28.02.2013
FLUG REVUE

Maiden flight of Cassidian’s Atlante unmanned air vehicle in Spain

Cassidian today successfully performed the maiden flight of the Atlante Unmanned Aerial System (UAS). The flight took place at Rozas airfield, in the Castro de Rey municipality of Lugo.

Atalante Erstflug

Die unbemannte Atalante startete am 28. Februar 2013 zum Erstflug (Foto: Cassidian/Molinos)  

 

After having determined the Spanish industry’s interest in UAS, the Atlante programme was launched by the Spanish Centre for Industrial Technological Development (Centro para el Desarrollo Tecnológico Industrial – CDTI), which acted as an aviation industry programme manager.

The Atlante is now the most important industrial and technological initiative in Spain in the UAS sector. Cassidian is participating in the programme as the driving force behind the industrial model, with three high-tech venture capital partners (Indra, GMV and Aries). More than 140 Spanish subcontractors and suppliers are also cooperating in the programme.

The Atlante UAS is equipped with the latest-generation technology (automation, sensors, protection systems, etc.) developed by the Spanish industry, and has been designed according to the standards used for manned aircraft. This will allow it to operate in civil airspace, unlike current systems that are limited to operations in conflict scenarios (e.g. Afghanistan).

This ability make the Atlante the first tactical UAS capable of carrying out both civil and military missions, such as urban and rural surveillance, search and rescue, natural disasters, forest fires, monitoring of sporting events, etc., and of operating from prepared runways or being launched from catapults.

Pilar Albiac Murillo, COO of Cassidian and CEO of Cassidian Spain, said: “Today is a very special day for Cassidian and the Spanish industry. Atlante’s first flight is a milestone that demonstrates our technological and human capabilities in programme development. We have the best team needed to ensure that Atlante is a success in the export market in the coming years.”



Weitere interessante Inhalte
Übernahmepläne Safran will Zodiac kaufen

20.01.2017 - Der französische Luftfahrt- und Rüstungskonzern Safran plant eine Übernahme des ebenfalls französischen Kabinenausrüsters Zodiac Aerospace. Dadurch entsteht ein Branchenriese mit 92.000 Mitarbeitern. … weiter

NH90 und Tiger der Heeresflieger Hubschrauber-Verlegung nach Mali beginnt

19.01.2017 - Die Vorbereitungen für die Verlegung von vier NH90 und vier Tigern nach Mali laufen. Im Anschluss an den Beschluss der Bundesregierung steht die Zustimmung des Bundestags noch aus. … weiter

Risse im Heckausleger Sea Lynx der Marine sind repariert

18.01.2017 - Nach zweieinhalb Jahren sind die Bordhubschrauber der Deutschen Marine vom Typ Sea Lynx Mk 88A wieder „ohne Einschränkungen für den operativen Einsatz freigegeben“. Nur eine Maschine muss noch … weiter

Militärische Giganten Top 10: Die schwersten Bomber der Welt

18.01.2017 - Schon seit der Frühzeit der Luftfahrt waren die Bomber meist die größten und schwersten Flugzeuge. … weiter

Versuche mit der H225M Caracal C295W testet Hubschrauber-Betankung

17.01.2017 - Airbus Defence and Space hat die Luftbetankungsversuche mit seinem kleinen Transporter C295W fortgesetzt. … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

FLUG REVUE 02/2017

FLUG REVUE
02/2017
09.01.2017

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


- Ryanair greift Lufthansa an
- Bombardier liefert CS300
- Gulfstream G500
- Sea Lion fliegt
- Interview Astronaut Gerst
- Nachtschicht bei LH Technik

aerokurier iPad-App