03.10.2012
FLUG REVUE

Eurocopter’s Helibras subsidiary inaugurates assembly facility for EC725/EC225

Eurocopter marked a major development for Brazil’s aeronautical industry today with the inauguration of its Helibras subsidiary’s new rotary-wing center of excellence in Itajubá, Minas Gerais.

Helibras Itajubá

Die Einweihung des neuen Helibars-Werks in Itajubá wurde am 3. Oktober 2012 gefeiert (Foto: Eurocopter).  

 

Helibras’ new Itajubá plant will produce, assemble and maintain the EC725s being acquired by Brazil’s three armed forces. The plant is part of a €1.8 billion agreement signed by Helibras and the Brazilian Defense Ministry in 2008 for acquisition of the EC725s to be operated by Brazil’s three armed forces – which are to include progressively 50 percent Brazilian-made content.

The new industry capabilities will also enable Helibras to build the civilian EC225 version, providing locally-manufactured helicopters for off-shore oil and gas operations, as well as other applications.

In addition to establishing a state-of-the-art manufacturing facility, this center will create the framework for potential future helicopter development in the country, along with the evolution of its aviation industry supply chain.

Total investment in the new Helibras Itajubá industrial site is €160 million, which includes creation of the facility, establishment of the various elements necessary for helicopter production, as well as the organization and operation of related training programs for personnel.

Helibras already has delivered the first four EC725s to Brazil – which were assembled at Eurocopter’s production site in France, to be followed by the Itajubá-built helicopters. The first of these are today in the Final Assembly Line in the new Brazilian facility, including an EC725 that will serve as the development and systems integration aircraft for the in-country development of the Utility and Naval mission systems. 2017 is the deadline to deliver the 50 aircraft. 

Helibras already has signed contracts with 15 Brazilian companies for the supply of EC725 components, parts and services. It also is providing training for pilots, mechanics, technicians and engineers during activity in both France and Brazil as part of the technology transfer agreement for the helicopter acquisition.

The new Helibras Itajubá production facility was built using state-of-the-art engineering, incorporating the most modern construction materials and sustainability concepts. As examples, the main building’s architecture favors the use of natural light for interior illumination, while solar panels provide electricity and translucent industrial shutters facilitate ventilation.



Weitere interessante Inhalte
Br 1150 wird durch P-72A ersetzt Italien verabschiedet Atlantic

22.09.2017 - Am Donnerstag wurde auf dem Flugplatz von Sigonella am Fuße des Ätna die Breguet Br 1150 Atlantic aus dem Dienst der Aeronautica Militare verabschiedet. … weiter

Luft-Boden-Rolle Eurofighter testet GBU-48 in Vidsel

21.09.2017 - Auf der Vidsel Test Range in Schweden haben Eurofighter der Luftwaffe die ersten Laser- und GPS-gesteuerten GBU-48-Bomben abgeworfen. … weiter

Die Cargo-Spezialisten Top 10: Die größten Frachtflugzeuge der Welt

21.09.2017 - Angefangen hat es in der Pionierzeit der Luftfahrt mit Briefen, heute passen riesige Generatoren und ganze Segelyachten in die Frachträume der großen Transportflugzeuge. … weiter

Infrarot-Sensor Legion Pod als IRST für F-15C ausgewählt

20.09.2017 - Lockheed Martins Legion Pod wurde von Boeing als Infrarot-Such- und Zielverfolgungssystem für die F-15C-Flotte der US Air Force bestimmt. … weiter

Unbemannte Flugsysteme im Fokus DLR und Bundeswehr arbeiten zusammen

20.09.2017 - Das Luftfahrtamt der Bundeswehr und das Deutsche Zentrum für Luft- und Raumfahrt werden künftig stärker zusammenarbeiten. Im Fokus steht vor allem der Umgang mit unbemannten Luftfahrzeugen. … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

FLUG REVUE 10/2017

FLUG REVUE
10/2017
11.09.2017

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


Pleite: Ausverkauf bei airberlin
60 Jahre Sputnik: Der Beginn der Raumfahrt
Ambulanzflugzeug: Business Jets helfen im Notfall
Triebwerke-Extra: Die Kraftpakete der Zukunft
Flughafen Peking: Wachstum ohne Ende