22.10.2009
FLUG REVUE

Eurocopter announces the new SHAPE program

In order to face the financial and economic crisis Eurocopter has launched a new corporation program called SHAPE. This initiative is aimed at adapting the company to the new economic context, while maintaining sustainable growth and leadership in the market.

SHAPE succeeds VITAL, which was launched in 2005 and enabled the company to handle the huge ramp up over the past three years. With recurring costs savings secured during this period of time and a significant customer support improvement, VITAL has been a major success and a key component for managing the growth. Today, in response to the current downturn in the market and a fierce competition, Eurocopter adjusts its organisation through SHAPE.

SHAPE is based on three main pillars: Save, Improve, Invest. Eurocopter has to save money in the short term in order to get through the crisis period. Different actions have been launched to reach this objective, including a cost reduction plan to save about 200 M€. It is a key lever to increase profitability and includes contribution to “Future EADS” . Also a resource optimisation programme, whose aim is to reorient and redeploy employees, while fostering their competencies and motivation is implemented.

The “Improve”-module is designed to both deliver productivity improvement in Eurocopter processes and generate more sustainable revenues on a mid to long term basis. A major focus is on speed and simplification of processes.

Eurocopter’s growth during the next decade depends on its ability to maintain a competitive product and services portfolio. “New” competition will lead to increased confrontation on international and emerging national markets. The capacity to maintain innovation and product policy efforts in the coming years is imperative for the preservation of Eurocopter’s leadership position in the industry. Already in 2008, the company increased its self-funding investment in R&D by 40%, and in 2009 by another 25%. Even in times of crisis, Eurocopter will continue to increase budgets for the development of new products and services.



Weitere interessante Inhalte
Rekordauslieferungen im Verkehrsflugzeuggeschäft Airbus-Konzernbilanz leidet unter A400M

22.02.2017 - Der Luftfahrtkonzern Airbus hat am Mittwoch seine Ergebnisse für das Geschäftsjahr 2016 veröffentlicht. Trotz guter Auftragslage und Rekordproduktion bei den Verkehrsflugzeugen belastete der … weiter

Noch mehr als 400 Maschinen im Einsatz BO105 feiert 50. Geburtstag

16.02.2017 - Am 16. Februar 1967 hob die BO105 in Ottobrunn zu ihrem Erstflug ab. Seit der ersten Auslieferung im Jahr 1970 kauften über 300 Kunden insgesamt rund 1400 Hubschrauber. … weiter

Sea Lion Neuer Marinehubschrauber NH90 NTH

13.02.2017 - Im Rahmen einer umstrittenen Vertragsanpassung bei den Militärhubschrauberprogrammen NH90 und Tiger erhält die Marine 18 Sea Lion. Der spezielle Naval Transport Helicopter soll ab 2019 die kaum noch … weiter

Luftwaffe in Schweden H145M im Kältetest

11.02.2017 - Das Hubschraubergeschwader 64 ist drei Wochen lang mit zwei H145M in Vidsel, um den Mehrzweckhubschrauber für Spezialkräfte unter extremen Kältebedingungen zu testen. … weiter

Pilotenausbildung beim Heer Computer-Lernprogramm für den Tiger verbessert

31.01.2017 - Das verbesserte Computer Aided Training-Programm von Benntec für die Tiger-Pilotenausbildung ist von der zuständigen Rüstungsagentur OCCAR abgenommen worden. … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

FLUG REVUE 02/2017

FLUG REVUE
02/2017
09.01.2017

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


- Ryanair greift Lufthansa an
- Bombardier liefert CS300
- Gulfstream G500
- Sea Lion fliegt
- Interview Astronaut Gerst
- Nachtschicht bei LH Technik

aerokurier iPad-App