03.12.2013
FLUG REVUE

Northrop Grumman starts production of first NATO Global Hawk

Northrop Grumman's Moss Point, Miss., Unmanned Systems Center started production of the first NATO Alliance Ground Surveillance (AGS) Block 40 Global Hawk aircraft.

AGS erste Montage Moss Point 2013

Northrop Grumman begann am 3. Dezember 2013 offiziell mit dem Bau der ersten Block 40 Global Hawk für das AGS-Programm der NATO (Foto: Northrop Grumman).  

 

NATO representatives, state dignitaries, community leaders and Northrop Grumman employees gathered to celebrate the start of production for the first of five aircraft.

The system will provide NATO with near real-time terrestrial and maritime situational awareness information throughout the full range of NATO military and civil-military missions, including peacekeeping and humanitarian relief operations.

The NATO AGS system will be equipped with the multimode Multi-Platform Radar Technology Insertion (MP-RTIP) airborne ground surveillance radar sensor to provide all-weather, day or night intelligence to the NATO Alliance. The system also includes an extensive suite of network-centric enabled line-of-sight and beyond-line-of-sight long-range, wide-band data links.

The NATO AGS system also includes European-sourced ground assets that will provide in-theater support to commanders of deployed forces. Mobile and transportable ground stations will provide an interface between the AGS core system and a wide range of interoperable NATO and national command, control, intelligence, surveillance and reconnaissance systems.

NATO is acquiring the system with 15 nations participating including Bulgaria, Czech Republic, Denmark, Estonia, Germany, Italy, Latvia, Lithuania, Luxembourg, Norway, Poland, Romania, Slovakia, Slovenia and the United States.

The NATO Alliance Ground Management Agency awarded the prime contract for the system to Northrop Grumman in May 2012 during the NATO Summit. The company's primary industrial team includes EADS Deustchland GmbH (Cassidian), Selex ES and Kongsberg, as well as leading defense companies from all participating nations.



Weitere interessante Inhalte
Entscheidung nach langem Wettbewerb Kanada wählt Airbus C295W als SAR-Flugzeug

09.12.2016 - Die kanadische Regierung hat die Airbus C295W für ihr Such- und Rettungsflugzeugprogramm (Fixed-Wing Search and Rescue Program – FWSAR) ausgewählt hat. … weiter

Diehl Defence IRIS-T gegen Bodenziele getestet

08.12.2016 - Der Luft-Luft-Lenkflugkörper IRIS-T hat bei einem Testschießen von einem norwegischen F-16-Kampfjet seine Luft-Boden-Fähigkeit demonstriert. … weiter

Sikorsky S-70i Black Hawk für Chile

08.12.2016 - Sikorsky hat einen Vertrag für die Lieferung von sechs S-70i Black Hawk an die chilenischen Luftstreitkräfte abgeschlossen. … weiter

Frankreich, Großbritannien und Spanien Servicevertrag für A400M unterzeichnet

07.12.2016 - Airbus Defence and Space hat einen langfristigen GUnterstützungsvertrag für den neuen A400M-Transporter mit Großbritannien, Frankreich und Spanien unterzeichnet. … weiter

Flugstundenjubiläum für USAF-Pilot 6000 Stunden in der A-10

06.12.2016 - Als einer der erfahrensten Kampfflugzeugpiloten der US Air Force hat Oberstleutnant John Marks nun 6000 Flugstunden in der A-10 Thunderbolt II erreicht. … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

FLUG REVUE 12/2016

FLUG REVUE
12/2016
07.11.2016

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


- Neue Junkers F 13 fliegt
- Dreiteilung airberlin
- Flughafen Lyon
- Erprobung Pilatus PC-24
- Wonsan Air Festival
- Brennstoffzellen im Alltagstest
- Extra Raumfahrt

aerokurier iPad-App