18.03.2011
FLUG REVUE

Cassidian´s ParaLander receives operational certification

The ParaLander ram-air cargo parachute system, developed and produced by Cassidian, has been approved for operational deployment by the Bundeswehr Technical Centre (WTD) 61.

ParaLander März 2011

ParaLander von Cassidian kann von einer Transall abgesetzt werden und trägt 1000 kg Nutzlats (Foto: Cassidian)  

 

ParaLander was classified as an unmanned aerial vehicle (UAV) following extensive flight testing, and is the only commercially available system in the world that can ensure the pin-point delivery of sensitive mission equipment, humanitarian aid and supplies fully automatically from the air without damage.

To date the German Armed Forces have procured five ParaLander systems within the scope of immediate operational requirements; these are now to be deployed for missions in Afghanistan. The procurement of additional systems for the German Armed Forces is envisaged.

ParaLander has received Category I certification under UAV regulations and is therefore approved for deployment in restricted areas, including in peacekeeping flight operations. The system is initially intended to carry a 1,000 kg payload, dropped from a C-160 Transall transport aircraft.

The medium-term goal is also to be able to deploy the ParaLander over populated areas during operations and from on board the A400M. Depending on the type of aircraft dropping it, the system can be used at altitudes of up to 10,000 metres and over distances of up to 50 kilometres.

Cassidian is also working on making ParaLander able to carry payloads of more than five tonnes in the future. The system thus makes a significant contribution to supplying operational units that are cut off from supply routes in the crisis area.

ParaLander consists of a ram-air parachute and the control unit, which are lashed to the payload, and a mission planning system. After the parachute system has been dropped from the aircraft, the control unit steers it and its payload to the target area with the aid of servomotors and GPS. A patented mechanical system, activated by a laser altimeter, ensures that the load’s descent is slowed down in good time shortly before the landing.

Mehr Infos zu:
Mehr zum Thema:
 


Weitere interessante Inhalte
Namensänderung Airbus Safran Launchers wird ArianeGroup

17.05.2017 - Das Joint Venture von Airbus und Safran ändert seinen Namen. Zum 1. Juli firmiert die Unternehmensgruppe unter ArianeGroup. … weiter

Rekord-Segelflugzeug mit Druckkabine Perlan II geht wieder auf Höhenrekordjagd

25.04.2017 - Kurz vor der nächsten Rekordjagdkampagne über den Anden hat das Höhen-Segelflugzeug "Perlan II" über Minden, Nevada seine bisherige Höchstflughöhe auf über 30000 Fuß geschraubt. … weiter

P2F-Umrüstung für Egypt Air Erste A330-200 zum Frachterumbau in Dresden

19.04.2017 - Am Dienstag traf in Dresden der erste Airbus A330-200 zum Frachterumbau ein. Das Flugzeug erhält ein seitliches Frachttor und wird beim Erstkunden Egypt Air eingesetzt. … weiter

Seltene Werftgäste bei den Elbe Flugzeugwerken Flughafen Dresden bietet A380-Fototour

13.04.2017 - Die Elbe Flugzeugwerke in Dresden sind mit Frachterumrüstungen, größeren Checks und der Airbus-Teileproduktion beschäftigt. Weil immer wieder interessante Gäste in die Werft kommen, führte der … weiter

Rekordauslieferungen im Verkehrsflugzeuggeschäft Airbus-Konzernbilanz leidet unter A400M

22.02.2017 - Der Luftfahrtkonzern Airbus hat am Mittwoch seine Ergebnisse für das Geschäftsjahr 2016 veröffentlicht. Trotz guter Auftragslage und Rekordproduktion bei den Verkehrsflugzeugen belastete der … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

FLUG REVUE 07/2017

FLUG REVUE
07/2017
12.06.2017

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


COMAC C919 fliegt
Rafale wird weiter modernisiert
Das Cockpit der Zukunft
Griechenland mustert RF-4E Phantom II aus
Air Seychelles fliegt ab Düsseldorf
Patrouille de France auf großer US-Tour

aerokurier iPad-App