26.07.2013
FLUG REVUE

General Atomics Improved Gray Eagle

General Atomics Aeronautical Systems, Inc. (GA-ASI), today (26 July 2013) flew the Imprved Gray Eagle at the company’s El Mirage Flight Operations Facility in Palmdale, Calif.

The Improved Gray Eagle (IGE)is a next-generation derivative of the combat-proven Block 1 Gray Eagle Unmanned Aircraft System (UAS) that has accumulated over 70,000 flight hours since 2008.

“Improved Gray Eagle will provide a game-changing capability, adding more endurance, more  payload carriage, with increased reliability for our Army customer”, said Frank W. Pace, president, Aircraft Systems Group, GA-ASI. “The first flight of this aircraft ushers in a new era in unmanned aviation, building upon the successes of its predecessor and providing unmatched, life-saving support for our troops abroad.”

IGE is a capability enhancement over the Block 1 Gray Eagle configuration and was designed for increased endurance, with 23 additional hours for reconnaissance missions. The aircraft’s payload capacity features 50-plus percent more payload carriage than Gray Eagle, while also offering 50 percent more fuel capacity via its deep belly fuselage. An upgraded centerline hardpoint supports integration of a 500 pound optional external fuel tank or 360 degree sensor payload–over twice the capability of the current Gray Eagle. Lastly, IGE’s additional space, combined with an improved Heavy Fuel Engine (HFE), provides growth capability for an improved airworthiness design, with the potential of incorporating lightning protection, damage tolerance, and Traffic Collision Avoidance System (TCAS) features.

The innovative and technologically sophisticated Gray Eagle aircraft performs long-endurance surveillance, communications relay, and weapons delivery missions with double the weapons capacity of the combat-proven Predator. Featuring a HFE for increased supportability in the field, the aircraft is also equipped with triple redundant avionics, redundant flight controls/ surfaces, and Electro-optical/Infrared (EO/IR) and Synthetic Aperture Radar (SAR) payloads. Gray Eagle is currently operational and anticipates a full-rate production decision in June.



Weitere interessante Inhalte
Letzter Tag der Messe in Le Bourget Paris Air Show - Das Flugprogramm am Sonntag

25.06.2017 - Zum Abschluss der Luftfahrtschau in Paris gibt es am Sonntag noch einmal ein volles Flugprogramm von 13:00 bis 17:30 Uhr. … weiter

Zwei Verletzte nach Überschlag Thunderbirds- Unfall in Dayton

24.06.2017 - Bei der Landung in Dayton geriet eine F-16D der Thunderbirds am Freitag von der Piste ab und kam auf dem Rücken zu liegen. Die beiden Insassen wurden ins Krankenhaus eingeliefert. … weiter

Le Bourget Paris Air Show 2017 - Das Flugprogramm am Samstag

24.06.2017 - Auch am Publikumswochenende wird ein umfangreiches Flugprogramm geboten. Da viele Flugzeuge wie A350, 737 MAX 8 oder KC-390 bereits abgereist sind gibt es nun mehr Oldies und Kunstflugvorführungen. … weiter

Paris Air Show 2017 Das Flugprogramm in Le Bourget am Freitag

23.06.2017 - Mit dem ersten Tag für die allgemeine Öffentlichkeit ändert sich auch das Flugprogramm. Oldtimer sind nun häufiger zu sehen, und auch die Patrouille de France hat ihren Auftritt. … weiter

Showtime in Le Bourget Paris Air Show 2017 - Das Flugprogramm am Dienstag

20.06.2017 - Auch am Dienstag gibt es bei der Paris Air Show ein Flugprogramm. Von 13:15 bis 16:30 sind zahlreiche Hightlights zu sehen. … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

FLUG REVUE 07/2017

FLUG REVUE
07/2017
12.06.2017

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


COMAC C919 fliegt
Rafale wird weiter modernisiert
Das Cockpit der Zukunft
Griechenland mustert RF-4E Phantom II aus
Air Seychelles fliegt ab Düsseldorf
Patrouille de France auf großer US-Tour

aerokurier iPad-App