16.09.2013
FLUG REVUE

Harbin Composite Manufacturing Centre delivers 1st major A350 part

Harbin Hafei Airbus Composite Manufacturing Centre (HMC), a joint venture between Airbus and its Chinese partners, has started to deliver elevators for the Airbus A350 XWB programme.

A ceremony was held today in Harbin for the delivery of the first ship set of elevators. The elevators manufactured at HMC are delivered to Spain-based Aernnova Aerospace  (ANN), who will deliver them to the Airbus plant in Getafe, Spain, where they will be integrated into the A350 XWB horizontal tail plane. ANN is a major supplier of aerostructures to Airbus.

Under a contract signed by HMC and ANN in 2010, HMC is responsible for manufacturing and assembling the complete set of carbon fibre elevators. During the initial phase the A350 elevators were solely produced at ANN. Production in China started in 2012.

After a period of transition, during which the elevators are produced at both ANN and HMC, the Harbin Manufacturing Centre will become the sole supplier of A350 XWB elevators.

According to an agreement signed in 2007 between Airbus and the Chinese government, Airbus agreed to allocate five percent of the A350 XWB airframe to be manufactured in China. The work packages to be carried out by HMC are a significant part of the five per cent.

The Harbin Hafei Manufacturing Centre, set up in 2009, is already producing   work packages related to the Airbus Single Aisle programme (elevators, rudders and HTP spars) and starts today to deliver the first major part to the A350 XWB programme.

Harbin Hafei Airbus Composite Manufacturing Centre Company Limited (HMC) is a joint venture between Airbus China (20%) and a group of Chinese partners comprising Harbin Aircraft Industry Group Corporation Limited (HAIG, with 50%), Hafei Aviation Industry Company Limited (HAI, 10%), AviChina Industry & Technology Company Limited (AVICHINA, 10%) and Harbin Development Zone Infrastructure Development Company Limited (HELI, 10%).

The Manufacturing Centre commenced production of elevators for Single-Aisle Airbus aircraft in December 2009. The Manufacturing Centre produces parts and components for Airbus single-aisle programme as well as A350 XWB programme, using the latest composite manufacturing technology based on Airbus standards and processes.

Mehr Infos zu:
Mehr zum Thema:
PR


Weitere interessante Inhalte
Flugverkehr geht weiter airberlin stellt Insolvenzantrag

15.08.2017 - Deutschlands zweitgrößte Fluggesellschaft airberlin hat am Dienstag ein Insolvenzverfahren eröffnet. Dieser Schritt erfolgte, nachdem Großinvestor Etihad das Ende seiner finanziellen Unterstützung … weiter

Bestellt A380-Großkunde Emirates nach? "Ruler" aus Dubai besucht Airbus in Finkenwerder

15.08.2017 - Am Montag hat der Premierminister von Dubai, "His Highness Sheikh Mohammed bin Rashid Al Maktoum", das Airbus-Flugzeugwerk in Hamburg besucht und dabei die neuesten A380 für Emirates besichtigt. … weiter

Benefiz-Album von easyJet Einschlafen mit dem Sound von Triebwerken

15.08.2017 - Mit "Jet Sounds" veröffentlicht die britische Niedrigpreis-Airline sowohl eine Single als auch ein ganzes Album nur mit Triebwerksgeräuschen. Das soll beim Einschlafen helfen. … weiter

Leasing endet schon vor der Ersatzlieferung SIA mustert ihre erste A380 aus

14.08.2017 - Singapore Airlines hat den Leasingvertrag ihres ersten Airbus A380 beendet. Bislang wollte das Unternehmen damit warten, bis die erste von fünf neu nachbestellten A380 "auf dem Hof" steht. … weiter

Elektroantrieb Verteilte elektrische Antriebe: Strömung mit Strom

12.08.2017 - Vom kleinen Start-up bis zum großen Flugzeughersteller: Derzeit ist das Thema „verteilte elektrische Antriebe“ in aller Munde. Dabei sind verschiedene Konzepte im Rennen. … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

FLUG REVUE 09/2017

FLUG REVUE
09/2017
07.08.2017

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


Eurofighter: Österreich will teure Kampfjets ausmustern
G20: Gipfeltreffen der VIP-Jets
Falcon 5X: Dassaults neuer Widebody fliegt
Tiger Meet: Trainingsduell über der Bretagne
Cassini-Sonde: Nach 20 Jahren Finale am Saturn
Air Serbia: Etihad baut erfolgreich um
Erstflug am Computer: Flugzeuge im Datenstrom

Be a pilot