03.06.2013
FLUG REVUE

Diamond DA42 flies with Thales I-Master radar

Thales’s I-Master radar system has successfully completed flight trials onboard a Diamond DA42MPP Guardian aircraft.

Thales I-Master DA42MPP

Das Thales I-Master-Radar wurde bei der DA42MPP Guardian unter dem Rumpf montiert. Vorn sitzt der TV/IR-Sensor (Foto: Thales).  

 

Conducted in partnership with Diamond Aircraft Industries and Diamond Airborne Sensing at its facility in Wiener Neustadt, Austria, the week-long trial covered different radar modes at a range of altitudes and speeds.

The demonstration included using the onboard payload to transmit full-resolution radar images and electro-optical/infrared (EO/IR) footage via a high-bandwidth line-of-sight data link to controllers at the ground station.

The DA42MPP NG, with its de-icing TKS protection, is all-weather capable, enabling flight operations to use the Thales I-Master radar to detect targets; these can then be identified by the EO/IR turret, which is also mounted on the platform, before the footage is sent back to headquarters via line-of-sight datalink.

I-Master is an all-weather, lightweight payload that is easily installed in a standard 15-inch gimbal outline. Its radar offers two modes: Ground Moving Target Indication (GMTI) and Synthetic Aperture Radar (SAR) imagery.

The Diamond DA42MPP (Multi-Purpose Platform) Guardian is a twin-engine aircraft specially designed for carrying interchangeable multi-function sensor equipment. The aircraft used during the I-Master trial was configured for an airborne mission capability of 7-9 hours with a two-man crew.

Eddie Awang, Vice President of Intelligence Surveillance & Reconnaissance at Thales UK, said, “I-Master delivers an advanced capability in a lightweight payload that is easy to install or swap between aircraft. We believe that the combination with the Diamond DA42 is particularly attractive, and meets an increased need for cost-effective, light, manned ISR platforms. It offers a complete solution for military, paramilitary, homeland security and border surveillance, pipeline security and incident management.”



Weitere interessante Inhalte
Doppelsitzer für Training und Aufklärung Diamond Aircraft DART-450 fliegt

17.05.2016 - Die mit einer Propellerturbine von Motor-Sitsch angetriebene DART-450 startete am Dienstag zum Erstflug. Das Projekt war auf der letzten Farnborough Air Show angekündigt worden. … weiter


Thales testet I-Master-Radar an der Diamond DA42MPP Guardian

03.06.2013 - Thales hat jüngst sein leichtes SAR/MTI-Radar I-Master mit einer DA42MPP im Flug erprobt. … weiter

DA42 Guardian mit Funkaufklärungssystem wird erstmals au der ILA gezeigt DA42 Guardian mit Funkaufklärungssystem wird erstmals auf der ILA gezeigt

03.09.2012 - Ausgestattet mit einem skalierbaren COMINT-System von Rohde & Schwarz, erfasst, identifiziert und ortet die DA42 Fernerkundungsplattform Funksignale aus der Luft. … weiter


armasuisse Erstkunde für Aurora Centaur

25.01.2012 - Aurora Flight Sciences hat eine auch unbemannt zu fliegende Centaur an die Schweiz verkauft. Die Lieferung erfolgt noch in diesem Jahr. … weiter


Diamond Aircraft DA36 E-Star

08.06.2011 - Diamond Aircraft, Siemens, Austro Engine and EADS are set to present the world’s first aircraft with a serial hybrid electric drive system at the Paris Air Show Le Bourget 2011. The two-seater motor … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

FLUG REVUE 12/2016

FLUG REVUE
12/2016
07.11.2016

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


- Neue Junkers F 13 fliegt
- Dreiteilung airberlin
- Flughafen Lyon
- Erprobung Pilatus PC-24
- Wonsan Air Festival
- Brennstoffzellen im Alltagstest
- Extra Raumfahrt

aerokurier iPad-App