05.02.2009
FLUG REVUE

Bombardier Jahresbilanz 2008Bombardier Aerospace delivers 353 aircraft in 2008

Jahresbilanz von Bombardier<br /> Bombardier Aerospace announced that it delivered 353aircraft for the fiscal year ending January 31, 2009.

This compares to 361 aircraft deliveries in the previous fiscal year 2007/08 (year ending January 31, 2008). It also received 378 aircraft orders, net of cancellations, compared to an exceptional 698 orders, net of cancellations, for the previous fiscal year. Its book-to-bill ratio for the year stands at 1.07. Overall, Bombardier Aerospace delivered a solid performance in view of the continued worsening of the economy and its impact on the aviation industry.
For the current fiscal year 2009/10, Bombardier expects to deliver a slightly lower total number of aircraft than last fiscal year 2008/09. "The industry is experiencing strong turbulence and we anticipate more volatility in the short term. The fundamentals of Bombardier Aerospace are solid, but we expect we will face more challenges this year," said Guy C. Hachey, President and Chief Operating Officer, Bombardier Aerospace. "While the Corporation has taken significant steps to strengthen its operational and financial position over the last years, we must continue to be prudent and take decisive action. We will thus ensure our continued success over the long term and maintain our leadership position by meeting our customer commitments and by continuing to invest in our current and future products," he added.

In fiscal year 2008/09, Bombardier delivered 239 business jets compared to 232 for the same period last year. It received an intake of 262 orders, net of cancellations, compared to an exceptional 452 orders, net of cancellations, for the same period last year. The company has felt the impact of the worldwide economic slowdown through a greater than usual level of deferrals and cancellations for its business aircraft and, as a result, is reducing its Learjet and Challenger production rates. The book-to-bill ratio for fiscal year 2008/09 stands at 1.1. For the current fiscal year 2009/10, Bombardier expects to deliver approximately 10 per cent fewer business aircraft compared to last fiscal year 2008/09.
For commercial aircraft, in fiscal year 2008/09, Bombardier delivered 110 commercial aircraft compared to 128 during the same period last year. The order intake for fiscal year 2008/09 totalled 114 aircraft, net of cancellations, compared to 238, net of cancellations, for the previous year, representing a book-to-bill ratio of slightly above one. Bombardier expects to deliver in the current fiscal year 2009/10, approximately 10 per cent more commercial aircraft compared to last fiscal year 2008/09.

Mehr Infos zu:
Mehr zum Thema:
 


Weitere interessante Inhalte
Übersicht Zivilflugzeug-Bestellungen im Jahr 2017

13.09.2017 - Welche Airline hat bei Airbus, Boeing, Bombardier, Embraer und Co. bestellt oder Optionen gezeichnet? Unsere Übersicht gibt Ihnen eine aktuelle Auflistung der Flugzeugbestellungen im Jahr 2017. … weiter

Größte deutsche Fluggesellschaft Lufthansa: Die Flotte

11.09.2017 - 336 Flugzeuge sind momentan bei der größten deutschen Airline im Einsatz. Die größte Maschine bietet Platz für 509 Passagiere, die Kleinste für 90. … weiter

Neuer Zweistrahler ist steilanflugtauglich CSeries von Swiss im Linieneinsatz nach London City

09.08.2017 - Die Bombardier CSeries CS100 von Swiss hat am Dienstag ihren Liniendienst zum wegen seiner steilen Anflüge über die Hochhäuser des Finanzviertels besonders herausfordernden Flughafen London City … weiter

Flottenzugang bei Philippine Airlines Bombardier liefert erste Q400 mit Zweiklassen-Bestuhlung

21.07.2017 - Die Propellermaschine mit 86 Sitzplätzen wurde am Donnerstag in Toronto an die südostasiatische Airline übergeben. … weiter

Britische Fluggesellschaft Flybe verbindet Hamburg und Birmingham

10.07.2017 - Nachdem Eurowings die Strecke im Juni eingestellt hat, wird die Verbindung von der britischen Airline Flybe übernommen. In Hamburg startet sie am Montag erstmals Richtung England. … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

FLUG REVUE 10/2017

FLUG REVUE
10/2017
11.09.2017

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


Pleite: Ausverkauf bei airberlin
60 Jahre Sputnik: Der Beginn der Raumfahrt
Ambulanzflugzeug: Business Jets helfen im Notfall
Triebwerke-Extra: Die Kraftpakete der Zukunft
Flughafen Peking: Wachstum ohne Ende

Be a pilot