25.04.2013
FLUG REVUE

Eurocopter flies EC145 unmanned

On Thursday, Eurocopter showed its ability to integrate unmanned flight capabilities into its helicopter family, demonstrating an „AFlight“ EC145 at the Istres flight test center in France.

EC 145 AFlight 2013

Die EC145 hat Eurocopter als OPV getestet (Foto: Eurocoper/Deulin).  

 

The optionally piloted vehicle (OPV) flew routes that included deployment of an external sling load and a representative observation mission, first with a safety pilot on board and then fully autonomously.

The first unmanned test flight of the technology demonstrator had taken place on 12 April. The flights used a four-dimensional flight plan that was uploaded to the helicopter, with its starting and completion points situated on the Istres Air Force Base’s Runway 15/33.

After an automatic takeoff, the EC145 flew the circuit via multiple pre-programmed waypoints, during which the helicopter performed a mid-route hover to deploy a load from the external sling. The EC145 continued on a return route segment representing a typical observation mission, followed by an automatic landing.

For delivery of the external load, the helicopter entered a planned hover – enabling the ground station controller to provide flight control inputs in orienting the EC145 over the drop point. The ground controller then transmitted a command to release load once the helicopter and load were correctly positioned.

The OPV flight capability was developed in great secrecy in an internally-funded Eurocopter program, and was coordinated by a team at the company’s Donauwörth, Germany facility. Initial tests with a monitoring pilot aboard the EC145 were flown from Donauwörth and then at Istres.

The EC145 demonstrator is a Eurocopter testbed helicopter with an enhanced dual-duplex four- axis automatic flight control system (AFCS) and the latest navigation systems. In addition, the helicopter is fitted with the “plug-in” OPV avionics rack in its cabin behind the pilot seats, which contains the data link subsystems.

With the OPV capability validated, Eurocopter says it is now positioned to pursue OPV flight capabilities for its product line of light, medium and heavy-lift helicopters – enabling these rotorcraft to be flown by pilots or in an unmanned mode.



Weitere interessante Inhalte
Airbus Helicopters Hochgeschwindigkeitsdemonstrator „Racer“ enthüllt

20.06.2017 - (20 Juni 2017) Airbus Helicopters hat heute auf der Paris Airshow erstmals die aerodynamische Konfiguration seines Hochgeschwindigkeitsdemonstrators aus dem europäischen Forschungsprogramm Clean Sky 2 … weiter

Guimbal Cabri fliegt autonom Vorarbeiten für VRS700-Drohne von Airbus Helicopters

19.06.2017 - Kürzlich begann Airbus Helicopters mit autonomen Flugversuchen einer Guimbal Cabri als Vorbereitung für die militärische Drohne VSR700. … weiter

Entscheidung von Airbus Helicopters Thales trainiert Kuwaitische Truppen

19.06.2017 - Kuwait wird Simulatoren von Thales nuzten, um die Crews seiner Caracal-Hubschrauber auszubilden. … weiter

Deutsche Branchenmesse wirbt in Le Bourget ILA 2018 beginnt Werbekampagne

14.06.2017 - Wenige Tage vor der Pariser Luftfahrtmesse, der größten Luftfahrtmesse der Welt, hat auch der größte deutsche Branchentreffpunkt ILA die Werbung für seine nächste Veranstaltung 2018 begonnen. … weiter

Boeing wählt deutschen CH-47-Zulieferer aus COTESA GmbH liefert CFK für die Chinook

02.06.2017 - Die sächsische COTESA GmbH beliefert den US-Konzern Boeing künftig mit komplexen CFK-Teilen für dessen CH-47 Hubschrauber. Die Amerikaner vergaben einen Auftrag mit fünfjähriger Laufzeit. … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

FLUG REVUE 07/2017

FLUG REVUE
07/2017
12.06.2017

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


COMAC C919 fliegt
Rafale wird weiter modernisiert
Das Cockpit der Zukunft
Griechenland mustert RF-4E Phantom II aus
Air Seychelles fliegt ab Düsseldorf
Patrouille de France auf großer US-Tour

aerokurier iPad-App