13.07.2012
FLUG REVUE

IAI Heron 1 contract for Luftwaffe extended to 2014

Rheinmetall Airborne Systems GmbH, a joint venture by Cassidian and Rheinmetall, will continue to support the German Armed Forces in Afghanistan by providing unmanned airborne reconnaissance services.

Heron 1 Mazar

Der Heron 1 von IAI wird nun bis 2014 für die Bundeswehr in Afghanistan fliegen (Foto: Rheinmetall).  

 

The Federal Office for Defence Technology and Procurement (BWB) prolonged an existing order to the company to provide the German Armed Forces with Heron 1 ultramodern unmanned reconnaissance aircraft for two more years. The volume of the order prolongation amounts to about 75 million euros for the period from October 2012 to October 2014.

The order includes the continuation of flight operations as well as the training of additional operational personnel of the German Air Force and the installation of new, more powerful sensor payloads.

As part of the SAATEG interim solution, the German Air Force is using two UAS (Unmanned Aerial Systems) at the Mazar-e-Sharif base in Afghanistan, with a total of three Heron 1 aircraft and two ground control stations that will be provided by Rheinmetall Airborne Systems GmbH as part of an operator solution.


This System for imaging reconnaissance in the depths of the theatre of operations (System zur abbildenden Aufklärung in der Tiefe des Einsatzgebietes – SAATEG) is used for real-time airborne monitoring and reconnaissance in the entire theatre of operations of the German ISAF forces. It was put into operation on 17 March 2010.

Heron, the first UAS operated by the German Air Force, has already flown over 9,300 hours of reconnaissance missions in the theatre of operations of the German Armed Forces. It is expected to have flown for 10,000 hours by the middle of August 2012.

The MALE UAS (Medium Altitude Long Endurance) Heron 1, can be deployed for target and effect clarification at any time of the day or night, and is largely independent of the weather. With a wingspan of 16.6 metres and a takeoff weight of 1.2 tonnes, the Heron 1 can operate at altitudes of up to 30,000 feet. Thanks to its satellite data link, the UAS can carry out reconnaissance over great distances.



Weitere interessante Inhalte
Letzter Tag der Messe in Le Bourget Paris Air Show - Das Flugprogramm am Sonntag

25.06.2017 - Zum Abschluss der Luftfahrtschau in Paris gibt es am Sonntag noch einmal ein volles Flugprogramm von 13:00 bis 17:30 Uhr. … weiter

Zwei Verletzte nach Überschlag Thunderbirds- Unfall in Dayton

24.06.2017 - Bei der Landung in Dayton geriet eine F-16D der Thunderbirds am Freitag von der Piste ab und kam auf dem Rücken zu liegen. Die beiden Insassen wurden ins Krankenhaus eingeliefert. … weiter

Le Bourget Paris Air Show 2017 - Das Flugprogramm am Samstag

24.06.2017 - Auch am Publikumswochenende wird ein umfangreiches Flugprogramm geboten. Da viele Flugzeuge wie A350, 737 MAX 8 oder KC-390 bereits abgereist sind gibt es nun mehr Oldies und Kunstflugvorführungen. … weiter

Paris Air Show 2017 Das Flugprogramm in Le Bourget am Freitag

23.06.2017 - Mit dem ersten Tag für die allgemeine Öffentlichkeit ändert sich auch das Flugprogramm. Oldtimer sind nun häufiger zu sehen, und auch die Patrouille de France hat ihren Auftritt. … weiter

Showtime in Le Bourget Paris Air Show 2017 - Das Flugprogramm am Dienstag

20.06.2017 - Auch am Dienstag gibt es bei der Paris Air Show ein Flugprogramm. Von 13:15 bis 16:30 sind zahlreiche Hightlights zu sehen. … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

FLUG REVUE 07/2017

FLUG REVUE
07/2017
12.06.2017

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


COMAC C919 fliegt
Rafale wird weiter modernisiert
Das Cockpit der Zukunft
Griechenland mustert RF-4E Phantom II aus
Air Seychelles fliegt ab Düsseldorf
Patrouille de France auf großer US-Tour

aerokurier iPad-App