21.07.2008
FLUG REVUE

2008-07-21 - Leap-X unveiledCFM unveils new LEAP-X engine

Neue Triebwerksfamilie vorgestellt<br /> CFM International has launched LEAP-X, an entirely new baseline turbofan engine to power future replacements for current narrow-body aircraft. This engine will incorporate revolutionary technologies developed over the last three years as part of the LEAP56 technology acquisition program.

The first full demonstrator engine is scheduled to run in 2012, and LEAP-X could be certified by 2016. This advanced new turbofan will reduce the engine contribution to aircraft fuel burn by up to 16 percent compared to current CFM56 Tech Insertion engines that power Airbus A320 and Boeing Next-Generation 737 aircraft. Additional fuel burn improvements will be achieved once this engine is paired with new aircraft technology.
CFM International (CFM) is a 50/50 joint venture between Snecma (SAFRAN Group) and General Electric Company. The two parent companies have just signed an agreement renewing their partnership until the year 2040, ensuring that all engines in the 18,000 to 50,000 pound thrust class developed in that timeframe will fall under the CFM umbrella. "When we launched the LEAP56 technology development program in 2005, fuel was at $1.30 a gallon," said Eric Bachelet. "Today, airlines are paying nearly $4.00 a gallon. Our customers are hurting and we are responding. LEAP56 is the single largest investment in technology in our history; we are bringing the full technical and financial resources of our parent companies to bear to give them a solution: LEAP-X. We have set aggressive targets for this engine, and the technology plan is in place to achieve them."
The first full core is scheduled to begin testing next year. Hardware for the core, which features an eight-stage compressor and single-stage turbine, is being produced now and the core is targeted to fire by mid-2009. A second core test is also planned.

Mehr Infos zu:
Mehr zum Thema:
 


Weitere interessante Inhalte
Antrieb der Boeing 777X CMC-Komponenten des GE9X bestehen Bewährungsprobe

23.01.2017 - Der amerikanische Triebwerkshersteller GE Aviation hat die Tests mit Komponenten aus keramischen Verbundwerkstoffen (CMC) für das GE9X beendet. … weiter

Neue Zweistrahlergeneration im Zulassungstest Boeing 737 MAX 8 absolviert Spritzwassertest

19.01.2017 - Boeing hat mit der neuen Boeing 737 MAX 8 Spritzwassertests absolviert. Dabei durchrollt der Zweistrahler künstlich angelegte Wasserlachen mit Abhebegeschwindigkeit. … weiter

ANA Neuer Star-Wars-Jet bald im Einsatz

19.01.2017 - Die japanische Fluggesellschaft ANA hat den Termin des ersten Fluges ihres C-3PO-Jets bekanntgegeben. Das Flugzeug wird allerdings nur auf Inlandsstrecken eingesetzt. … weiter

Ultralangstreckenflüge Top 10: Die längsten Nonstop-Linienflüge weltweit

19.01.2017 - Einige Interkontinentalflüge verbinden Metropolen, welche weit über 10000 km voneinander entfernt liegen. Welche Airline zurzeit den streckenmäßig längsten Nonstopflug anbietet und welche … weiter

Militärische Giganten Top 10: Die schwersten Bomber der Welt

18.01.2017 - Schon seit der Frühzeit der Luftfahrt waren die Bomber meist die größten und schwersten Flugzeuge. … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

FLUG REVUE 02/2017

FLUG REVUE
02/2017
09.01.2017

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


- Ryanair greift Lufthansa an
- Bombardier liefert CS300
- Gulfstream G500
- Sea Lion fliegt
- Interview Astronaut Gerst
- Nachtschicht bei LH Technik

aerokurier iPad-App