Germanwings is new brand for Lufthansa point-to-point services

Lufthansa is transferring its point-to-point services that are not operated through the Frankfurt and Munich hubs to a unified business model under the Germanwings brand.

Up to now, both Lufthansa and Germanwings have offered point-to-point flights on domestic German and European routes. From 2013, however, these services will be repositioned as a quality product - reasonably priced but not cheap - in the low-cost segment in an upgraded ‘new’ Germanwings.

Lufthansa German Airlines will then focus on its hub and long-haul carrier business model. In addition to its long-haul services from Frankfurt, Munich and Düsseldorf, Lufthansa German Airlines will continue to operate all its German domestic and European routes to and from Frankfurt and Munich.

Lufthansa Group Chairman and CEO Christoph Franz commented: “With this strategic move we are establishing an important precondition for restoring our European flight operations to profitability. With an enhanced brand identity and a corresponding product, Germanwings will combine all our point-to-point operations outside our hubs in a separate company. However, in order to achieve sustained success, it is important that we together with the unions and employee representatives  can maintain the cost-effectiveness of Germanwings operations.”

Germanwings’ extended flight schedule and its new brand identity will be fine-tuned over the coming weeks and will be presented in December 2012.

The management of Germanwings GmbH will remain unchanged. The three board members Thomas Winkelmann (spokesman), Dr. Axel Schmidt and Oliver Wagner will jointly oversee the important merger and realignment phase at Germanwings.

As many as 30 aircraft that currently serve Lufthansa’s point-to-point routes will be transferred to Germanwings from January 2013.  Lufthansa’s regional subsidiary Eurowings, which provides point-to-point services exclusively for Lufthansa, will continue to operate as an independent subsidiary on regional routes. However, in future it will operate on behalf of Germanwings.




Diesen Artikel kommentieren 

Weitere interessante Inhalte
Rückblick Airbus A350 im Flugtest

23.08.2014 - „Erst vor gut einem Jahr, im Juli 2012, haben wir mit der Endmontage begonnen, und heute fliegen schon zwei A350“, blickt Airbus-A350-Programmchef Didier Evrard bei einer Presseveranstaltung am 21. … weiter

Elektrisches Bugrad Rollen dank Brennstoffzelle

23.08.2014 - Die Emissionen auf Flughäfen und der Treibstoffverbrauch beim Rollen könnten dank eines elektrischen Antriebs auf Basis einer Brennstoffzelle erheblich reduziert werden. Entsprechende Versuche fanden … weiter

Turbopropantrieb sticht modernste Jets aus Hamburger Forscher entwerfen Flugzeuge für das Jahr 2030

22.08.2014 - Mit drei Konzepten für künftige Mittelstreckenflugzeuge untersuchen Hamburger Forscher, wie man den Luftverkehr der Zukunft trotz steigender Kerosinpreise wirtschaftlich betreiben kann. Trotz … weiter

Luftverkehrsregion Nummer Eins Fluggesellschaften Asiens

22.08.2014 - In der Spitzengruppe des weltweiten Luftverkehrs rückt der Wachstumsmarkt Asien langfristig voran. Doch auch in Fernost herrscht kein völlig ungebremstes Wachstum. … weiter

Bau des Riesen-Airbus im Zeitraffer In 80 Tagen zur A380

21.08.2014 - 65 bis 80 Tage dauert es, bis ein Airbus montiert, lackiert und getestet ist. Emirates hat jetzt ein Video veröffentlicht, das die Entstehung des Passagierflugzeugs im Zeitraffer zeigt. … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

Frage des Monats

Welches Thema ist Ihr Favorit in der FLUG REVUE 9-2014?


Es ist ein Fehler aufgetreten. Bitte versuchen Sie es erneut.











alle Ergebnisse


FLUG REVUE 09/2014

FLUG REVUE
09/2014
11.08.2014

Abonnements
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


- 1500. Boeing 747
- Tiger Meet
- Farnborough 2014
- Irish Coast Guard
- Falcon 8X
- Triebwerke von Morgen
- Raumtransporter ATV

aerokurier iPad-App