25.07.2011
FLUG REVUE

First A350 XWB horizontal tail plane begins to take shape

Production on a key component in the A350 XWB’s initial horizontal tail plane has begun, marking a new industrial milestone for Airbus’ new-generation widebody jetliner family.

This activity is being performed at Airbus’ centre of excellence in Puerto Real, Spain, and involves build-up of the horizontal tail plane’s lateral box in a combined effort with primary partner company Aernova.

Measuring 9.7 metres long and from 1.5 and 3.6 metres wide, the A350 XWB horizontal tail plane’s lateral box is composed primarily of carbon fibre – with its few metal components made of titanium alloys and aluminium.

After assembly is complete, the lateral boxes will be sent to Airbus’ facility in Getafe, Spain – where production of additional A350 XWB components is underway – for joining with the elevators and completion of the horizontal tail plane. The finished element then is to be transferred to the jetliner’s final assembly line in Toulouse, France. 

Airbus’ Puerto Real facility is used for the automated assembly of movable surfaces, final equipment processes and delivery of large structural components to the final assembly line in Toulouse. Its own assembly capabilities consist of a mobile line spread across five interlinked stations: main structure and trailing edge assembly; structural assembly of lateral boxes; automated drilling and riveting; trailing edge equipment; and final operations.



Weitere interessante Inhalte
Airberlin Rückzug Niki übernimmt Flüge von Paderborn nach Palma de Mallorca

29.03.2017 - Die österreichische Niki wird zukünftig die ehemals von airberlin bedienten Flüge von Paderborn nach Palma de Mallorca durchführen. … weiter

Anhaltende Kritik Verbot elektronischer Geräte im Flugzeug

29.03.2017 - Vergangene Woche haben die USA und Großbritannien das Mitführen von mobilen Endgeräten und Notebooks bei Flügen aus acht Ländern verboten. Die besonders betroffenen Airlines reagieren mit Kritik und … weiter

Lufthansa Technik und Diehl Aerosystems Kompakte Toiletten/Kücheneinheit für A320-Familie

29.03.2017 - Durch die Integration der hinteren Küche und einer Doppel-Toilettenanlage in ein einziges Kabinenelement wird Platz für eine zusätzliche Sitzreihe geschaffen. … weiter

Verpflegung an Bord Induktionskochfeld für die Flugzeugküche

29.03.2017 - Lufthansa Technik produziert induktive Kochplattformen in Serie. Diese sollen sowohl im VIP-Bereich als auch in Linienflugzeugen die Zubereitung von frischem Essen ermöglichen. … weiter

Neues Jumbo-Triebwerk läuft störungsfrei Cargolux: Eine Million Flugstunden mit dem GEnx

28.03.2017 - Fünfeinhalb Jahre nach der Indienststellung ihrer ersten Boeing 747-8F hat Cargolux als erster Betreiber weltweit eine Million Flugstunden mit dem neuen Triebwerkstyp erreicht. … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

FLUG REVUE 04/2017

FLUG REVUE
04/2017
06.03.2017

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


"Neue" MiG-35 vorgestellt
Probleme beim BER
Iran Air erhält Airbus
Wirbelschleppen - die gefährliche Schönheit
SpaceShipTwo wieder im Flugtest
Bombardie-Flaggschiff Global 7000

aerokurier iPad-App