01.05.2009
FLUG REVUE

Eurocopter’s last new BO105 LS takes to the sky

Eurocopter officially ended the successful BO105 program with the historical delivery of the last new BO105 LS to Mr. Duncan Wassick, President and CEO of Dam Helicopters Inc.

“The delivery of this helicopter to Dam Helicopters is of significant importance to our company; it is the last delivery of a new BO105 LS”, said Marie-Agnès Vève, president and CEO of Eurocopter Canada. “This aircraft, for which Canada holds the type certificate, is from one of the most successful light twin engine helicopter programs of all times and we are proud to have the last of this aircraft type delivered to a Canadian customer”.

Initially developed in the mid-1960s by Bölkow Engineering of Ottobrunn near Munich, Germany, the BO105, a light twin engine, multi-purpose utility helicopter, performed its maiden flight in 1967 and was granted Canadian certification in 1973. Production began under Messerschmitt-Bölkow-Blohm (MBB), which later became a part of Eurocopter. Eurocopter continued to produce the BO105 until 2001. The powerful LS model was introduced to the market in 1984 and received Canadian certification in 1987.

Today, 1008 BO105’s (44 BO105 LS) are still in service and have accumulated over 7,067,955 flying hours (204,439 for the LS variant). A total of 1,407 BO105’s have been built and delivered to 190 customers in 52 countries, making this program a remarkable success story.



Weitere interessante Inhalte
Rekordauslieferungen im Verkehrsflugzeuggeschäft Airbus-Konzernbilanz leidet unter A400M

22.02.2017 - Der Luftfahrtkonzern Airbus hat am Mittwoch seine Ergebnisse für das Geschäftsjahr 2016 veröffentlicht. Trotz guter Auftragslage und Rekordproduktion bei den Verkehrsflugzeugen belastete der … weiter

Noch mehr als 400 Maschinen im Einsatz BO105 feiert 50. Geburtstag

16.02.2017 - Am 16. Februar 1967 hob die BO105 in Ottobrunn zu ihrem Erstflug ab. Seit der ersten Auslieferung im Jahr 1970 kauften über 300 Kunden insgesamt rund 1400 Hubschrauber. … weiter

Sea Lion Neuer Marinehubschrauber NH90 NTH

13.02.2017 - Im Rahmen einer umstrittenen Vertragsanpassung bei den Militärhubschrauberprogrammen NH90 und Tiger erhält die Marine 18 Sea Lion. Der spezielle Naval Transport Helicopter soll ab 2019 die kaum noch … weiter

Luftwaffe in Schweden H145M im Kältetest

11.02.2017 - Das Hubschraubergeschwader 64 ist drei Wochen lang mit zwei H145M in Vidsel, um den Mehrzweckhubschrauber für Spezialkräfte unter extremen Kältebedingungen zu testen. … weiter

Pilotenausbildung beim Heer Computer-Lernprogramm für den Tiger verbessert

31.01.2017 - Das verbesserte Computer Aided Training-Programm von Benntec für die Tiger-Pilotenausbildung ist von der zuständigen Rüstungsagentur OCCAR abgenommen worden. … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

FLUG REVUE 02/2017

FLUG REVUE
02/2017
06.02.2017

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


- Airbus gegen Boeing
- Letzter Flug der QF-4
- Flybe expandiert
- X-Planes der NASA
- Watt-Flughafen Barra
- Erfolgsmodell Suchoi Su-30
- Datenrelaissystem im All

aerokurier iPad-App