02.10.2012
FLUG REVUE

Cathay Pacific introduces new Recaro business class seat

Cathay Pacific has ordered seats of the type Comfort Line 5510 for regional business class flights. The delivery of the first shipsets has started in mid-September 2012.

“We are proud that Cathay Pacific awarded us the contract for such an extensive program: We developed a special business class seat tailored to the needs of the airline.”, sayd Dr. Mark Hiller, Chief Executive Officer of Recaro Aircraft Seating.
 
The new seat CL5510 for regional business class flights can be integrated into cabin layouts in wide-body or single-aisle aircraft. It maximizes living space with a seat pitch of 45 up to 47 inches and generously proportioned legroom in the backshell.

A combination of lightweight shell, weight-optimized kinematics and modern materials, make the CL5510 a benchmark in its class. No other seat with a fixed backshell and less than 95 kilograms per double compares in terms of living space and stowage compartments: The generous legroom in the shell can be used as a spacious compartment. Space for magazines, notebooks, or books can be found in the literature pocket in the center console. A separate compartment in the shell is designed to store an iPod or iPhone, which can be connected to the adjacent multiport. Coats and jackets can be hung on the coat hook on the aisle side of the seat.
 
Furthermore, the CL5510 offers passengers plenty of flat surface space. A large cocktail table integrated into the center console has a pullout element on the front. A large two-piece dining table for inflight meals or for use as a convenient work-space is integrated into the backshell.

Inflight entertainment is well organized with a multiport unit adjacent to the iPhone holder with connections for PC and iPod or iPhone cable. The seat control panel in the center console features a variety of adjustment options. While the takeoff/ landing position is preset, passengers can individually adjust the backrest angle and the legrest angle. The audio connect unit includes a headphone jack with channel selector and volume control.



Weitere interessante Inhalte
Antrieb der Boeing 777X CMC-Komponenten des GE9X bestehen Bewährungsprobe

23.01.2017 - Der amerikanische Triebwerkshersteller GE Aviation hat die Tests mit Komponenten aus keramischen Verbundwerkstoffen (CMC) für das GE9X beendet. … weiter

Übernahmepläne Safran will Zodiac kaufen

20.01.2017 - Der französische Luftfahrt- und Rüstungskonzern Safran plant eine Übernahme des ebenfalls französischen Kabinenausrüsters Zodiac Aerospace. Dadurch entsteht ein Branchenriese mit 92.000 Mitarbeitern. … weiter

Neue Zweistrahlergeneration im Zulassungstest Boeing 737 MAX 8 absolviert Spritzwassertest

19.01.2017 - Boeing hat mit der neuen Boeing 737 MAX 8 Spritzwassertests absolviert. Dabei durchrollt der Zweistrahler künstlich angelegte Wasserlachen mit Abhebegeschwindigkeit. … weiter

Moderner Zweistrahler aus China COMAC C919: Erstflug Ende März?

19.01.2017 - Die COMAC C919, eine neue Standardrumpf-Zweistrahlerfamilie aus China, könnte Ende März zum Erstflug starten. Das melden chinesische Medien. … weiter

ANA Neuer Star-Wars-Jet bald im Einsatz

19.01.2017 - Die japanische Fluggesellschaft ANA hat den Termin des ersten Fluges ihres C-3PO-Jets bekanntgegeben. Das Flugzeug wird allerdings nur auf Inlandsstrecken eingesetzt. … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

FLUG REVUE 02/2017

FLUG REVUE
02/2017
09.01.2017

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


- Ryanair greift Lufthansa an
- Bombardier liefert CS300
- Gulfstream G500
- Sea Lion fliegt
- Interview Astronaut Gerst
- Nachtschicht bei LH Technik

aerokurier iPad-App