Engine problems force further delay for A400M

Airbus Military now aims to deliver the first A400M in the second quarter 2012, after further changes to the TP400D-6 turboprop have been implemented.

A400M Flug LiRe

Das Problemprogramm A400M muss wegen Triebwerksproblemen eine weitere Verzögerung hinnehmen (Foto: Airbus Military).  

 

According to Airbus Military, investigations have shown that the chip detection was provoked by a crack of a cover plate, a mechanical piece isolating elements within the Propeller Gear Box (PGB). As a responsibility of EPI, they have already made a new design available, which is currently in the validation process.

Consequently, the MSN6 engines as well as all series production engines have been sent back to EPI for replacement of this cover plate. Functional & Reliability activity will be able to restart when MSN6 is fitted  with  the modified engines and  upon agreement with EASA of a new F&R plan, Airbus Military says.

As a consequence, the civil Type Certification and military Initial Operating Capability (IOC) will now move into the first quarter of next year, followed by first delivery to the French Air Force (MSN7) in the second quarter of 2013.

Despite this, airbus hopes to maintain the overall delivery plan of four aircraft in 2013. There is a slight impact on the delivery of the second French aircraft (MSN8) while MSN9 (the first Turkish aircraft) and MSN10 (the third for France) will remain on schedule with delivery before the end of  2013. Other deliveries in 2014 and beyond continue as planned.

Flight testing outside the F&R programme is progressing well, claims Airbus Military, focusing primarily on military capabilities and systems, and the Grizzly development aircraft fleet has now completed more than 3,700 hours in nearly 1,250 flights.

Industrially, the first three customer aircraft are now in the final assembly process in Seville and a further ten aircraft are in various stages of production with long-lead items launched up to MSN23 and advancing according to plan.

Mehr zum Thema:
English




Diesen Artikel kommentieren 

Weitere interessante Inhalte
Northrop Grumman MQ-8C testet Decklandesystem

24.10.2014 - Der neue unbemannte Beobachtungshubschrauber für die US Navy hat in Point Mugu seine Versuche zu Landungen auf schrägen Schiffsdecks abgeschlossen. … weiter

Schwedische Fighter aus brasilianischer Fertigung Will Argentinien 24 Gripen E beschaffen?

23.10.2014 - Laut schwedischen Medienberichten hat Argentinien Interesse am Kauf von 24 Gripen E angemeldet. Die Flugzeuge könnten auf einer geplanten, neuen Gripen-Endmontagelinie in Brasilien gebaut werden, … weiter

Embraer Roll-out der KC-390 in Gaviao Peixoto

21.10.2014 - Der brasilianische Hersteller hat am Dienstag sein bisher größtes Flugzeug aus der Halle gerollt. Nach der Feier laufen die Vorbereitungen auf einen Erstflug noch in diesem Jahr weiter. … weiter

Hilfseinsätze gegen Ebola-Virus US Air Force fliegt Spezialisten nach Liberia

21.10.2014 - Eine Boeing C-17A Globemaster III hat 30 Militärangehörige der US Army, US Air Force und des US Marine Corps von Dakar nach Liberia geflogen. Sie sollen dort die medizinische Versorgung verbessern. … weiter

Weltweit letzter Betreiber Griechenland verabschiedet die Vought A-7 Corsair II

21.10.2014 - Mit einem feierlichen Abschiedflugtag am Militärflughafen Araxos hat Griechenland die letzten A-7E Corsair II außer Dienst gestellt. … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

Frage des Monats

Welches Thema ist Ihr Favorit in der FLUG REVUE 11-2014?


Es ist ein Fehler aufgetreten. Bitte versuchen Sie es erneut.











alle Ergebnisse


FLUG REVUE 11/2014

FLUG REVUE
11/2014
13.10.2014

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


- A320neo fliegt
- Extra Aerospace in Germany
- Hercules C-130J
- Cessna Citation X+
- KLM im Umbruch
- Air14 in Payerne
- ESA-Sonde Rosetta
- Interview Air Service Berlin

aerokurier iPad-App