08.07.2014
FLUG REVUE

EC175 full-flight simulator is ready for service

The first Level D full-flight simulator for Airbus Helicopters’ EC175 rotorcraft has received airworthiness certification from the European Aviation Safety Agency (EASA), enabling launch pilots to be trained with this high-fidelity system.

EC175 FFS Indra Marignane 2014

Der Full-Flight-Simulator für die EC175 bei Helisim in Marignane ist nach Level D zugelassen (Foto: Airbus Helicopters/Deulin).  

 

Located at the Helisim Training Academy adjacent to Airbus Helicopters’ headquarters and production facility at Marignane, France, the motion-based EC175 full-flight simulator incorporates a visual projection system with a 210-deg. by 80-deg. continuous field of view.

The simulator was built by Indra in close cooperation with Airbus Helicopters in its role as the EC175 manufacturer, and is equipped with the same data pack, avionics suite and automatic flight control system as the actual EC175 rotorcraft.

Utilizing a motion system, computer-generated visual scenes and accurate representations of cockpit instrumentation, the simulator allows specific mission scenarios to be “flown,” including landings on off-shore platforms for oil and gas operations – enabling the most realistic flight conditions for immersive training.

Initial EC175 simulator sessions with EC175 customers have already begun using an Indra fixed-base Flight Navigation Procedures Trainer (FNPT III), which will also be used for Oil & Gas training modules. Courses for mechanics and avionics technicians are also offered on a Practical Maintenance Training Device – which represents the full-scale aircraft.

In addition to the Europe-based training systems at Helisim, another EC175 Level D full-flight simulator will be located in the United States to serve the offshore oil and gas industry throughout the Americas.

Airbus Helicopters will begin EC175 deliveries later this year to the first customers.



Weitere interessante Inhalte
Northrop Grumman Minensuchsystem für US Navy einsatzbereit

13.01.2017 - Das Airborne Laser Mine Detection System – ein Behälter für die Nutzung mit dem MH-60S Seahawk – hat seine anfängliche Einsatzbereitschaft erreicht. … weiter

Europäischer Kampfhubschrauber Airbus Helicopters Tiger — Die Nutzer

13.01.2017 - Der Europäische Kampfhubschrauber Tiger war schon in Afghanistan und in Afrika im Einsatz. Für das Heer steht nun eine Verlegung nach Mali an. … weiter

Alle AW159 für Großbritannien geliefert Leonardo Helicopters betreut Wildcats

10.01.2017 - Nachdem alle 62 Wildcats geliefert sind haben die britischen Streitkräfte Leonardo Helicopters einen fünf Jahre laufenden Betreuungsvertrag erteilt. … weiter

Hubschraubertraining mit Echtzeitberechnung TU München verbessert Simulationssoftware

03.01.2017 - Forscher der TU München haben eine neue Software für Hubschrauber-Flugsimulatoren entwickelt, die komplexe Wirbel, etwa an Landeflächen auf Schiffen, in Echtzeit berechnen kann und sie damit viel … weiter

US-Wahl bei der Luftwaffe Boeing CH-47F gegen Sikorsky CH-53K

21.12.2016 - Die Luftwaffe sucht einen Nachfolger für ihre Sikorsky- CH-53-Modelle. Boeing und Sikorsky konkurrieren um das Geschäft. Die Lieferungen sollen 2022 beginnen. … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

FLUG REVUE 02/2017

FLUG REVUE
02/2017
09.01.2017

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


- Ryanair greift Lufthansa an
- Bombardier liefert CS300
- Gulfstream G500
- Sea Lion fliegt
- Interview Astronaut Gerst
- Nachtschicht bei LH Technik

aerokurier iPad-App