24.04.2009
FLUG REVUE

Future Lynx is now the AW159Future Lynx is now he AW159

During a ceremony at AgustaWestland's Yeovil facility today it was announced that the Future Lynx has been renamed the AW159, bringing it in line with the other products in the growing AgustaWestland range of commercial and military rotorcraft.

The design of the AW159 builds on the heritage of the Lynx family of helicopters, but delivers a much greater mission capability due to its high performance, new fully integrated advanced avionics system and mission equipment packages. The new multi-role military helicopter will now be marketed worldwide as the AW159.

At the same ceremony Lieutenant General Andrew Figgures, Deputy Chief of the Defence Staff (Capability) also announced that the aircraft would be called the Lynx Wildcat in UK military service, following a long running tradition for the UK services to name its aircraft.

It was confirmed by the Secretary of State for Defence, John Hutton MP, in December 2008 that the Future Lynx contract signed in June 2006 by the UK Ministry of Defence with AgustaWestland, would proceed to full scale production. 62 AW159s will be initially procured by the UK MoD, 34 for the British Army and 28 for the Royal Navy. With a common design, sensor and weapon capability, the multi-role AW159 is optimised for both maritime and battlefield environments, with the versatility and flexibility for it to be rapidly switched from one role to another. The aircraft will be able to perform a wide range of tasks including battlefield reconnaissance, maritime surface attack and utility lift.

The first flight of the aircraft is on schedule to take place in November 2009 with the first airframe having entered final assembly in November 2008, ahead of schedule. AW159 deliveries will commence in 2011 and it will enter operational service with the British Army in 2014 and the Royal Navy in 2015.

Mehr Infos zu:
Mehr zum Thema:
 


Weitere interessante Inhalte
Leonardo Helicopters Merlin HC4 für die Royal Navy im Flugtest

22.11.2016 - In Yeovil hat die Flugerprobung der neuen Merlin-Version für die Commando Helicopter Force der britischen Marine begonnen. … weiter

Leonardo-Werk in Yeovilton Letzte Wildcat an die Royal Navy geliefert

28.10.2016 - Der Fleet Air Arm hat in Yeovilton seinen letzten von 28 AW159-Marinehubschraubern erhalten. … weiter

Heli Service International Erste AW169 für den Europäischen Offshore-Markt

07.09.2016 - Heli Service in Emden nutzt als erster Kunde weltweit die AW169 für den Offshore-Einsatz. Sie wird unter anderem für das weltweit größte Offshore-Windenergie-Projekt „Gemini“ von Siemens eingsetzt. … weiter

Leonardo Helicopters AW609-Testprogramm nimmt wieder Fahrt auf

15.08.2016 - Nach dem tödlichen Absturz der Prototyps AC2 im letzten Oktober wird das Flugtestprogramm mit dem AC1 forgesetzt. … weiter

Neue Aufträge AW139 für Italien und Pakistan

05.08.2016 - Leonardo Helicopters hat Aufträge für weitere AW139 erhalten. Es wurden nun über 960 der Mehrzweckhubschrauber verkauft. … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

FLUG REVUE 12/2016

FLUG REVUE
12/2016
07.11.2016

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


- Neue Junkers F 13 fliegt
- Dreiteilung airberlin
- Flughafen Lyon
- Erprobung Pilatus PC-24
- Wonsan Air Festival
- Brennstoffzellen im Alltagstest
- Extra Raumfahrt

aerokurier iPad-App