Engine problems force further delay for A400M

Airbus Military now aims to deliver the first A400M in the second quarter 2012, after further changes to the TP400D-6 turboprop have been implemented.

A400M Flug LiRe

Das Problemprogramm A400M muss wegen Triebwerksproblemen eine weitere Verzögerung hinnehmen (Foto: Airbus Military).  

 

According to Airbus Military, investigations have shown that the chip detection was provoked by a crack of a cover plate, a mechanical piece isolating elements within the Propeller Gear Box (PGB). As a responsibility of EPI, they have already made a new design available, which is currently in the validation process.

Consequently, the MSN6 engines as well as all series production engines have been sent back to EPI for replacement of this cover plate. Functional & Reliability activity will be able to restart when MSN6 is fitted  with  the modified engines and  upon agreement with EASA of a new F&R plan, Airbus Military says.

As a consequence, the civil Type Certification and military Initial Operating Capability (IOC) will now move into the first quarter of next year, followed by first delivery to the French Air Force (MSN7) in the second quarter of 2013.

Despite this, airbus hopes to maintain the overall delivery plan of four aircraft in 2013. There is a slight impact on the delivery of the second French aircraft (MSN8) while MSN9 (the first Turkish aircraft) and MSN10 (the third for France) will remain on schedule with delivery before the end of  2013. Other deliveries in 2014 and beyond continue as planned.

Flight testing outside the F&R programme is progressing well, claims Airbus Military, focusing primarily on military capabilities and systems, and the Grizzly development aircraft fleet has now completed more than 3,700 hours in nearly 1,250 flights.

Industrially, the first three customer aircraft are now in the final assembly process in Seville and a further ten aircraft are in various stages of production with long-lead items launched up to MSN23 and advancing according to plan.

Mehr zum Thema:
 



Diesen Artikel kommentieren 

Weitere interessante Inhalte
DARPA-Auftrag Studien zu MALE-UAV für kleine Schiffe

26.03.2015 - Die US-Militärforschungsbehörde DARPA hat zwei Firmen mit weiteren Studien zur Entwicklung eines lang fliegenden UAVs beauftragt, das auf Zerstörern starten und landen kann. … weiter

Dassault/Thales Indien erhält erste Mirage 2000 I/TI

25.03.2015 - Knapp fünf Jahre nach Auftragserteilung haben Dassault und Thales in Istres die ersten beiden modernisierten Mirage 2000 an Indien übergeben. … weiter

US Air Force T-X-Trainer als T-38-Ersatz gesucht

24.03.2015 - Die USAF hat die mit Spannung erwarteten Anforderungen für einen Strahltrainer der nächsten Generation vorgelegt. … weiter

Erste Testphase auf der „Nimitz“ F-35C geht an Deck

24.03.2015 - Nach vielen Verzögerungen hat die Navy-Version der Lockheed Martin F-35 Lightning II ihr erstes Trägertestprogramm offenbar mit Bravour absolviert. Derweil laufen auch andere Versuchsprogramme mit dem … weiter

Boeing-Umrüstprogramm Erste QF-16 trifft in Tyndall ein

23.03.2015 - Die 82nd Aerial Targets Squadron der US Air Force hat ihre erste neue Zieldrohne aus der Serienumrüstung in Cecil Field, Florida, erhalten. … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

FLUG REVUE 04/2015

FLUG REVUE
04/2015
09.03.2015

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


- Zukunft von 747 und A380
- Italiens Träger Cavour
- LEAP-Flugtests
- Airliner-Design
- ESA-Projekt IXV
- A350 Flügel
- Neu: Lexikon der Luftfahrt

aerokurier iPad-App
Frage des Monats

Welches Thema ist Ihr Favorit in der FLUG REVUE 04-2015?


Es ist ein Fehler aufgetreten. Bitte versuchen Sie es erneut.











alle Ergebnisse