First Flight NewsEmbraer Legacy 450

Embraer Executive Jets’ newest aircraft, the Legacy 450, made a successful first flight on 28 December 2013.

Legacy 450 Erstflug 2013

Der Geschäftsreisejet Embraer Legacy 450 flog am 28. Dezember 2013 zum ersten Mal (Foto: Embraer).  


Embraer test pilots Eduardo Camelier and Eugênio Cará, supported by flight test engineer Carlos Kobayashi, flew the aircraft for one hour and thirty-five minutes, conducting the evaluation of handling and performance characteristics.

“Besides setting a new standard in business aviation, delivering innovations that reflect our vision, our commitment to customers, and our passion for excellence, I congratulate all Embraer people for achieving this important Legacy 450 program milestone on the scheduled date” said Frederico Fleury Curado, Embraer President and CEO.

“The Legacy 450 will be the best-in-class mid-light business jet, responding to the needs and wishes of customers worldwide,” said Marco Túlio Pellegrini, Senior Vice President Operations and COO, Embraer Executive Jets. “With full fly-by-wire technology and the roomiest cabin in its category, this aircraft will deliver unique features and amenities.”

The maiden flight covered a significant range of the flight envelope and allowed for a variety of inflight systems tests, benefiting from an advanced campaign of flight simulations and extensive ground tests. “The flight was a success,” said Capt. Camelier. “The full fly-by-wire system, with side stick flight controls, made the flight very smooth. With the advanced avionics suite, the aircraft operation was very easy and intuitive.”

About the Legacy 450
The Legacy 450 is a mid-light business jet with a best-in-class six-foot flat-floor cabin. Four fully reclining club seats may be berthed into two beds for complete rest in a maximum cabin altitude of 6,000ft. The in-flight entertainment system consists of a high definition video system, surround sound, and multiple audio and video input options. Voice and data communications options are also available. The cabin includes a refreshment center at the entrance, a rear private lavatory, and a carry-on stowage area. The total baggage space is the largest in the aircraft’s category.

The Legacy 450 is the first business aircraft in its segment with Full Fly-By-Wire technology, featuring side stick flight controls, the state-of-the-art Rockwell Collins Pro Line Fusion avionics suite with four 15.1-inch high resolution LCD displays, graphical flight planning, Jeppesen charts and maps, and the Synthetic Vision System (SVS). The optional Embraer Enhanced Vision System (E2VS) encompasses the latest Rockwell Collins Compact Head-Up Display (HUD) and Enhanced Vision System (EVS).

The Legacy 450 is powered by two advanced, fuel-efficient Honeywell HTF 7500E turbofan engines. With four passengers and NBAA IFR Reserves, the Legacy 450 is capable of flying non-stop from Los Angeles to Boston, or Moscow to New Delhi.

Mehr Infos zu:
Mehr zum Thema:

Weitere interessante Inhalte
Silvesterflug von Austrian Airlines Im Flugzeug auf das neue Jahr anstoßen

19.10.2016 - Silvester mal anders feiern: Mit Austrian Airlines können Passagiere von Wien aus ins Jahr 2017 fliegen. … weiter

Übersicht Zivilflugzeug-Bestellungen im Jahr 2016

13.10.2016 - Welche Airline hat bei Airbus, Boeing, Bombardier, Embraer und Co. bestellt oder Optionen gezeichnet? Unsere Übersicht gibt Ihnen eine aktuelle Auflistung der Flugzeugbestellungen im Jahr 2016. … weiter

Zulassung für Enhanced Vision Systeme Verbesserte Sicht für Business-Jets

12.10.2016 - Gleich zwei Sichtverbesserungssysteme für Geschäftsreiseflugzeuge vom Typ Embraer und Dassault sind nun zugelassen worden. … weiter

Pratt & Whitney Nur 150 statt 200 Getriebefans dieses Jahr

21.09.2016 - Der US-amerikanische Triebwerkshersteller kämpft beim Hochlauf der PW1000G-Serie mit Problemen. Auch im nächsten Jahr werden vermutlich weniger Motoren ausgeliefert wie geplant. … weiter

Deutsche Vielflieger Top 10: Die zahlreichsten deutschen Passagierflugzeuge

21.09.2016 - Groß oder klein, Airbus oder Boeing: Welches Flugzeugmuster ist in den Flotten der deutschen Airlines am häufigsten vertreten? Unsere Top-10-Liste gibt Aufschluss. … weiter

  • Hersteller


  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

FLUG REVUE 11/2016


Einzelheft bestellen

- Trägertests F-35C
- Ins Eis mit Air Greenland
- Airbus A350 Lufthansa
- HondaJet HA-420
- Boeing T-X
- Parabelflugzeug A310 Zero-G
- Vorschau AIRTEC

aerokurier iPad-App