12.02.2012
FLUG REVUE

Heli-Expo: Eurocopter unveils its new EC130 T2

Eurocopter today unveiled its newest helicopter, the EC130 T2, which features enhanced comfort, improved operational performance and increased versatility for this lightweight single-engine helicopter.

EC 130 T2 Unveiling

Die EC130 T2 wurde am 12. Februar 2012 in Dallas auf der Heli-Expo vorgestellt (Foto: Eurocopter)  

 

The EC130 T2 was revealed during a ceremony at the 2012 Heli-Expo exhibition in Dallas, Texas, where Eurocopter also announced seven launch customers for the helicopter covering a total of 105 bookings: Maverick Helicopters, Papillon Helicopters, Blue Hawaiian Helicopters, Scandinavian Helicopter Group, Air Commander, Europavia and Enloe FlightCare.

While retaining the EC130’s existing external lines, approximately 70 percent of the EC130 T2’s airframe structure has been modified.
 
New and updated features on the helicopter include the use of a more powerful Arriel 2D turboshaft engine and upgraded main gearbox; the incorporation of an active vibration control system; improved air ventilation, distribution and demisting systems; a cabin interior structure redesign with a full flat floor; a cockpit update for enhanced man-machine interface; new energy-absorbing seats that improve weight and balance for passenger loading; integration of a crashworthy fuel tank; and increased maintenance accessibility for electrical and air conditioning systems.

The EC130 T2’s increased performance is provided by its Turbomeca Arriel 2D engine, which provides 10 percent more average power than the EC130’s current powerplant with lower specific fuel consumption.

Performance improvements for the EC130 T2 include a higher maximum gross takeoff weight (2,500 kg. for internal loads and 3,050 kg. when external loads are carried) and a speed increase of up to 10 kts. Even with these enhancements, the EC130 T2’s external sound level remains within the rules for flights at America’s Grand Canyon National Park – an important factor for tour operators.

The no. 1 EC130 T2 has logged 90 flight hours since its first flight in 2011, demonstrating excellent maturity of the new configuration for a certification scheduled this summer. Final assembly of the initial series production aircraft began last December at Eurocopter’s Marignane, France facility. By the second half of 2012, production will transition completely to the EC130 T2 version.

To date, Eurocopter has sold a total of more than 400 EC130s in its various versions.



Weitere interessante Inhalte
Gesetzgebung eingeleitet Verschärfte Regeln für den Betrieb von Drohnen

18.01.2017 - Der Betrieb von Drohnen wird neu geregelt. Bundesminister Dobrindt hat dazu heute dem Kabinett eine "Verordnung zur Regelung des Betriebs von unbemannten Fluggeräten" vorgelegt. Anschließend erfolgt … weiter

Auftrag für AEW-Ausrüstung der Merlin Crowsnest für die Royal Navy

17.01.2017 - Lockheed Martin hat nun offiziell den Auftrag für die Entwicklung des Crowsnest-Systems zur Einrüstung in die Merlin-Hubschrauber erhalten. Radar und Elektronik stammen von Thales. … weiter

Northrop Grumman Minensuchsystem für US Navy einsatzbereit

13.01.2017 - Das Airborne Laser Mine Detection System – ein Behälter für die Nutzung mit dem MH-60S Seahawk – hat seine anfängliche Einsatzbereitschaft erreicht. … weiter

Europäischer Kampfhubschrauber Airbus Helicopters Tiger — Die Nutzer

13.01.2017 - Der Europäische Kampfhubschrauber Tiger war schon in Afghanistan und in Afrika im Einsatz. Für das Heer steht nun eine Verlegung nach Mali an. … weiter

Alle AW159 für Großbritannien geliefert Leonardo Helicopters betreut Wildcats

10.01.2017 - Nachdem alle 62 Wildcats geliefert sind haben die britischen Streitkräfte Leonardo Helicopters einen fünf Jahre laufenden Betreuungsvertrag erteilt. … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

FLUG REVUE 02/2017

FLUG REVUE
02/2017
09.01.2017

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


- Ryanair greift Lufthansa an
- Bombardier liefert CS300
- Gulfstream G500
- Sea Lion fliegt
- Interview Astronaut Gerst
- Nachtschicht bei LH Technik

aerokurier iPad-App