08.07.2014
FLUG REVUE

EC175 full-flight simulator is ready for service

The first Level D full-flight simulator for Airbus Helicopters’ EC175 rotorcraft has received airworthiness certification from the European Aviation Safety Agency (EASA), enabling launch pilots to be trained with this high-fidelity system.

EC175 FFS Indra Marignane 2014

Der Full-Flight-Simulator für die EC175 bei Helisim in Marignane ist nach Level D zugelassen (Foto: Airbus Helicopters/Deulin).  

 

Located at the Helisim Training Academy adjacent to Airbus Helicopters’ headquarters and production facility at Marignane, France, the motion-based EC175 full-flight simulator incorporates a visual projection system with a 210-deg. by 80-deg. continuous field of view.

The simulator was built by Indra in close cooperation with Airbus Helicopters in its role as the EC175 manufacturer, and is equipped with the same data pack, avionics suite and automatic flight control system as the actual EC175 rotorcraft.

Utilizing a motion system, computer-generated visual scenes and accurate representations of cockpit instrumentation, the simulator allows specific mission scenarios to be “flown,” including landings on off-shore platforms for oil and gas operations – enabling the most realistic flight conditions for immersive training.

Initial EC175 simulator sessions with EC175 customers have already begun using an Indra fixed-base Flight Navigation Procedures Trainer (FNPT III), which will also be used for Oil & Gas training modules. Courses for mechanics and avionics technicians are also offered on a Practical Maintenance Training Device – which represents the full-scale aircraft.

In addition to the Europe-based training systems at Helisim, another EC175 Level D full-flight simulator will be located in the United States to serve the offshore oil and gas industry throughout the Americas.

Airbus Helicopters will begin EC175 deliveries later this year to the first customers.



Weitere interessante Inhalte
Industrieverband mit neuem Präsidenten Klaus Richter wird neuer BDLI-Chef

01.12.2016 - Mit dem Jahresbeginn wird Dr. Klaus Richter neuer BDLI-Präsident. Richter ist Konzern-Leiter des Einkaufs bei der Airbus Group und Vorsitzender der Geschäftsführung der Airbus Operations GmbH in … weiter

Pleiten, Pech und Pannen Top 10: Die spektakulärsten Flugzeuge, die nie flogen

01.12.2016 - Senkrechtstarter, Stealth-Jäger, Mach 3 schnelle Jäger: Die Luftfahrtgeschichte ist voll von interessanten, aber erfolglosen Flugzeugprojekten, die trotz fortgeschrittener Entwicklung nie aus eigener … weiter

Airbus Helicopters Erste drei AS565 MBe gehen nach Indonesien

24.11.2016 - Airbus Helicopters hat die ersten drei Panther an PT Dirgantara Indonesia übergeben. Sie werden in Bandung mit ihren Systemen für die U-Bootjagd ausgerüstet. … weiter

Leonardo Helicopters Merlin HC4 für die Royal Navy im Flugtest

22.11.2016 - In Yeovil hat die Flugerprobung der neuen Merlin-Version für die Commando Helicopter Force der britischen Marine begonnen. … weiter

Airbus Helicopters Helionix Avionik auch für H135 zugelassen

16.11.2016 - Die EASA hat das Helionix Avioniksystem von Airbus Helicopters nun auch in der H135 zugelassen. Geliefert werden die so ausgerüsteten Hubschrauber ab nächstem Jahr. … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

FLUG REVUE 12/2016

FLUG REVUE
12/2016
07.11.2016

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


- Neue Junkers F 13 fliegt
- Dreiteilung airberlin
- Flughafen Lyon
- Erprobung Pilatus PC-24
- Wonsan Air Festival
- Brennstoffzellen im Alltagstest
- Extra Raumfahrt

aerokurier iPad-App