21.07.2008
FLUG REVUE

2008-07-21 - PW Geared Fan fliesPW1000G geared turbofan flies

Erstflug des Getriebefans von Pratt & Whitney<br /> Pratt & Whitney's PurePower PW1000G demonstrator engine successfully completed its first flight on July 11, launching a flight test program that will run through the end of 2008. The PurePower PW1000G engine – formerly referred to as the Geared Turbofan engine – flew for more than 30 minutes on Pratt & Whitney's 747SP fly test bed at the company's flight test facility in Plattsburg, N.Y.

"The PurePower PW1000G engine performed flawlessly and we are excited to build on the success of our ground testing as we begin the flight test phase of this demonstration program," said Bob Saia, vice president, Next Generation Product Family, Pratt & Whitney Commercial Engines.  "As airlines face rising fuel prices and growing environmental pressures, they are watching the development of the PW1000G engine very carefully.  The engine continues to meet or exceed all pre-test targets and we are excited to bring this value to our customers."
The PurePower PW1000G engine flight test program will run in two phases.  The first phase will run for approximately 40 hours on Pratt & Whitney's 747SP flying test bed.  This phase will focus on engine performance and nacelle system validation.  After completing phase one, the engine will be shipped to Airbus in Toulouse, France, and installed on an Airbus-owned A340 flight test aircraft.  Phase two, which is scheduled to begin in the fourth quarter and include approximately 75 flight hours, will continue engine performance and operation testing while providing valuable installation and acoustics data.
The PW1000G engine targets double-digit reductions in fuel burn, environmental emissions, engine noise and operating costs for the next generation of commercial aircraft.  The PW1000G engine uses Geared Turbofan technology where a state-of-the-art gear system allows the engine's fan to operate at a different speed than the low-pressure compressor and turbine.  The result is a step-change improvement in fuel efficiency and a slower fan speed for much lower noise.  The PurePower PW1000G engine is an all new centerline engine that includes next generation technology in every major module.

Mehr Infos zu:
Mehr zum Thema:
 


Weitere interessante Inhalte
Viehzucht im Wüstenstaat Qatar Airways fliegt 4.000 Kühe nach Katar

20.07.2017 - Um der hohen Milchnachfrage trotz der Blockade durch die Nachbarländer nachzukommen, hat das Emirat bereits zwei Sonderflüge mit 300 Rindern organisiert. Eine Boeing 777F beförderte die europäischen … weiter

Ehrung in New York Rekord: Techniker seit 75 Jahren bei American Airlines

19.07.2017 - 75 Jahre lang arbeitete Azreil „Al“ Blackman in der Instandhaltung von American Airlines. Am Mittwoch widmete ihm die Fluggesellschaft eine Triple Seven. … weiter

Neue Flugstrecke Phuket ist 300. Ziel von Turkish Airlines

19.07.2017 - Die Boeing 777-300ER absolvierte am Montag ihren ersten Flug auf die thailändische Urlaubsinsel. … weiter

Alle Typen im Detail Die Flugzeuge der Schweizer Luftwaffe

19.07.2017 - Die Schweizer Luftstreitkräfte setzen für ihre Aufgaben mehr als ein Dutzend verschiedene Muster ein. … weiter

United übernimmt die jüngste 777 Boeing liefert 1500. "Triple Seven"

18.07.2017 - US-Branchenriese United hat am Montag in Everett die 1500. Boeing 777 übernommen. 1994 war United auch der erste Abnehmer einer "Triple Seven" ("Dreimal Sieben"), die für Boeing zum jahrzehntelangen … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

FLUG REVUE 08/2017

FLUG REVUE
08/2017
10.07.2017

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


Stratolaunch: Das größte Flugzeug der Welt
Atlanta: Der größte Flughafen der Welt
Paris Air Show: Die größte Luftfahrtschau der Welt
Transall: Abschied von Penzing


aerokurier iPad-App