Engine problems force further delay for A400M

Airbus Military now aims to deliver the first A400M in the second quarter 2012, after further changes to the TP400D-6 turboprop have been implemented.

A400M Flug LiRe

Das Problemprogramm A400M muss wegen Triebwerksproblemen eine weitere Verzögerung hinnehmen (Foto: Airbus Military).  

 

According to Airbus Military, investigations have shown that the chip detection was provoked by a crack of a cover plate, a mechanical piece isolating elements within the Propeller Gear Box (PGB). As a responsibility of EPI, they have already made a new design available, which is currently in the validation process.

Consequently, the MSN6 engines as well as all series production engines have been sent back to EPI for replacement of this cover plate. Functional & Reliability activity will be able to restart when MSN6 is fitted  with  the modified engines and  upon agreement with EASA of a new F&R plan, Airbus Military says.

As a consequence, the civil Type Certification and military Initial Operating Capability (IOC) will now move into the first quarter of next year, followed by first delivery to the French Air Force (MSN7) in the second quarter of 2013.

Despite this, airbus hopes to maintain the overall delivery plan of four aircraft in 2013. There is a slight impact on the delivery of the second French aircraft (MSN8) while MSN9 (the first Turkish aircraft) and MSN10 (the third for France) will remain on schedule with delivery before the end of  2013. Other deliveries in 2014 and beyond continue as planned.

Flight testing outside the F&R programme is progressing well, claims Airbus Military, focusing primarily on military capabilities and systems, and the Grizzly development aircraft fleet has now completed more than 3,700 hours in nearly 1,250 flights.

Industrially, the first three customer aircraft are now in the final assembly process in Seville and a further ten aircraft are in various stages of production with long-lead items launched up to MSN23 and advancing according to plan.

Mehr zum Thema:
 



Diesen Artikel kommentieren 

Weitere interessante Inhalte
Airbus-Tanker Südkorea wählt A330 MRTT

30.06.2015 - Die Beschaffungsbehörde DAPA hat auf ihrer heutigen Sitzung Airbus den Zuschlag im Wettbewerb um die Beschaffung von Tankflugzeugen für die Luftstreitkräfte des Landes gegeben. … weiter

Alenia Aermacchi Erste C-27J der RAAF in Richmond

30.06.2015 - Mit einer Feier bei der No. 35 Squadron in Richmond wurde heute die erste C-27J Spartan der RAAF in Australien willkommen geheißen. … weiter

Whidbey Island US Navy verabschiedet EA-6B Prowler

29.06.2015 - Das am längsten genutzte Trägerflugzeug der US Navy wurde offiziell außer Dienst gestellt. Die Rolle als Elektronik-Störer übernimmt die EA-18G Growler. … weiter

BAE Systems Singapur lässt Piloten weiter in Tamworth schulen

29.06.2015 - Die Flight Training Academy von BAE im australischen Tamworth wird bis Ende 2019 weiter die Auswahl und die Grundausbildung für die Militärpiloten Singapurs durchführen. … weiter

Die Termine der bekanntesten Staffeln Kunstflugteams 2015

27.06.2015 - Auch 2015 gibt es wieder viele Gelegenheiten, die berühmtesten Kunstflugteams der Welt zu sehen. Hier finden Sie die bereits bekannten Termine. … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

FLUG REVUE 07/2015

FLUG REVUE
07/2015
15.06.2015

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


- Air Force One und Co.
- Zwischenbericht Germanwings-Unglück
- 15. EBACE in Genf
- Frisian Flag
- A400M-Absturz
- UAV-Entwicklung Europa
- Kabinenbeleuchtung mit LEDs
- EXTRA Paris Airshow 2015

aerokurier iPad-App