20.11.2013
FLUG REVUE

Eurofighter to fly with Storm Shadow and Taurus soon

Ground tests with the Storm Shadow and Taurus missiles have already been completed, and intensive flight test campaigns will begin soon, Eurocopter said at the Dubai Airshow.

Eurofighter Storm Shadow Boden

Bei Alenia Aermacchi wurde der Marschflugkörper Storm Shadow am Eurofighter getestet (Foto: Alenia Aermacchi).  

 

Both missiles will increase the air-to-ground capabilities of the Eurofighter Typhoon. A major goal of the flight tests is to assess the Storm Shadow in flight and to achieve clearance for the full integration on the Eurofighter Typhoon by 2015.

First tests will be undertaken on the Instrumented Production Aircraft 2 (IPA2) by Alenia Aermacchi at the Decimomannu Air Base in Sardinia/Italy. The Storm Shadow, manufactured by MBDA, is already in service with the Tornados of the Italian Air Force, Royal Air Force and Royal Saudi Air Force.

As part of the Storm Shadow integration programme, Cassidian will start flight testing with the Taurus missile on the Instrumented Production Aircraft 7 (IPA7) in December 2013. Concurrent testing of these two similar missiles optimises the Storm Shadow integration and facilitates the future airframe integration of Taurus, it was said.

The first Tranche 3 aircraft will perform its first flight by year-end and Phase 1 Enhancements will be completed within this timeframe.

Laurie Hilditch, Head of Future Capability at Eurofighter GmbH, said: “I am pleased to announce today that the 400th Eurofighter Typhoon is scheduled to be delivered to the German Air Force on 4 December 2013 and the global fleet is expected to achieve a quarter million flying hours in spring 2014.”

Since entry into service of the first Eurofighter Typhoon at the end of 2003, more than 390 Eurofighter Typhoons have been delivered to six nations: Germany, the United Kingdom, Italy, Spain, Austria and Saudi Arabia. In December 2012, Oman became the seventh customer ordering a total of twelve aircraft.

Eurofighter Typhoon is currently in service at 20 operational units in the Northern and Southern hemisphere and up to now, the whole fleet has completed more than 210,000 flying hours worldwide.



Weitere interessante Inhalte
Neuer Militärtransporter Iljuschin Il-112W im Bau

02.12.2016 - Das Flugzeugwerk in Woronesch hat den Rumpf für die erste Il-112W zusammengebaut. Der Prototyp des neuen Militärtransporters soll Mitte 2017 zum Erstflug starten. … weiter

Schulungszentrum Erste japanische F-35 in Luke AFB

01.12.2016 - Wie andere ausländische Kunden bildet auch Japan seine F-35-Piloten in Luke AFB aus. Das erste Flugzeug ist nun beim 944 Fighter Wing eingetroffen. … weiter

Industrieverband mit neuem Präsidenten Klaus Richter wird neuer BDLI-Chef

01.12.2016 - Mit dem Jahresbeginn wird Dr. Klaus Richter neuer BDLI-Präsident. Richter ist Konzern-Leiter des Einkaufs bei der Airbus Group und Vorsitzender der Geschäftsführung der Airbus Operations GmbH in … weiter

Pleiten, Pech und Pannen Top 10: Die spektakulärsten Flugzeuge, die nie flogen

01.12.2016 - Senkrechtstarter, Stealth-Jäger, Mach 3 schnelle Jäger: Die Luftfahrtgeschichte ist voll von interessanten, aber erfolglosen Flugzeugprojekten, die trotz fortgeschrittener Entwicklung nie aus eigener … weiter

Luke AFB F-35 trainiert mit F-16

30.11.2016 - Beim 56th Fighter Wing der US Air Force werden gemeinsame Übungseinsätze von Fighting Falcon und Lightning II geflogen. Ziel ist eine optimale Koordination der aus unterschiedlichen Generationen … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

FLUG REVUE 12/2016

FLUG REVUE
12/2016
07.11.2016

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


- Neue Junkers F 13 fliegt
- Dreiteilung airberlin
- Flughafen Lyon
- Erprobung Pilatus PC-24
- Wonsan Air Festival
- Brennstoffzellen im Alltagstest
- Extra Raumfahrt

aerokurier iPad-App