15.12.2007
FLUG REVUE

2007-12-16 - MTU plans investmentsMTU sees growth in engines for new regional aircraft

Triebwerkshersteller will in neue Projekte investieren<br /> MTU Aero Engines Holding AG's supervisory board in its December 14, 2007, meeting authorised the MTU management, given certain launch conditions for MTU, to take shares in envisioned engine programs for business and regional aircraft.

MTU intends to take about a 15 percent stake in each of its partner Pratt & Whitney's envisioned engine programs. If these programs go forward, they will be worth to MTU some 12 billion euros in revenue, taken over the life of the programs. These would include the following engines: PWX10 engine (10,000 pound thrust category) for emerging medium-sized and large business jets. MTU estimates that very nearly 4,000 engines of the type will be produced over the life of the program; Geared turbofan engine (GTF) for the Mitsubishi Regional Jet (MRJ), which is expected to be launched in 2008 (15,000 to 17,000 pound thrust category; estimated market volume about 1,500 engines); Geared turbofan engine (23,000 pound thrust category; estimated market volume about 3,000 engines) for Bombardier's CSeries regional aircraft, which is expected to be launched in 2008.
MTU CEO Udo Stark commented: "The regional aircraft market promises substantial growth in the years ahead. Bringing our technological know-how and financial clout to the table, we want to have a role in this new generation of engines. The expected return in this segment fully warrants the research and development investment needed." MTU intends to participate with modules according to its core competencies. Pratt & Whitney and MTU have agreed to collaborate on the above mentioned programs, according to the launch conditions. Says Stark: "By going in this direction we are continuing our long-standing and successful cooperation with Pratt & Whitney and Pratt & Whitney Canada. We are and remain a reliable part-ner for all of the three leading companies in our industry."

Mehr Infos zu:
Mehr zum Thema:
 


Weitere interessante Inhalte
Übersicht Zivilflugzeug-Bestellungen im Jahr 2017

09.08.2017 - Welche Airline hat bei Airbus, Boeing, Bombardier, Embraer und Co. bestellt oder Optionen gezeichnet? Unsere Übersicht gibt Ihnen eine aktuelle Auflistung der Flugzeugbestellungen im Jahr 2017. … weiter

Neuer Zweistrahler ist steilanflugtauglich CSeries von Swiss im Linieneinsatz nach London City

09.08.2017 - Die Bombardier CSeries CS100 von Swiss hat am Dienstag ihren Liniendienst zum wegen seiner steilen Anflüge über die Hochhäuser des Finanzviertels besonders herausfordernden Flughafen London City … weiter

Flottenzugang bei Philippine Airlines Bombardier liefert erste Q400 mit Zweiklassen-Bestuhlung

21.07.2017 - Die Propellermaschine mit 86 Sitzplätzen wurde am Donnerstag in Toronto an die südostasiatische Airline übergeben. … weiter

Britische Fluggesellschaft Flybe verbindet Hamburg und Birmingham

10.07.2017 - Nachdem Eurowings die Strecke im Juni eingestellt hat, wird die Verbindung von der britischen Airline Flybe übernommen. In Hamburg startet sie am Montag erstmals Richtung England. … weiter

Übersicht UPDATE: Bestellungen bei der International Paris Air Show 2017

22.06.2017 - Welche Airline hat bei der diesjährigen Air Show in Paris bei Airbus, Boeing, Bombardier, Embraer und Co. bestellt? Sehen Sie in unserer aktuellen Auflistung die neuen Aufträge der Flugzeughersteller. … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

FLUG REVUE 09/2017

FLUG REVUE
09/2017
07.08.2017

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


Eurofighter: Österreich will teure Kampfjets ausmustern
G20: Gipfeltreffen der VIP-Jets
Falcon 5X: Dassaults neuer Widebody fliegt
Tiger Meet: Trainingsduell über der Bretagne
Cassini-Sonde: Nach 20 Jahren Finale am Saturn
Air Serbia: Etihad baut erfolgreich um
Erstflug am Computer: Flugzeuge im Datenstrom

Be a pilot