Cathay Pacific introduces new Recaro business class seat

Cathay Pacific has ordered seats of the type Comfort Line 5510 for regional business class flights. The delivery of the first shipsets has started in mid-September 2012.

“We are proud that Cathay Pacific awarded us the contract for such an extensive program: We developed a special business class seat tailored to the needs of the airline.”, sayd Dr. Mark Hiller, Chief Executive Officer of Recaro Aircraft Seating.
The new seat CL5510 for regional business class flights can be integrated into cabin layouts in wide-body or single-aisle aircraft. It maximizes living space with a seat pitch of 45 up to 47 inches and generously proportioned legroom in the backshell.

A combination of lightweight shell, weight-optimized kinematics and modern materials, make the CL5510 a benchmark in its class. No other seat with a fixed backshell and less than 95 kilograms per double compares in terms of living space and stowage compartments: The generous legroom in the shell can be used as a spacious compartment. Space for magazines, notebooks, or books can be found in the literature pocket in the center console. A separate compartment in the shell is designed to store an iPod or iPhone, which can be connected to the adjacent multiport. Coats and jackets can be hung on the coat hook on the aisle side of the seat.
Furthermore, the CL5510 offers passengers plenty of flat surface space. A large cocktail table integrated into the center console has a pullout element on the front. A large two-piece dining table for inflight meals or for use as a convenient work-space is integrated into the backshell.

Inflight entertainment is well organized with a multiport unit adjacent to the iPhone holder with connections for PC and iPod or iPhone cable. The seat control panel in the center console features a variety of adjustment options. While the takeoff/ landing position is preset, passengers can individually adjust the backrest angle and the legrest angle. The audio connect unit includes a headphone jack with channel selector and volume control.

Weitere interessante Inhalte
Nutzung von Daten aus Flugbetrieb und Instandhaltung Vorausschauende Wartung bei Lufthansa Technik

21.10.2016 - Störungen vermeiden, bevor sie auftreten: Lufthansa Technik führt in der Wartung die neue Plattform "Condition Analytics" ein. … weiter

A320neo-Triebwerk PW1100G-JM MTU weiht Serienmontage ein

21.10.2016 - Das deutsche Triebwerksunternehmen hat eine von weltweit drei Endmontagelinien des A320neo-Triebwerks PW1100G-JM am Hauptstandort in München aufgebaut. Am Donnerstag wurde die neue Produktionsstätte … weiter

Erstflugvorbereitung in Toulouse Airbus A350-1000 beginnt Standläufe

20.10.2016 - Die erste A350-1000 hat am Donnerstag in Toulouse Triebwerksstandläufe begonnen. Damit kommt Airbus dem für November geplanten Erstflug einen großen Schritt näher. … weiter

Erste US-neo mit CFM-Triebwerken Frontier übernimmt ihre erste A320neo

20.10.2016 - Frontier Airlines aus Denver hat am Mittwoch ihren ersten Airbus A320neo übernommen. Das Flugzeug ist die erste amerikanische neo mit der neo-Triebwerksvariante LEAP-1A von CFM International. … weiter

Triebwerk für die Boeing 777X Erste Bodentests mit GE9X abgeschlossen

20.10.2016 - GE Aviation hat in seinem Testzentrum die initialen Erprobungsläufe des ersten GE9X-Triebwerks beendet. Vorbereitungen auf weitere Tests laufen bereits. … weiter

  • Hersteller


  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

FLUG REVUE 11/2016


Einzelheft bestellen

- Trägertests F-35C
- Ins Eis mit Air Greenland
- Airbus A350 Lufthansa
- HondaJet HA-420
- Boeing T-X
- Parabelflugzeug A310 Zero-G
- Vorschau AIRTEC

aerokurier iPad-App