29.01.2013
FLUG REVUE

Cassidian develops new system for Eurofighter training

Cassidian has been awarded a contract by the German Federal Office of Bundeswehr Equipment, Information Technology and In-Service Support (BAAINBw) to deliver a new Maintenance System Trainer for training the German Air Force’s (Luftwaffe) technical Eurofighter personnel.

Eurofighter - Techniker-Wartungstrainer

Cassidian entwickelt das Eurofighter-Wartungstrainingssystem für die Luftwaffe weiter (Foto: Cassidian).  

 

The MST simulates the Eurofighter on-board systems. The unique feature of this system is that, thanks to the scope of the simulation, not only standard work flow procedures for maintenance and repair can be provided realistically and efficiently, but also complex systems knowledge, such as the correct procedure with regard to the detection, investigation and elimination of faults, and for carrying out tests.

The current contract involves further developing the Luftwaffe’s existing training system, in order to enable training at the current aircraft standard.

Cassidian’s MST is a PC-based Simulator from the ‘Virtual Maintenance Trainer’ product family. It can be operated as both an independent trainee workstation and as part of a classroom network with 12 trainee stations and one trainer station.

At each workstation, the functionality of a single-seater Eurofighter in the SRP 5.1, PSC 3.71 version is simulated in 3D surroundings. An additional Eurofighter cockpit and real controls support the haptic training.

A total of several hundred faults can be simulated in the MST, which the trainees can remedy either on their own or under instruction. The MST thus does not replace practical training in the actual aircraft, but does reduce training times in the training machines, the availability of which is limited. At the same time, the MST lowers the risk of potentially damaging the aircraft or endangering the trainees.

The new system is being developed at the Military Air Systems Centre in Manching in close cooperation with the Luftwaffe’s School of Engineering No. 1 (TSLw 1) in Kaufbeuren, and will be delivered to the customer at the end of 2015.

Mehr Infos zu:
Mehr zum Thema:
 


Weitere interessante Inhalte
Namensänderung Airbus Safran Launchers wird ArianeGroup

17.05.2017 - Das Joint Venture von Airbus und Safran ändert seinen Namen. Zum 1. Juli firmiert die Unternehmensgruppe unter ArianeGroup. … weiter

Rekord-Segelflugzeug mit Druckkabine Perlan II geht wieder auf Höhenrekordjagd

25.04.2017 - Kurz vor der nächsten Rekordjagdkampagne über den Anden hat das Höhen-Segelflugzeug "Perlan II" über Minden, Nevada seine bisherige Höchstflughöhe auf über 30000 Fuß geschraubt. … weiter

P2F-Umrüstung für Egypt Air Erste A330-200 zum Frachterumbau in Dresden

19.04.2017 - Am Dienstag traf in Dresden der erste Airbus A330-200 zum Frachterumbau ein. Das Flugzeug erhält ein seitliches Frachttor und wird beim Erstkunden Egypt Air eingesetzt. … weiter

Seltene Werftgäste bei den Elbe Flugzeugwerken Flughafen Dresden bietet A380-Fototour

13.04.2017 - Die Elbe Flugzeugwerke in Dresden sind mit Frachterumrüstungen, größeren Checks und der Airbus-Teileproduktion beschäftigt. Weil immer wieder interessante Gäste in die Werft kommen, führte der … weiter

Rekordauslieferungen im Verkehrsflugzeuggeschäft Airbus-Konzernbilanz leidet unter A400M

22.02.2017 - Der Luftfahrtkonzern Airbus hat am Mittwoch seine Ergebnisse für das Geschäftsjahr 2016 veröffentlicht. Trotz guter Auftragslage und Rekordproduktion bei den Verkehrsflugzeugen belastete der … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

FLUG REVUE 06/2017

FLUG REVUE
06/2017
08.05.2017

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


Ryanair: Billig-Gigant in der Offensive
Kabinendesign: Wie eng sitzen wir morgen?
Marinehubschrauber: Die Alleskönner für den Bordeinsatz
US Navy: Teststaffel in Pax River
Raumtransporter: So kommt lebenswichtige Fracht zur ISS
Hightech-Triebwerke: Power für Business Jets

aerokurier iPad-App