17.04.2014
FLUG REVUE

Airbus Helicopters EC145 T2 is certified at last

After much delay, Airbus Helicopters’ EC145 T2 has been certified, clearing the way for customer deliveries beginning in the third quarter of this year.

EC145 T2 Asien-Tour 2013

Airbus Helicopters hat für die EC145 T2 über 100 Bestellungen vorliegen (Foto: Airbus Helicopters/Pecchi).  

 

Issued by the European Aviation Safety Agency (EASA), the certification covers the full range of capabilities, including single-pilot and instrument flight rules (IFR) and single engine operations (Cat.A/VTOL), along with night vision goggle capability.

Approximately 20 EC145 T2 currently are in series production, providing a solid basis for the initial deliveries and ramp-up in production rate. To date, Airbus Helicopters has received orders and options for more than 100 EC145 T2s, along with 15 of the military EC645 T2 variant for the German Army.

Enhancements incorporated in the T2 version of the 4-metric-ton category EC145 include new Arriel 2E engines and the company’s signature Fenestron shrouded tail rotor, along with upgraded main and new tail rotor gear boxes, and an advanced cockpit that uses Airbus Helicopter’s Helionix digital avionics suite with 4-axis autopilot.

The new dual FADEC engines – combined with an upgraded main gear box – guarantee a new level of one-engine inoperative (OEI) performance, along with performance in hover.

The EC145 T2’s designed-in modularity and its large unobstructed cabin with flat floor contribute to the helicopter’s flexibility for a full range of applications. The full range of optional equipment is being offered initially for utility, corporate and emergency medical services missions, to be followed soon by configurations for offshore and police duties.



Weitere interessante Inhalte
Start am Samstag Schweizer Super Pumas zur Waldbrandbekämpfung in Portugal

20.08.2017 - Am Samstagmittag ist ein Detachement der Schweizer Armee in Richtung Portugal abgeflogen. Drei AS332M1 Super Puma sollen bei der Waldbrandbekämpfung helfen. … weiter

Feuerbekämpfung rund um die Welt Die Löscheinsätze von Erickson 2017

17.08.2017 - Überdurchschnittlich häufige Feuerausbrüche in der nördlichen Hemisphäre erhöhen die Auslastung des Unternehmens für Luftbrandbekämpfung deutlich. Die weltweit größte S-64 Aircrane Flotte ist in … weiter

Pleiten, Pech und Pannen Top 10: Die spektakulärsten Flugzeuge, die nie flogen

17.08.2017 - Senkrechtstarter, Stealth-Jäger, Mach 3 schnelle Jäger: Die Luftfahrtgeschichte ist voll von interessanten, aber erfolglosen Flugzeugprojekten, die trotz fortgeschrittener Entwicklung nie aus eigener … weiter

Rettungshubschrauber im Feldversuch 50 Jahre zivile Luftrettung

11.08.2017 - Vor 50 Jahren untersuchten ADAC und Rotes Kreuz in einem dreiwöchigen Feldversuch, ob "Arzt-Hubschrauber" die Versorgung von Unfallopfern abseits der Ballungsgebiete verbessern können. … weiter

Paris Air Show Airbus Helicopters: „Racer“ enthüllt

08.08.2017 - Airbus Helicopters hat in Le Bourget die aerodynamische Konfiguration seines Hochgeschwindigkeitsdemonstrators aus dem europäischen Forschungsprogramm Clean Sky 2 präsentiert. … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

FLUG REVUE 09/2017

FLUG REVUE
09/2017
07.08.2017

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


Eurofighter: Österreich will teure Kampfjets ausmustern
G20: Gipfeltreffen der VIP-Jets
Falcon 5X: Dassaults neuer Widebody fliegt
Tiger Meet: Trainingsduell über der Bretagne
Cassini-Sonde: Nach 20 Jahren Finale am Saturn
Air Serbia: Etihad baut erfolgreich um
Erstflug am Computer: Flugzeuge im Datenstrom

Be a pilot