15.12.2007
FLUG REVUE

2007-12-16 - MTU plans investmentsMTU sees growth in engines for new regional aircraft

Triebwerkshersteller will in neue Projekte investieren<br /> MTU Aero Engines Holding AG's supervisory board in its December 14, 2007, meeting authorised the MTU management, given certain launch conditions for MTU, to take shares in envisioned engine programs for business and regional aircraft.

MTU intends to take about a 15 percent stake in each of its partner Pratt & Whitney's envisioned engine programs. If these programs go forward, they will be worth to MTU some 12 billion euros in revenue, taken over the life of the programs. These would include the following engines: PWX10 engine (10,000 pound thrust category) for emerging medium-sized and large business jets. MTU estimates that very nearly 4,000 engines of the type will be produced over the life of the program; Geared turbofan engine (GTF) for the Mitsubishi Regional Jet (MRJ), which is expected to be launched in 2008 (15,000 to 17,000 pound thrust category; estimated market volume about 1,500 engines); Geared turbofan engine (23,000 pound thrust category; estimated market volume about 3,000 engines) for Bombardier's CSeries regional aircraft, which is expected to be launched in 2008.
MTU CEO Udo Stark commented: "The regional aircraft market promises substantial growth in the years ahead. Bringing our technological know-how and financial clout to the table, we want to have a role in this new generation of engines. The expected return in this segment fully warrants the research and development investment needed." MTU intends to participate with modules according to its core competencies. Pratt & Whitney and MTU have agreed to collaborate on the above mentioned programs, according to the launch conditions. Says Stark: "By going in this direction we are continuing our long-standing and successful cooperation with Pratt & Whitney and Pratt & Whitney Canada. We are and remain a reliable part-ner for all of the three leading companies in our industry."

Mehr Infos zu:
Mehr zum Thema:
 


Weitere interessante Inhalte
Übersicht Zivilflugzeug-Bestellungen im Jahr 2016

30.11.2016 - Welche Airline hat bei Airbus, Boeing, Bombardier, Embraer und Co. bestellt oder Optionen gezeichnet? Unsere Übersicht gibt Ihnen eine aktuelle Auflistung der Flugzeugbestellungen im Jahr 2016. … weiter

Gestreckte Version Bombardier übergibt erste CS300 an airBaltic

28.11.2016 - Bombardier Commercial Aircraft feierte am Montag in Montreal die Übergabe der ersten CS300. AirBaltic plant den ersten Linienflug am 14. Dezember. … weiter

Bombardier CSeries CS100 und CS300 erhalten gleiche Typenberechtigung

25.11.2016 - Für die beiden Kurz- und Mittelstreckenjets des kanadischen Flugzeugherstellers gilt die gleiche Typenberechtigung. Für Betreiber bringt das Vorteile. … weiter

Vom Pendler zum Hundertsitzer Top 10: Die meistgebauten Regionalflugzeuge

17.11.2016 - Ohne sie geht nichts: Regionalflugzeuge sind nach wie vor ein unverzichtbarer Teil des Luftverkehrs. Die Palette beginnt bei den traditionellen 19-Sitzern und endet mit den aktuellsten Mustern in … weiter

Anbindung an Drehkreuz Mit Lufthansa von Paderborn nach Frankfurt

16.11.2016 - Ab März 2017 fliegt Lufthansa vom Paderborn-Lippstadt Airport nach Frankfurt. Damit ist der Regionalflughafen künftig an beide Lufthansa-Drehkreuze angebunden. … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

FLUG REVUE 12/2016

FLUG REVUE
12/2016
07.11.2016

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


- Neue Junkers F 13 fliegt
- Dreiteilung airberlin
- Flughafen Lyon
- Erprobung Pilatus PC-24
- Wonsan Air Festival
- Brennstoffzellen im Alltagstest
- Extra Raumfahrt

aerokurier iPad-App