Engine problems force further delay for A400M

Airbus Military now aims to deliver the first A400M in the second quarter 2012, after further changes to the TP400D-6 turboprop have been implemented.

A400M Flug LiRe

Das Problemprogramm A400M muss wegen Triebwerksproblemen eine weitere Verzögerung hinnehmen (Foto: Airbus Military).  

 

According to Airbus Military, investigations have shown that the chip detection was provoked by a crack of a cover plate, a mechanical piece isolating elements within the Propeller Gear Box (PGB). As a responsibility of EPI, they have already made a new design available, which is currently in the validation process.

Consequently, the MSN6 engines as well as all series production engines have been sent back to EPI for replacement of this cover plate. Functional & Reliability activity will be able to restart when MSN6 is fitted  with  the modified engines and  upon agreement with EASA of a new F&R plan, Airbus Military says.

As a consequence, the civil Type Certification and military Initial Operating Capability (IOC) will now move into the first quarter of next year, followed by first delivery to the French Air Force (MSN7) in the second quarter of 2013.

Despite this, airbus hopes to maintain the overall delivery plan of four aircraft in 2013. There is a slight impact on the delivery of the second French aircraft (MSN8) while MSN9 (the first Turkish aircraft) and MSN10 (the third for France) will remain on schedule with delivery before the end of  2013. Other deliveries in 2014 and beyond continue as planned.

Flight testing outside the F&R programme is progressing well, claims Airbus Military, focusing primarily on military capabilities and systems, and the Grizzly development aircraft fleet has now completed more than 3,700 hours in nearly 1,250 flights.

Industrially, the first three customer aircraft are now in the final assembly process in Seville and a further ten aircraft are in various stages of production with long-lead items launched up to MSN23 and advancing according to plan.

Mehr zum Thema:
 



Diesen Artikel kommentieren 

Weitere interessante Inhalte
Lockheed Martin Neue Flügel für die P-3 Orion

06.03.2015 - Im Werk Marietta ist die Produktion von Ersatz-Tragflächen für den Seefernaufklärer P-3 wieder angelaufen. … weiter

Auf Strecke nach Akrotiri A400M Atlas der RAF fliegt erste Fracht

05.03.2015 - Die Royal Air Force hat den ersten einsatzmäßigen Frachtflug mit der A400M Atlas durchgeführt. … weiter

Jubiläumsbemalung XV (Reserve) Squadron feiert 100. Geburtstag

04.03.2015 - Eine weitere Traditionsstaffel der Royal Air Force ist 100 Jahre alt. … weiter

Neue Bombenträger AV-8B Harrier trägt sechs Laser JDAM

04.03.2015 - Mit dem Digital Improved Triple Ejector Rack (DITER) können die AV-8B Harrier des US Marine Corps nun sechs statt zwei Präzisionsbomben tragen. … weiter

Hindustan Aeronautics LCH absolviert Kaltwetterversuche im Himalaya

03.03.2015 - Der leichte indische Kampfhubschrauber LCH hat jüngst in Leh ein Kaltwettertestprogramm durchgeführt. … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

FLUG REVUE 03/2015

FLUG REVUE
03/2015
09.02.2015

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


- A350 im Dienst
- Luftwaffe übernimmt A400M
- Airports Kampf gegen Schnee
- Raumschiff Orion erfolgreich
- Neue Helikopter-Antriebe
- Etihad Premieren
- AirAsia Rätsel
- Ariane 6 Entwicklung

aerokurier iPad-App
Frage des Monats

Welches Thema ist Ihr Favorit in der FLUG REVUE 03-2015?


Es ist ein Fehler aufgetreten. Bitte versuchen Sie es erneut.











alle Ergebnisse