11.12.2012
FLUG REVUE

Lufthansa Technik to work on second 747-8 VIP-completion

Lufthansa Technik's "VIP & Executive Jet Solutions" Division is in the final preparations for the second VIP Boeing 747-8 completion in Hamburg. The aircraft of an undisclosed customer is expected to arrive before end of December.

The VIP-business experts of Lufthansa Technik are currently preparing the installation of a unique cabin interior and a state-of-the art in-flight entertainment & cabin management system. The first VIP 747-8 is already undergoing a completion at Lufthansa Technik in Hamburg since its arrival at the end of August.

Lufthansa Technik prepared the completion of the new 747-8 aircraft types with intensive engineering planning, qualification programs, assembly of all the production resources and implementation of the necessary modifications in the aircraft hangar. Both aircraft are expected to be delivered back to their owners in 2014.

The contract for the second 747-8 was signed during the Dubai Airshow in 2011. With the arrival of this aircraft Lufthansa Technik will work on three widebody and one narrowbody aircraft completion in parallel in Hamburg.

Additionally, another narrowbody-line is currently used for a major refurbishment project by Lufthansa Technik's VIP-maintenance business unit.

Lufthansa Technik's US-Subsidiary BizJet International which is focusing on narrowbody aircraft completions on its three lines plans to open a fourth line in the first half of 2013. Due to the partnership with Airbus in the ACJ318 completion program and individual projects just a few free slots are left until mid of 2014.

"The current projects give us a sound capacity utilization until end of 2014 and we have some promising talks with potential customers to utilize our capacities also beyond this date," said Walter Heerdt, Senior Vice President Marketing & Sales at Lufthansa Technik.

Together with its US-subsidiary BizJet International, Lufthansa Technik has to date completed and modified over 80 widebody and narrowbody aircraft for private and government customers, among them more than 15 Boeing 747 jumbos.

Mehr Infos zu:
Mehr zum Thema:
 


Weitere interessante Inhalte
Übersicht Zivilflugzeug-Bestellungen im Jahr 2017

17.02.2017 - Welche Airline hat bei Airbus, Boeing, Bombardier, Embraer und Co. bestellt oder Optionen gezeichnet? Unsere Übersicht gibt Ihnen eine aktuelle Auflistung der Flugzeugbestellungen im Jahr 2017. … weiter

Order im Wert von fast 36 Milliarden US-Dollar CFM verbucht 2016 mehr als 2600 Bestellungen

15.02.2017 - Die Auftragsbücher des amerikanisch-französischen Konsortiums CFM International haben sich im vergangenen Jahr gefüllt, vor allem das neue LEAP-Triebwerk ist gefragt. Doch auch der Klassiker CFM56 … weiter

Niedrigpreisairline von Air France-KLM Transavia zieht sich aus München zurück

14.02.2017 - Die Niedrigpreisairline löst ihre Basis am Münchner Flughafen zum Winterflugplan 2017/18 auf. … weiter

Ausdauerflug wird zum Kunstwerk Boeing 737 MAX malt auf dem Radarschirm

13.02.2017 - Boeing-Testpiloten nutzten einen langwierigen Ausdauerflug mit der neuen 737 MAX, um durch raffinierte Kurswechsel ihr Flugzeumuster per Kurslinie an den Himmel zu "schreiben". … weiter

Innerdeutsche Strecke im Herbst Germania verbindet Dortmund mit Usedom

13.02.2017 - Im September und Oktober bedient Germania ausnahmsweise eine innerdeutsche Route. Immer am Samstag geht es direkt von Dortmund nach Heringsdorf. … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

FLUG REVUE 02/2017

FLUG REVUE
02/2017
06.02.2017

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


- Airbus gegen Boeing
- Letzter Flug der QF-4
- Flybe expandiert
- X-Planes der NASA
- Watt-Flughafen Barra
- Erfolgsmodell Suchoi Su-30
- Datenrelaissystem im All

aerokurier iPad-App