02.10.2012
FLUG REVUE

Cathay Pacific introduces new Recaro business class seat

Cathay Pacific has ordered seats of the type Comfort Line 5510 for regional business class flights. The delivery of the first shipsets has started in mid-September 2012.

“We are proud that Cathay Pacific awarded us the contract for such an extensive program: We developed a special business class seat tailored to the needs of the airline.”, sayd Dr. Mark Hiller, Chief Executive Officer of Recaro Aircraft Seating.
 
The new seat CL5510 for regional business class flights can be integrated into cabin layouts in wide-body or single-aisle aircraft. It maximizes living space with a seat pitch of 45 up to 47 inches and generously proportioned legroom in the backshell.

A combination of lightweight shell, weight-optimized kinematics and modern materials, make the CL5510 a benchmark in its class. No other seat with a fixed backshell and less than 95 kilograms per double compares in terms of living space and stowage compartments: The generous legroom in the shell can be used as a spacious compartment. Space for magazines, notebooks, or books can be found in the literature pocket in the center console. A separate compartment in the shell is designed to store an iPod or iPhone, which can be connected to the adjacent multiport. Coats and jackets can be hung on the coat hook on the aisle side of the seat.
 
Furthermore, the CL5510 offers passengers plenty of flat surface space. A large cocktail table integrated into the center console has a pullout element on the front. A large two-piece dining table for inflight meals or for use as a convenient work-space is integrated into the backshell.

Inflight entertainment is well organized with a multiport unit adjacent to the iPhone holder with connections for PC and iPod or iPhone cable. The seat control panel in the center console features a variety of adjustment options. While the takeoff/ landing position is preset, passengers can individually adjust the backrest angle and the legrest angle. The audio connect unit includes a headphone jack with channel selector and volume control.



Weitere interessante Inhalte
Französischer Luftfahrt- und Rüstungskonzern Safran steigert Umsatz und Gewinn

24.02.2017 - Der französische Technologiekonzern hat seine selbst gesteckten Ziele im Geschäftsjahr 2016 erreicht und erwartet für dieses Jahr weiteres Wachstum. … weiter

Boeing 787-9 Qantas führt neuen Premium-Economy-Sitz ein

24.02.2017 - Breiter, weiter nach hinten verstellbar, größeres Display: Die australische Fluggesellschaft stattet ihre Boeing 787-9 mit neuen Sitzen in der Premium Economy aus. … weiter

Neue Sitzplätze und schallisolierende Vorhänge Emirates A380: Erneuerte Bar im Oberdeck

23.02.2017 - Eines der Markenzeichen der Emirates-A380 ist die Bar im hinteren Oberdeck, an der sich Gäste der Business Class die Zeit vertreiben können. In ihren künftigen Jets verbessert Emirates den … weiter

Triebwerkshersteller aus München MTU will Invesitionsphase 2017 abschließen

23.02.2017 - MTU Aero Engines steigerte im vergangenen Geschäftsjahr erneut Umsatz und Gewinn. Nach großen Investitionen in neue Programme in den vergangenen Jahren will das Unternehmen in die Konsolidierung … weiter

Leiser landen DLR möchte Anfluglärm verringern

23.02.2017 - Das Deutsche Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR) hat ein Pilotenassistenzsystem entwickelt, das den Anfluglärm verringern soll. Erste Testflüge waren vielversprechend. … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

FLUG REVUE 02/2017

FLUG REVUE
02/2017
06.02.2017

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


- Airbus gegen Boeing
- Letzter Flug der QF-4
- Flybe expandiert
- X-Planes der NASA
- Watt-Flughafen Barra
- Erfolgsmodell Suchoi Su-30
- Datenrelaissystem im All

aerokurier iPad-App