02.03.2016
FLUG REVUE

First Flight NewsFinmeccanica (AgustaWestland) AW109 Trekker

On 2 March 2016, Finmeccanica announced the maiden flight of the new AgustaWestland AW109 Trekker light twin engine helicopter.

AW109 Trekker Erstflug 2 März 2016

Der AW109 Trekker mit Kufenlandegestell flog am 2. März 2016 in Cascina Costa zum ersten Mal (Foto: Finmeccanica).  

 

A prototype aircraft took to the air for the first time today at the Helicopter Division’s Cascina Costa facility (Italy). The helicopter performed as expected during the flight which included an assessment of its general handling and basic systems. A total of two prototypes will be used for the programme development as it progresses towards EASA (European Aviation Safety Agency) certification, which is expected by year end.

The maiden flight marks a key milestone in the development of the new AW109 Trekker. Designed to provide the perfect solution for utility, public services and aerial work operations, the AW109 Trekker maintains the same characteristics of high productivity, excellent flying qualities, high controllability and maneuverability, robustness and high inherent safety features of the Finmeccanica Helicopter Division’s range of light twin helicopters.

Note to editors on the AW109 Trekker
First unveiled in February 2014 during Heli-Expo in Anaheim (California), the AW109 Trekker is the latest addition to the Finmeccanica Helicopter Division’s portfolio of class leading AgustaWestland light twin-engine helicopters, and company’s first light twin to offer skid landing gear. With a maximum take-off weight of 3,175 kg (7,000 lb) and with a class leading speed of 168 knots (311 km/h), the AW109 Trekker delivers outstanding payload and performance and cost/effectiveness compared to the nearest competing types in the market.

The AW109 Trekker is equipped with a state-of-the-art glass cockpit and integrated avionics to allow maximized situational awareness and reduced pilot workload in any condition. The spacious cabin can accommodate up to six passengers or one stretcher with three/four medical attendants or two stretchers and two medical attendants. The AW109 Trekker can be easily configured for a wide range of roles and is the ideal solution for EMS, utility, SAR, law enforcement, surveillance and passenger transport applications. Firm orders for over 20 AW109 Trekkers have been logged so far by customers in Europe, North America and Asia to perform roles like emergency medical service and utility missions.

Mehr Infos zu:
Mehr zum Thema:
 


Weitere interessante Inhalte
Leonardo Helicopters Merlin HC4 für die Royal Navy im Flugtest

22.11.2016 - In Yeovil hat die Flugerprobung der neuen Merlin-Version für die Commando Helicopter Force der britischen Marine begonnen. … weiter

Leonardo-Werk in Yeovilton Letzte Wildcat an die Royal Navy geliefert

28.10.2016 - Der Fleet Air Arm hat in Yeovilton seinen letzten von 28 AW159-Marinehubschraubern erhalten. … weiter

Heli Service International Erste AW169 für den Europäischen Offshore-Markt

07.09.2016 - Heli Service in Emden nutzt als erster Kunde weltweit die AW169 für den Offshore-Einsatz. Sie wird unter anderem für das weltweit größte Offshore-Windenergie-Projekt „Gemini“ von Siemens eingsetzt. … weiter

Leonardo Helicopters AW609-Testprogramm nimmt wieder Fahrt auf

15.08.2016 - Nach dem tödlichen Absturz der Prototyps AC2 im letzten Oktober wird das Flugtestprogramm mit dem AC1 forgesetzt. … weiter

Neue Aufträge AW139 für Italien und Pakistan

05.08.2016 - Leonardo Helicopters hat Aufträge für weitere AW139 erhalten. Es wurden nun über 960 der Mehrzweckhubschrauber verkauft. … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

FLUG REVUE 12/2016

FLUG REVUE
12/2016
07.11.2016

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


- Neue Junkers F 13 fliegt
- Dreiteilung airberlin
- Flughafen Lyon
- Erprobung Pilatus PC-24
- Wonsan Air Festival
- Brennstoffzellen im Alltagstest
- Extra Raumfahrt

aerokurier iPad-App