Germanwings is new brand for Lufthansa point-to-point services

Lufthansa is transferring its point-to-point services that are not operated through the Frankfurt and Munich hubs to a unified business model under the Germanwings brand.

Up to now, both Lufthansa and Germanwings have offered point-to-point flights on domestic German and European routes. From 2013, however, these services will be repositioned as a quality product - reasonably priced but not cheap - in the low-cost segment in an upgraded ‘new’ Germanwings.

Lufthansa German Airlines will then focus on its hub and long-haul carrier business model. In addition to its long-haul services from Frankfurt, Munich and Düsseldorf, Lufthansa German Airlines will continue to operate all its German domestic and European routes to and from Frankfurt and Munich.

Lufthansa Group Chairman and CEO Christoph Franz commented: “With this strategic move we are establishing an important precondition for restoring our European flight operations to profitability. With an enhanced brand identity and a corresponding product, Germanwings will combine all our point-to-point operations outside our hubs in a separate company. However, in order to achieve sustained success, it is important that we together with the unions and employee representatives  can maintain the cost-effectiveness of Germanwings operations.”

Germanwings’ extended flight schedule and its new brand identity will be fine-tuned over the coming weeks and will be presented in December 2012.

The management of Germanwings GmbH will remain unchanged. The three board members Thomas Winkelmann (spokesman), Dr. Axel Schmidt and Oliver Wagner will jointly oversee the important merger and realignment phase at Germanwings.

As many as 30 aircraft that currently serve Lufthansa’s point-to-point routes will be transferred to Germanwings from January 2013.  Lufthansa’s regional subsidiary Eurowings, which provides point-to-point services exclusively for Lufthansa, will continue to operate as an independent subsidiary on regional routes. However, in future it will operate on behalf of Germanwings.




Diesen Artikel kommentieren 

Weitere interessante Inhalte
Airliner Airbus A380: Alle Auslieferungen und Bestellungen

25.07.2014 - Asiana Airlines hat ihren zweiten Airbus A380 in Hamburg-Finkenwerder in Empfang genommen. Damit ist die Zahl der insgesamt gelieferten A380 auf 137 gestiegen. … weiter

1000. Flugzeug geht an Cathay Pacific Erfolgsmodell Airbus A330

25.07.2014 - Trotz der High-Tech-Konkurrenz durch A350 und Boeing 787 verkauft sich der Airbus-Zweistrahler A330 noch immer fast wie von selbst. Deshalb dürfte er noch längere Zeit gebaut werden. … weiter

Streckenflugerprobung mit Flügen in 14 Städte Airbus A350 beginnt letzte Phase im Zulassungsverfahren

24.07.2014 - Am Donnerstag hat der Airbus A350 die letzte Phase im Zulassungsverfahren begonnen. Mit der dreiwöchigen Streckenflugerprobung, dem sogenannte "Route Proving", weist das Flugzeug im Test-Finale seine … weiter

Trotz reduzierter Umsatzerwartung MTU Aero Engines erwartet höheren Gewinn

24.07.2014 - Obwohl das deutsche Triebwerksunternehmen die Umsatzerwartung für 2014 leicht auf 3,65 Milliarden Euro reduziert hat gibt MTU Aero Engines eine höhere Gewinnprognose ab. … weiter

Kampfhandlungen gefährden zivile Flüge Flugverkehr nach Israel zeitweise ausgesetzt

24.07.2014 - Am Dienstag hat die amerikanische Luftfahrtbehörde FAA allen US-Airlines vorübergehend deren Flüge nach Tel Aviv untersagt. Grund ist die Gefährdung durch Raketeneinschläge in Flughafennähe. Auch … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

Frage des Monats

Welches Thema ist Ihr Favorit in der FLUG REVUE 8-2014?


Es ist ein Fehler aufgetreten. Bitte versuchen Sie es erneut.











alle Ergebnisse


FLUG REVUE 08/2014

FLUG REVUE
08/2014
14.07.2014

Abonnements
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


- Airbus A350 Endspurt
- Schweden - Gripen E
- Neue Regionaljets
- Lufthansa kauft Jets
- Rolls-Royce Trent für 787
- Job-Chancen
- Heinkel He 178 Jet

aerokurier iPad-App