25.04.2013
FLUG REVUE

Eurocopter flies EC145 unmanned

On Thursday, Eurocopter showed its ability to integrate unmanned flight capabilities into its helicopter family, demonstrating an „AFlight“ EC145 at the Istres flight test center in France.

EC 145 AFlight 2013

Die EC145 hat Eurocopter als OPV getestet (Foto: Eurocoper/Deulin).  

 

The optionally piloted vehicle (OPV) flew routes that included deployment of an external sling load and a representative observation mission, first with a safety pilot on board and then fully autonomously.

The first unmanned test flight of the technology demonstrator had taken place on 12 April. The flights used a four-dimensional flight plan that was uploaded to the helicopter, with its starting and completion points situated on the Istres Air Force Base’s Runway 15/33.

After an automatic takeoff, the EC145 flew the circuit via multiple pre-programmed waypoints, during which the helicopter performed a mid-route hover to deploy a load from the external sling. The EC145 continued on a return route segment representing a typical observation mission, followed by an automatic landing.

For delivery of the external load, the helicopter entered a planned hover – enabling the ground station controller to provide flight control inputs in orienting the EC145 over the drop point. The ground controller then transmitted a command to release load once the helicopter and load were correctly positioned.

The OPV flight capability was developed in great secrecy in an internally-funded Eurocopter program, and was coordinated by a team at the company’s Donauwörth, Germany facility. Initial tests with a monitoring pilot aboard the EC145 were flown from Donauwörth and then at Istres.

The EC145 demonstrator is a Eurocopter testbed helicopter with an enhanced dual-duplex four- axis automatic flight control system (AFCS) and the latest navigation systems. In addition, the helicopter is fitted with the “plug-in” OPV avionics rack in its cabin behind the pilot seats, which contains the data link subsystems.

With the OPV capability validated, Eurocopter says it is now positioned to pursue OPV flight capabilities for its product line of light, medium and heavy-lift helicopters – enabling these rotorcraft to be flown by pilots or in an unmanned mode.



Weitere interessante Inhalte
NH90 und Tiger der Heeresflieger Hubschrauber-Verlegung nach Mali beginnt

19.01.2017 - Die Vorbereitungen für die Verlegung von vier NH90 und vier Tigern nach Mali laufen. Im Anschluss an den Beschluss der Bundesregierung steht die Zustimmung des Bundestags noch aus. … weiter

Risse im Heckausleger Sea Lynx der Marine sind repariert

18.01.2017 - Nach zweieinhalb Jahren sind die Bordhubschrauber der Deutschen Marine vom Typ Sea Lynx Mk 88A wieder „ohne Einschränkungen für den operativen Einsatz freigegeben“. Nur eine Maschine muss noch … weiter

Gesetzgebung eingeleitet Verschärfte Regeln für den Betrieb von Drohnen

18.01.2017 - Der Betrieb von Drohnen wird neu geregelt. Bundesminister Dobrindt hat dazu heute dem Kabinett eine "Verordnung zur Regelung des Betriebs von unbemannten Fluggeräten" vorgelegt. Anschließend erfolgt … weiter

Auftrag für AEW-Ausrüstung der Merlin Crowsnest für die Royal Navy

17.01.2017 - Lockheed Martin hat nun offiziell den Auftrag für die Entwicklung des Crowsnest-Systems zur Einrüstung in die Merlin-Hubschrauber erhalten. Radar und Elektronik stammen von Thales. … weiter

Northrop Grumman Minensuchsystem für US Navy einsatzbereit

13.01.2017 - Das Airborne Laser Mine Detection System – ein Behälter für die Nutzung mit dem MH-60S Seahawk – hat seine anfängliche Einsatzbereitschaft erreicht. … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

FLUG REVUE 02/2017

FLUG REVUE
02/2017
09.01.2017

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


- Ryanair greift Lufthansa an
- Bombardier liefert CS300
- Gulfstream G500
- Sea Lion fliegt
- Interview Astronaut Gerst
- Nachtschicht bei LH Technik

aerokurier iPad-App