01.09.2012
FLUG REVUE

Engine problems force further delay for A400M

Airbus Military now aims to deliver the first A400M in the second quarter 2012, after further changes to the TP400D-6 turboprop have been implemented.

A400M Flug LiRe

Das Problemprogramm A400M muss wegen Triebwerksproblemen eine weitere Verzögerung hinnehmen (Foto: Airbus Military).  

 

According to Airbus Military, investigations have shown that the chip detection was provoked by a crack of a cover plate, a mechanical piece isolating elements within the Propeller Gear Box (PGB). As a responsibility of EPI, they have already made a new design available, which is currently in the validation process.

Consequently, the MSN6 engines as well as all series production engines have been sent back to EPI for replacement of this cover plate. Functional & Reliability activity will be able to restart when MSN6 is fitted  with  the modified engines and  upon agreement with EASA of a new F&R plan, Airbus Military says.

As a consequence, the civil Type Certification and military Initial Operating Capability (IOC) will now move into the first quarter of next year, followed by first delivery to the French Air Force (MSN7) in the second quarter of 2013.

Despite this, airbus hopes to maintain the overall delivery plan of four aircraft in 2013. There is a slight impact on the delivery of the second French aircraft (MSN8) while MSN9 (the first Turkish aircraft) and MSN10 (the third for France) will remain on schedule with delivery before the end of  2013. Other deliveries in 2014 and beyond continue as planned.

Flight testing outside the F&R programme is progressing well, claims Airbus Military, focusing primarily on military capabilities and systems, and the Grizzly development aircraft fleet has now completed more than 3,700 hours in nearly 1,250 flights.

Industrially, the first three customer aircraft are now in the final assembly process in Seville and a further ten aircraft are in various stages of production with long-lead items launched up to MSN23 and advancing according to plan.



Weitere interessante Inhalte
Kampfflugzeug-Arsenal Top 10: Die größten Luftmächte der Welt

02.05.2016 - Welche Luftstreitkräfte verfügen über die meisten Kampfflugzeuge? Unsere Liste zeigt die größten Luftmächte der Welt. … weiter

Airbus Helicopters Thailändische Marine übernimmt ihre ersten H145M

29.04.2016 - Nach erfolgreicher technischer Abnahme hat Airbus Helicopters heute die ersten beiden von insgesamt fünf leichten militärischen Mehrzweckhubschraubern vom Typ H145M an die Königliche Thailändische … weiter

Airbus Quartalsbilanz Getriebeprobleme beim A400M könnten erhebliche Kosten verursachen

28.04.2016 - Airbus hat in seiner Bilanz für das erste Quartal „gravierende Herausforderungen bei der Produktion und Lieferung der A400M eingeräumt. Schuld sind „unerwartete Probleme mit dem Propellergetriebe“. … weiter

Luftraumsicherung Baltikum Großbritannien und Portugal übernehmen

28.04.2016 - Die Royal Air Force und die Força Aérea Portuguesa haben für vier Monate die Luftraumsicherung über den baltischen Staaten übernommen. … weiter

MTU Aero Engines Verzögerungen bei Getriebefan trüben Quartalszahlen

28.04.2016 - Während bei MTU die zivile Instandhaltung und das militärische Triebwerksgeschäft zulegten, war das zivile Geschäft im ersten Quartal rückläufig. … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

FLUG REVUE 05/2016

FLUG REVUE
05/2016
11.04.2016

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


- Eurofighter-Ausbildung
- Roll-out Embraer E190-E2
- Singapore Airshow 2016
- Flugtestprogramm Chengdu J-20
- Airbus Helicopters HForce
- 3D-Druck Metallbauteile
- Dream Chaser

aerokurier iPad-App