12.02.2012
FLUG REVUE

Heli-Expo: Eurocopter unveils its new EC130 T2

Eurocopter today unveiled its newest helicopter, the EC130 T2, which features enhanced comfort, improved operational performance and increased versatility for this lightweight single-engine helicopter.

EC 130 T2 Unveiling

Die EC130 T2 wurde am 12. Februar 2012 in Dallas auf der Heli-Expo vorgestellt (Foto: Eurocopter)  

 

The EC130 T2 was revealed during a ceremony at the 2012 Heli-Expo exhibition in Dallas, Texas, where Eurocopter also announced seven launch customers for the helicopter covering a total of 105 bookings: Maverick Helicopters, Papillon Helicopters, Blue Hawaiian Helicopters, Scandinavian Helicopter Group, Air Commander, Europavia and Enloe FlightCare.

While retaining the EC130’s existing external lines, approximately 70 percent of the EC130 T2’s airframe structure has been modified.
 
New and updated features on the helicopter include the use of a more powerful Arriel 2D turboshaft engine and upgraded main gearbox; the incorporation of an active vibration control system; improved air ventilation, distribution and demisting systems; a cabin interior structure redesign with a full flat floor; a cockpit update for enhanced man-machine interface; new energy-absorbing seats that improve weight and balance for passenger loading; integration of a crashworthy fuel tank; and increased maintenance accessibility for electrical and air conditioning systems.

The EC130 T2’s increased performance is provided by its Turbomeca Arriel 2D engine, which provides 10 percent more average power than the EC130’s current powerplant with lower specific fuel consumption.

Performance improvements for the EC130 T2 include a higher maximum gross takeoff weight (2,500 kg. for internal loads and 3,050 kg. when external loads are carried) and a speed increase of up to 10 kts. Even with these enhancements, the EC130 T2’s external sound level remains within the rules for flights at America’s Grand Canyon National Park – an important factor for tour operators.

The no. 1 EC130 T2 has logged 90 flight hours since its first flight in 2011, demonstrating excellent maturity of the new configuration for a certification scheduled this summer. Final assembly of the initial series production aircraft began last December at Eurocopter’s Marignane, France facility. By the second half of 2012, production will transition completely to the EC130 T2 version.

To date, Eurocopter has sold a total of more than 400 EC130s in its various versions.



Weitere interessante Inhalte
Heeresflieger bei MINUSMA in Mali Tiger in Gao angekommen

26.03.2017 - Am Samstagnachmittag trafen die ersten beiden Tiger des Kampfhubschrauberregiments 36 in Gao im Norden Malis ein. Sie werden im Rahmen der UN-Mission MINUSMA eingesetzt. … weiter

„White Out“-Versuche mit der EC635 RUAG integriert Piloten-Assistenz für NATO-Flugversuche

20.03.2017 - Im Auftrag der Schweizer Luftwaffe hat RUAG Aviation einen EC635 zu Testzwecken mit einem Piloten-Assistenz- und Sicherheitssystem ausgerüstet. … weiter

US-Kampfhubschrauber Boeing liefert 268 AH-64E Apache

20.03.2017 - Boeing hat vom Pentagon einen neuen Fünfjahresvertrag für die Lieferung von insgesamt 268 AH-64E Apache erhalten. 24 davon gehen in den Export. … weiter

Kampfhubschrauberregiment 36 Tiger-Verlegung nach Mali hat begonnen

16.03.2017 - Mit dem Straßentransport von Fritzlar nah Leipzig hat die Verlegung von vier Kampfhubschraubern des Heeres für den UN-Einsatz MINUSMA begonnen. … weiter

Reaktion auf verheerende Waldbrände Antonow An-124-100 transportiert Feuerwehr-Helikopter nach Chile

15.03.2017 - Zur Bekämpfung der Waldbrände in Chile transportierte die russische Frachtfluggesellschaft Wolga-Dnepr Airlines, mehrere Feuerwehr-Helikopter vom US-Amerikanischen Atlanta nach Santiago. … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

FLUG REVUE 04/2017

FLUG REVUE
04/2017
06.03.2017

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


"Neue" MiG-35 vorgestellt
Probleme beim BER
Iran Air erhält Airbus
Wirbelschleppen - die gefährliche Schönheit
SpaceShipTwo wieder im Flugtest
Bombardie-Flaggschiff Global 7000

aerokurier iPad-App