11.10.2012
FLUG REVUE

Germanwings is new brand for Lufthansa point-to-point services

Lufthansa is transferring its point-to-point services that are not operated through the Frankfurt and Munich hubs to a unified business model under the Germanwings brand.

Up to now, both Lufthansa and Germanwings have offered point-to-point flights on domestic German and European routes. From 2013, however, these services will be repositioned as a quality product - reasonably priced but not cheap - in the low-cost segment in an upgraded ‘new’ Germanwings.

Lufthansa German Airlines will then focus on its hub and long-haul carrier business model. In addition to its long-haul services from Frankfurt, Munich and Düsseldorf, Lufthansa German Airlines will continue to operate all its German domestic and European routes to and from Frankfurt and Munich.

Lufthansa Group Chairman and CEO Christoph Franz commented: “With this strategic move we are establishing an important precondition for restoring our European flight operations to profitability. With an enhanced brand identity and a corresponding product, Germanwings will combine all our point-to-point operations outside our hubs in a separate company. However, in order to achieve sustained success, it is important that we together with the unions and employee representatives  can maintain the cost-effectiveness of Germanwings operations.”

Germanwings’ extended flight schedule and its new brand identity will be fine-tuned over the coming weeks and will be presented in December 2012.

The management of Germanwings GmbH will remain unchanged. The three board members Thomas Winkelmann (spokesman), Dr. Axel Schmidt and Oliver Wagner will jointly oversee the important merger and realignment phase at Germanwings.

As many as 30 aircraft that currently serve Lufthansa’s point-to-point routes will be transferred to Germanwings from January 2013.  Lufthansa’s regional subsidiary Eurowings, which provides point-to-point services exclusively for Lufthansa, will continue to operate as an independent subsidiary on regional routes. However, in future it will operate on behalf of Germanwings.



Weitere interessante Inhalte
Neuer Airbus-Zweistrahler für München Lufthansa übernimmt zweite A350

24.02.2017 - Zwei Wochen nach Beginn des Liniendienstes der ersten A350 hat Lufthansa das zweite Flugzeug dieses Typs nach München überführt. … weiter

Französischer Luftfahrt- und Rüstungskonzern Safran steigert Umsatz und Gewinn

24.02.2017 - Der französische Technologiekonzern hat seine selbst gesteckten Ziele im Geschäftsjahr 2016 erreicht und erwartet für dieses Jahr weiteres Wachstum. … weiter

Boeing 787-9 Qantas führt neuen Premium-Economy-Sitz ein

24.02.2017 - Breiter, weiter nach hinten verstellbar, größeres Display: Die australische Fluggesellschaft stattet ihre Boeing 787-9 mit neuen Sitzen in der Premium Economy aus. … weiter

Neue Sitzplätze und schallisolierende Vorhänge Emirates A380: Erneuerte Bar im Oberdeck

23.02.2017 - Eines der Markenzeichen der Emirates-A380 ist die Bar im hinteren Oberdeck, an der sich Gäste der Business Class die Zeit vertreiben können. In ihren künftigen Jets verbessert Emirates den … weiter

Triebwerkshersteller aus München MTU will Invesitionsphase 2017 abschließen

23.02.2017 - MTU Aero Engines steigerte im vergangenen Geschäftsjahr erneut Umsatz und Gewinn. Nach großen Investitionen in neue Programme in den vergangenen Jahren will das Unternehmen in die Konsolidierung … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

FLUG REVUE 02/2017

FLUG REVUE
02/2017
06.02.2017

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


- Airbus gegen Boeing
- Letzter Flug der QF-4
- Flybe expandiert
- X-Planes der NASA
- Watt-Flughafen Barra
- Erfolgsmodell Suchoi Su-30
- Datenrelaissystem im All

aerokurier iPad-App