Engine problems force further delay for A400M

Airbus Military now aims to deliver the first A400M in the second quarter 2012, after further changes to the TP400D-6 turboprop have been implemented.

A400M Flug LiRe

Das Problemprogramm A400M muss wegen Triebwerksproblemen eine weitere Verzögerung hinnehmen (Foto: Airbus Military).  

 

According to Airbus Military, investigations have shown that the chip detection was provoked by a crack of a cover plate, a mechanical piece isolating elements within the Propeller Gear Box (PGB). As a responsibility of EPI, they have already made a new design available, which is currently in the validation process.

Consequently, the MSN6 engines as well as all series production engines have been sent back to EPI for replacement of this cover plate. Functional & Reliability activity will be able to restart when MSN6 is fitted  with  the modified engines and  upon agreement with EASA of a new F&R plan, Airbus Military says.

As a consequence, the civil Type Certification and military Initial Operating Capability (IOC) will now move into the first quarter of next year, followed by first delivery to the French Air Force (MSN7) in the second quarter of 2013.

Despite this, airbus hopes to maintain the overall delivery plan of four aircraft in 2013. There is a slight impact on the delivery of the second French aircraft (MSN8) while MSN9 (the first Turkish aircraft) and MSN10 (the third for France) will remain on schedule with delivery before the end of  2013. Other deliveries in 2014 and beyond continue as planned.

Flight testing outside the F&R programme is progressing well, claims Airbus Military, focusing primarily on military capabilities and systems, and the Grizzly development aircraft fleet has now completed more than 3,700 hours in nearly 1,250 flights.

Industrially, the first three customer aircraft are now in the final assembly process in Seville and a further ten aircraft are in various stages of production with long-lead items launched up to MSN23 and advancing according to plan.

Mehr zum Thema:




Diesen Artikel kommentieren 

Weitere interessante Inhalte
Neue VIP-Flugzeuge für den amerikanischen Präsidenten US Air Force wählt Boeing 747-8 als nächste "Air Force One" aus

29.01.2015 - Die US Air Force hat die neue Jumbo-Version Boeing 747-8 als nächstes Flugzeug des US-Präsidenten als Ersatz für die heutige VC-25 (Basis: Boeing 747-200B) ausgewählt. Das nun beginnende … weiter

Termine Kunstflugteams 2015

28.01.2015 - Auch 2015 gibt es wieder viele Gelegenheiten, die berühmtesten Kunstflugteams der Welt zu sehen. Hier finden Sie die bereits bekannten Termine. … weiter

Katastrophe beim TLP Griechische F-16 stürzt in Albacete ab

27.01.2015 - Beim Tactical Leadership Programme der NATO im spanischen Albacete kamen bei einem Absturz einer griechischen Lockheed Martin F-16D Fighting Falcon elf Personen ums Leben. … weiter

Airbus Helicopters Erste EC135 T2+ für Australien fliegt

26.01.2015 - In Donauwörth hat die Flugerprobung einer EC135 T2+ für das australische Helicopter Aircrew Training System begonnen. … weiter

Pleiten, Pech und Pannen Top 10: Die spektakulärsten Flugzeuge, die nie flogen

26.01.2015 - Senkrechtstarter, Stealth-Jäger, Mach 3 schnelle Jäger: Die Luftfahrtgeschichte ist voll von interessanten, aber erfolglosen Flugzeugprojekten, die trotz fortgeschrittener Entwicklung nie aus eigener … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

Frage des Monats

Welches Thema ist Ihr Favorit in der FLUG REVUE 02-2015?


Es ist ein Fehler aufgetreten. Bitte versuchen Sie es erneut.











alle Ergebnisse


FLUG REVUE 02/2015

FLUG REVUE
02/2015
12.01.2015

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


- F-35 an Deck
- Lufthansa Billig-Langstrecken
- E-2D Hawkeye
- Nacht-Hub Leipzig
- Ariane 6 startet früher
- La Compagnie Atlantikdienst
- Rosetta Details
- Helvetic E-Jets

aerokurier iPad-App