11.03.2009
FLUG REVUE

Lufthansa confirms CSeries orderLufthansa signs firm oder for Cseries

Bombardier: Festauftrag für 30 Flugzeuge<br /> After approval by the supervisory board, Deutsche Lufthansa AG, the launch customer for the CSeries aircraft program, has now signed a firm purchase agreement for 30 CSeries model CS100 (formerly C110) single-aisle aircraft.

CSeries Swiss Artist March 2009

Swiss wird als erste Fluggesellschaft die CSeries von Bombardier einsetzen. Zeichnung und Copyright: © Bombardier Aerospace  

 

The aircraft will be operated by Lufthansa's subsidiary Swiss International Air Lines. The agreement also includes options on an additional 30 CSeries aircraft. Based on list price, the contract value for the 30 CS100 aircraft is approximately $1.53 billion US. The Lufthansa Group became the launch customer for the CSeries aircraft family in July 2008 when it signed a Letter of Interest (LOI) for up to 60 aircraft, including 30 options.

Bombardier Aerospace also announced the launch of new model designations for its game-changing CSeries family of aircraft. The 110-seat configuration (previously known as the C110 aircraft) will be designated the CSeries model CS100 aircraft and the 130-seat configuration (formerly the C130 aircraft) will be designated the CSeries model CS300 aircraft.

At time of entry into service in 2013, the CSeries family of aircraft will be the greenest single-aisle aircraft in its class. These game-changing aircraft will emit 20 per cent less CO2 and 50 per cent less NOx, fly four times quieter, and deliver dramatic energy savings - 20 per cent fuel burn advantage as well as 15 per cent improved cash operating costs versus current in-production aircraft of similar size, Bombardier claims.

The CS100 and CS300 aircraft models will share a new common Pratt & Whitney „PurePower“ engine and have the same crew type rating, operating and maintenance procedures. In addition to Bombardier's fourth-generation transonic composite wing design, the company is also using its Reconfigurable Engineering Flight Simulator II (REFS II) to develop customized 'fly-by-wire' control laws specific to CSeries aircraft.



Weitere interessante Inhalte
Lauberhornrennen Swiss fliegt mit Patrouille Suisse

13.01.2017 - Im Rahmen des Lauberhornrennens plant die Schweizer Fluggesellschaft auch dieses Jahr einen Schauflug. Eine CS100 wird dabei zusammen mit der Kunstflugstaffel der Schweizer Luftwaffe auftreten. … weiter

Erstkunde airBaltic Bombardier CS300 nimmt Liniendienst auf

14.12.2016 - Am Mittwoch hat airBaltic wie geplant den regulären Liniendienst mit seiner ersten von 20 bestellten CS300 aufgenommen. Es ging von Riga nach Amsterdam. … weiter

Bombardier CSeries CS100 und CS300 erhalten gleiche Typenberechtigung

25.11.2016 - Für die beiden Kurz- und Mittelstreckenjets des kanadischen Flugzeugherstellers gilt die gleiche Typenberechtigung. Für Betreiber bringt das Vorteile. … weiter

Neuer Bombardier-Zweistrahler CS300 ab Mitte Dezember im Liniendienst bei airBaltic

15.11.2016 - In wenigen Wochen übergibt Bombardier die erste große CSeries an airBaltic. Der Termin und das Ziel des ersten Linienflugs stehen auch schon fest. … weiter

Bombardier CSeries Streckenerprobung mit der CS300

14.10.2016 - Beim CS300-Erstkunden airBaltic wurden probeweise künftige Strecken mit dem zweiten Prototypen abgeflogen. Die ersten sechs airBaltic-Piloten haben ihr Type Rating für die große CSeries. … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

FLUG REVUE 02/2017

FLUG REVUE
02/2017
09.01.2017

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


- Ryanair greift Lufthansa an
- Bombardier liefert CS300
- Gulfstream G500
- Sea Lion fliegt
- Interview Astronaut Gerst
- Nachtschicht bei LH Technik

aerokurier iPad-App