22.10.2009
FLUG REVUE

Eurocopter announces the new SHAPE program

In order to face the financial and economic crisis Eurocopter has launched a new corporation program called SHAPE. This initiative is aimed at adapting the company to the new economic context, while maintaining sustainable growth and leadership in the market.

SHAPE succeeds VITAL, which was launched in 2005 and enabled the company to handle the huge ramp up over the past three years. With recurring costs savings secured during this period of time and a significant customer support improvement, VITAL has been a major success and a key component for managing the growth. Today, in response to the current downturn in the market and a fierce competition, Eurocopter adjusts its organisation through SHAPE.

SHAPE is based on three main pillars: Save, Improve, Invest. Eurocopter has to save money in the short term in order to get through the crisis period. Different actions have been launched to reach this objective, including a cost reduction plan to save about 200 M€. It is a key lever to increase profitability and includes contribution to “Future EADS” . Also a resource optimisation programme, whose aim is to reorient and redeploy employees, while fostering their competencies and motivation is implemented.

The “Improve”-module is designed to both deliver productivity improvement in Eurocopter processes and generate more sustainable revenues on a mid to long term basis. A major focus is on speed and simplification of processes.

Eurocopter’s growth during the next decade depends on its ability to maintain a competitive product and services portfolio. “New” competition will lead to increased confrontation on international and emerging national markets. The capacity to maintain innovation and product policy efforts in the coming years is imperative for the preservation of Eurocopter’s leadership position in the industry. Already in 2008, the company increased its self-funding investment in R&D by 40%, and in 2009 by another 25%. Even in times of crisis, Eurocopter will continue to increase budgets for the development of new products and services.



Weitere interessante Inhalte
Jubiläumsfeier in Aigen im Ennstal 50 Jahre Alouette III in Österreich

23.09.2017 - Die Jubiläen 80 Jahre Fliegerhorst Aigen im Ennstal, und 50 Jahre Alouette III im Bundesheer waren Anlass für eine Feier am Freitag. … weiter

Flugsicherheitsausschuss Tiger darf mit Auflagen wieder fliegen

22.09.2017 - Zwei Monate nach dem Absturz in Mali hat der Flugsicherheitsausschuss beim Luftfahrtamt der Bundeswehr den Flugbetrieb mit dem Hubschrauber Tiger unter Auflagen wieder freigegeben. … weiter

Airbus Helicopters Training Academy Weltweit erster H145-Full-Flight-Simulator zugelassen

13.09.2017 - Der H145-Simulator der Airbus Helicopters Training Academy in Deutschland hat vom Luftfahrt-Bundesamt die höchstmöglichste Zertifizierung als Full Flight Simulator nach Level D erhalten. … weiter

Airbus Helicopters H145M absolviert Erstflug mit HForce Waffensystem

09.09.2017 - Die H145M hat in Donauwörth ihren Erstflug mit einem kompletten HForce Waffensystem absolviert. Erstkunde ist Serbien. … weiter

Sturm Harvey überschwemmt die US-Golfküste US Nationalgarde weitet Hilfsaktion aus

31.08.2017 - Die US-Nationalgarde will ihre Hilfsaktion in den Überschwemmungsgebieten massiv ausweiten. Nachdem bereits 4300 Reservisten helfen, wurden nun alle 12.000 Soldaten und Flieger im Bundesstaat Texas … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

FLUG REVUE 10/2017

FLUG REVUE
10/2017
11.09.2017

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


Pleite: Ausverkauf bei airberlin
60 Jahre Sputnik: Der Beginn der Raumfahrt
Ambulanzflugzeug: Business Jets helfen im Notfall
Triebwerke-Extra: Die Kraftpakete der Zukunft
Flughafen Peking: Wachstum ohne Ende