Germanwings is new brand for Lufthansa point-to-point services

Lufthansa is transferring its point-to-point services that are not operated through the Frankfurt and Munich hubs to a unified business model under the Germanwings brand.

Up to now, both Lufthansa and Germanwings have offered point-to-point flights on domestic German and European routes. From 2013, however, these services will be repositioned as a quality product - reasonably priced but not cheap - in the low-cost segment in an upgraded ‘new’ Germanwings.

Lufthansa German Airlines will then focus on its hub and long-haul carrier business model. In addition to its long-haul services from Frankfurt, Munich and Düsseldorf, Lufthansa German Airlines will continue to operate all its German domestic and European routes to and from Frankfurt and Munich.

Lufthansa Group Chairman and CEO Christoph Franz commented: “With this strategic move we are establishing an important precondition for restoring our European flight operations to profitability. With an enhanced brand identity and a corresponding product, Germanwings will combine all our point-to-point operations outside our hubs in a separate company. However, in order to achieve sustained success, it is important that we together with the unions and employee representatives  can maintain the cost-effectiveness of Germanwings operations.”

Germanwings’ extended flight schedule and its new brand identity will be fine-tuned over the coming weeks and will be presented in December 2012.

The management of Germanwings GmbH will remain unchanged. The three board members Thomas Winkelmann (spokesman), Dr. Axel Schmidt and Oliver Wagner will jointly oversee the important merger and realignment phase at Germanwings.

As many as 30 aircraft that currently serve Lufthansa’s point-to-point routes will be transferred to Germanwings from January 2013.  Lufthansa’s regional subsidiary Eurowings, which provides point-to-point services exclusively for Lufthansa, will continue to operate as an independent subsidiary on regional routes. However, in future it will operate on behalf of Germanwings.




Diesen Artikel kommentieren 

Weitere interessante Inhalte
Codeshares und Vielfliegerprogramme ANA und Philippine Airlines kooperieren

01.10.2014 - All Nippon Airways und Philippine Airlines vereinbarten eine Kooperation mit Codeshare-Verbindungen und der gegenseitigen Öffnung ihrer Vielfliegerprogramme. … weiter

1,4 Millionen Passagiere in der Discount-Klasse Transaero fliegt nach Murmansk

01.10.2014 - Die russische Fluglinie Transaero Airlines erweitert ihr Angebot in der "Discount"-Klasse. Auf den Flügen kommt die Boeing 737 zum Einsatz. … weiter

Großauftrag für die A320-Flotte easyJet kauft CFM56-Triebwerke

01.10.2014 - Die Fluglinie easyJet hat 56 weitere CFM56-5B-Triebwerke für ihre bestellten Airbus A320 geordert. Der Wert des Auftrags liegt bei mehr als 560 Millionen Dollar. … weiter

Endmontage hat begonnen Erster Airbus A350 für Vietnam Airlines

01.10.2014 - In Toulouse hat die Endmontage des ersten Airbus A350 XWB für Vietnam Airlines begonnen. Die Fluggesellschaft wird der zweite Betreiber des neuen Twins. … weiter

Ansturm in den Herbstferien Düsseldorf Airport erwartet 1,2 Millionen Passagiere

01.10.2014 - Der Flughafen Düsseldorf rechnet in den Herbstferien vom Freitag, 3. Oktober, bis Sonntag, 19. Oktober, mit mehr als 1,2 Millionen Passagieren. Diese Zahl liegt liegt laut Aussage des Airports um elf … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

Frage des Monats

Welches Thema ist Ihr Favorit in der FLUG REVUE 10-2014?


Es ist ein Fehler aufgetreten. Bitte versuchen Sie es erneut.











alle Ergebnisse


FLUG REVUE 10/2014

FLUG REVUE
10/2014
15.09.2014

Abonnements
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


- Royal International Air Tattoo
- Riesentwin Boeing 777X
- Etihad steigt bei Alitalia ein
- Bombardier Challenger 350
- Chengdu/PAC JF-17 Thunder
- Triebwerke-EXTRA
- Cassinis "Grand Tour"
- Langstreckenrekord auf dem Mars

aerokurier iPad-App