21.01.2009
FLUG REVUE

Eurocopter-Bilanz 2008Eurocopter raises production 20 per cent in 2008, sees downturn in orders

Last year, the European manufacturer delivered 588 helicopters and had a strong order intake with contracts for 715 aircraft booked.

In 2008, Eurocopter once again secured its position as the world's No. 1 manufacturer of civil and parapublic helicopter. Turnover increased 7,5 per cent to 4.5 billion Euros. 55 percent of the company’s turnover achieved in 2008 was related to serial helicopters (equalling 2.48 billion Euros), 32 percent (1.45 billion Euros) derived out of support and services, whereas 13 percent (0.56 billion Euros) were realized from development and other activities. While 55 percent of the turnover derived from civil and parapublic sales, 45 percent was related to Eurocopter’s military products. The company thereby retained its healthy balance between the civil and military markets. The export share is 65 percent, with 35 percent achieved in the company’s domestic markets (i.e., France, Germany, Spain).

The company’s total order backlog by the end of December 2008 was over 14 billion Euros or the equivalent of 1,550 helicopters. Thus Eurocopter is confident that this backlog and unique business model should be major assets in retaining its solidity through 2009 and beyond. 2009 economic trends are unpredictable and will see cancellations, it was said at the annual press conference in Paris, and order intake could be down 30 per cent.

2008 orders were placed for 715 production helicopters as follows: 85 units of EC120 Colibri, 340 units of the AS350/355 Ecureuil/Fennec/EC130 family,  123 units of EC135, 81 units of EC145, 39 units of the Dauphin/Panther/EC155 family, 35 units of the Super Puma/CougarEC225/EC725 family, 12 NH90.

In 2008, Eurocopter kept on investing in Research & Development, having increased its self funded expenditure by 40 percent in 2008 as compared to 2007. ne of the focal points of the company’s R&D efforts are in the field of environmental compatibility. Eurocopter participates in several pan-European programmes leading up to a “Green Helicopter”, such as Friendcopter, Clean Sky, REACH, the installation of a diesel engine on a light helicopter. n addition, Eurocopter carried out first flights with an unmanned helicopter and is preparing the next generation of helicopters.



Weitere interessante Inhalte
Rekordauslieferungen im Verkehrsflugzeuggeschäft Airbus-Konzernbilanz leidet unter A400M

22.02.2017 - Der Luftfahrtkonzern Airbus hat am Mittwoch seine Ergebnisse für das Geschäftsjahr 2016 veröffentlicht. Trotz guter Auftragslage und Rekordproduktion bei den Verkehrsflugzeugen belastete der … weiter

Noch mehr als 400 Maschinen im Einsatz BO105 feiert 50. Geburtstag

16.02.2017 - Am 16. Februar 1967 hob die BO105 in Ottobrunn zu ihrem Erstflug ab. Seit der ersten Auslieferung im Jahr 1970 kauften über 300 Kunden insgesamt rund 1400 Hubschrauber. … weiter

Sea Lion Neuer Marinehubschrauber NH90 NTH

13.02.2017 - Im Rahmen einer umstrittenen Vertragsanpassung bei den Militärhubschrauberprogrammen NH90 und Tiger erhält die Marine 18 Sea Lion. Der spezielle Naval Transport Helicopter soll ab 2019 die kaum noch … weiter

Luftwaffe in Schweden H145M im Kältetest

11.02.2017 - Das Hubschraubergeschwader 64 ist drei Wochen lang mit zwei H145M in Vidsel, um den Mehrzweckhubschrauber für Spezialkräfte unter extremen Kältebedingungen zu testen. … weiter

Pilotenausbildung beim Heer Computer-Lernprogramm für den Tiger verbessert

31.01.2017 - Das verbesserte Computer Aided Training-Programm von Benntec für die Tiger-Pilotenausbildung ist von der zuständigen Rüstungsagentur OCCAR abgenommen worden. … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

FLUG REVUE 02/2017

FLUG REVUE
02/2017
09.01.2017

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


- Ryanair greift Lufthansa an
- Bombardier liefert CS300
- Gulfstream G500
- Sea Lion fliegt
- Interview Astronaut Gerst
- Nachtschicht bei LH Technik

aerokurier iPad-App