20.11.2013
FLUG REVUE

Eurofighter to fly with Storm Shadow and Taurus soon

Ground tests with the Storm Shadow and Taurus missiles have already been completed, and intensive flight test campaigns will begin soon, Eurocopter said at the Dubai Airshow.

Eurofighter Storm Shadow Boden

Bei Alenia Aermacchi wurde der Marschflugkörper Storm Shadow am Eurofighter getestet (Foto: Alenia Aermacchi).  

 

Both missiles will increase the air-to-ground capabilities of the Eurofighter Typhoon. A major goal of the flight tests is to assess the Storm Shadow in flight and to achieve clearance for the full integration on the Eurofighter Typhoon by 2015.

First tests will be undertaken on the Instrumented Production Aircraft 2 (IPA2) by Alenia Aermacchi at the Decimomannu Air Base in Sardinia/Italy. The Storm Shadow, manufactured by MBDA, is already in service with the Tornados of the Italian Air Force, Royal Air Force and Royal Saudi Air Force.

As part of the Storm Shadow integration programme, Cassidian will start flight testing with the Taurus missile on the Instrumented Production Aircraft 7 (IPA7) in December 2013. Concurrent testing of these two similar missiles optimises the Storm Shadow integration and facilitates the future airframe integration of Taurus, it was said.

The first Tranche 3 aircraft will perform its first flight by year-end and Phase 1 Enhancements will be completed within this timeframe.

Laurie Hilditch, Head of Future Capability at Eurofighter GmbH, said: “I am pleased to announce today that the 400th Eurofighter Typhoon is scheduled to be delivered to the German Air Force on 4 December 2013 and the global fleet is expected to achieve a quarter million flying hours in spring 2014.”

Since entry into service of the first Eurofighter Typhoon at the end of 2003, more than 390 Eurofighter Typhoons have been delivered to six nations: Germany, the United Kingdom, Italy, Spain, Austria and Saudi Arabia. In December 2012, Oman became the seventh customer ordering a total of twelve aircraft.

Eurofighter Typhoon is currently in service at 20 operational units in the Northern and Southern hemisphere and up to now, the whole fleet has completed more than 210,000 flying hours worldwide.



Weitere interessante Inhalte
Marschflugkörper von Raytheon 4000. Tomahawk Block IV ausgeliefert

17.08.2017 - Raytheon hat die 4000. Tomahawk Block IV an die US Navy übergeben. Der Marschflugkörper soll noch bis 2040 im Dienst bleiben. … weiter

Pleiten, Pech und Pannen Top 10: Die spektakulärsten Flugzeuge, die nie flogen

17.08.2017 - Senkrechtstarter, Stealth-Jäger, Mach 3 schnelle Jäger: Die Luftfahrtgeschichte ist voll von interessanten, aber erfolglosen Flugzeugprojekten, die trotz fortgeschrittener Entwicklung nie aus eigener … weiter

Erster Besuch im Heimathafen „Queen Elizabeth“ in Portsmouth

16.08.2017 - Der neue Flugzeugträger der Royal Navy ist am Mittwochmorgen zum ersten Mal in seinen künftigen Heimathafen Portsmouth eingelaufen. … weiter

Graflight V-8 USAF testet neuen Dieselmotor

16.08.2017 - Beim Arnold Engineering and Development Center hat die USAF einen speziell für Luftfahrtanwendungen entwickelten Dieselmotor mit 4,3 Liter Hubraum getestet. … weiter

„Combat Hammer“ in Hill AFB F-35A testet Waffeneinsatz

15.08.2017 - Die US Air Force hat die erste operationelle Testphase für Luft-Boden-Einsätze mit der Lockheed Martin F-35A durchgeführt. … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

FLUG REVUE 09/2017

FLUG REVUE
09/2017
07.08.2017

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


Eurofighter: Österreich will teure Kampfjets ausmustern
G20: Gipfeltreffen der VIP-Jets
Falcon 5X: Dassaults neuer Widebody fliegt
Tiger Meet: Trainingsduell über der Bretagne
Cassini-Sonde: Nach 20 Jahren Finale am Saturn
Air Serbia: Etihad baut erfolgreich um
Erstflug am Computer: Flugzeuge im Datenstrom

Be a pilot