserer aktuellen Auflistung die neuen Aufträge der Flugzeughersteller. … weiter

Übersicht Zivilflugzeug-Bestellungen im Jahr 2017

12.06.2017 - Welche Airline hat bei Airbus, Boeing, Bombardier, Embraer und Co. bestellt oder Optionen gezeichnet? Unsere Übersicht gibt Ihnen eine aktuelle Auflistung der Flugzeugbestellungen im Jahr 2017. … weiter

Neuer Zweistrahler von Bombardier Erste Swiss-CS300 im Liniendienst

01.06.2017 - Vergangenen Freitag hat die Lufthansa-Tochter ihre erste Bombardier CS300 übernommen, am Donnerstag startete das neue Regionalflugzeug von Genf aus zu seinem ersten Linienflug nach London-Heathrow. … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

FLUG REVUE 08/2017

FLUG REVUE
08/2017
10.07.2017

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


Stratolaunch: Das größte Flugzeug der Welt
Atlanta: Der größte Flughafen der Welt
Paris Air Show: Die größte Luftfahrtschau der Welt
Transall: Abschied von Penzing


aerokurier iPad-App