15.12.2007
FLUG REVUE

2007-12-16 - MTU plans investmentsMTU sees growth in engines for new regional aircraft

Triebwerkshersteller will in neue Projekte investieren<br /> MTU Aero Engines Holding AG's supervisory board in its December 14, 2007, meeting authorised the MTU management, given certain launch conditions for MTU, to take shares in envisioned engine programs for business and regional aircraft.

MTU intends to take about a 15 percent stake in each of its partner Pratt & Whitney's envisioned engine programs. If these programs go forward, they will be worth to MTU some 12 billion euros in revenue, taken over the life of the programs. These would include the following engines: PWX10 engine (10,000 pound thrust category) for emerging medium-sized and large business jets. MTU estimates that very nearly 4,000 engines of the type will be produced over the life of the program; Geared turbofan engine (GTF) for the Mitsubishi Regional Jet (MRJ), which is expected to be launched in 2008 (15,000 to 17,000 pound thrust category; estimated market volume about 1,500 engines); Geared turbofan engine (23,000 pound thrust category; estimated market volume about 3,000 engines) for Bombardier's CSeries regional aircraft, which is expected to be launched in 2008.
MTU CEO Udo Stark commented: "The regional aircraft market promises substantial growth in the years ahead. Bringing our technological know-how and financial clout to the table, we want to have a role in this new generation of engines. The expected return in this segment fully warrants the research and development investment needed." MTU intends to participate with modules according to its core competencies. Pratt & Whitney and MTU have agreed to collaborate on the above mentioned programs, according to the launch conditions. Says Stark: "By going in this direction we are continuing our long-standing and successful cooperation with Pratt & Whitney and Pratt & Whitney Canada. We are and remain a reliable part-ner for all of the three leading companies in our industry."

Mehr Infos zu:
Mehr zum Thema:
 


Weitere interessante Inhalte
Übersicht UPDATE: Bestellungen bei der International Paris Air Show 2017

22.06.2017 - Welche Airline hat bei der diesjährigen Air Show in Paris bei Airbus, Boeing, Bombardier, Embraer und Co. bestellt? Sehen Sie in unserer aktuellen Auflistung die neuen Aufträge der Flugzeughersteller. … weiter

Übersicht Zivilflugzeug-Bestellungen im Jahr 2017

12.06.2017 - Welche Airline hat bei Airbus, Boeing, Bombardier, Embraer und Co. bestellt oder Optionen gezeichnet? Unsere Übersicht gibt Ihnen eine aktuelle Auflistung der Flugzeugbestellungen im Jahr 2017. … weiter

Neuer Zweistrahler von Bombardier Erste Swiss-CS300 im Liniendienst

01.06.2017 - Vergangenen Freitag hat die Lufthansa-Tochter ihre erste Bombardier CS300 übernommen, am Donnerstag startete das neue Regionalflugzeug von Genf aus zu seinem ersten Linienflug nach London-Heathrow. … weiter

Business-Jet-Triebwerk von Rolls-Royce BR710 sammelt 10 Millionen Flugstunden

24.05.2017 - Das Rolls-Royce-Triebwerk BR710 war in den 22 Jahren seit seinem Erstflug mehr als 10 Millionen Stunden in Betrieb. … weiter

Deutscher Business Jet schwer beschädigt A380-Wirbelschleppen: BFU-Bericht

16.05.2017 - Die Begegnung einer Bombardier Challenger 604 (CL-600-2B16) mit den Wirbelschleppen einer entgegenkommenden A380 endete am 7. Januar über der Arabischen See mit fünf Verletzten an Bord des deutschen … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

FLUG REVUE 07/2017

FLUG REVUE
07/2017
12.06.2017

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


COMAC C919 fliegt
Rafale wird weiter modernisiert
Das Cockpit der Zukunft
Griechenland mustert RF-4E Phantom II aus
Air Seychelles fliegt ab Düsseldorf
Patrouille de France auf großer US-Tour

aerokurier iPad-App