21.07.2008
FLUG REVUE

2008-07-21 - PW Geared Fan fliesPW1000G geared turbofan flies

Erstflug des Getriebefans von Pratt & Whitney<br /> Pratt & Whitney's PurePower PW1000G demonstrator engine successfully completed its first flight on July 11, launching a flight test program that will run through the end of 2008. The PurePower PW1000G engine – formerly referred to as the Geared Turbofan engine – flew for more than 30 minutes on Pratt & Whitney's 747SP fly test bed at the company's flight test facility in Plattsburg, N.Y.

"The PurePower PW1000G engine performed flawlessly and we are excited to build on the success of our ground testing as we begin the flight test phase of this demonstration program," said Bob Saia, vice president, Next Generation Product Family, Pratt & Whitney Commercial Engines.  "As airlines face rising fuel prices and growing environmental pressures, they are watching the development of the PW1000G engine very carefully.  The engine continues to meet or exceed all pre-test targets and we are excited to bring this value to our customers."
The PurePower PW1000G engine flight test program will run in two phases.  The first phase will run for approximately 40 hours on Pratt & Whitney's 747SP flying test bed.  This phase will focus on engine performance and nacelle system validation.  After completing phase one, the engine will be shipped to Airbus in Toulouse, France, and installed on an Airbus-owned A340 flight test aircraft.  Phase two, which is scheduled to begin in the fourth quarter and include approximately 75 flight hours, will continue engine performance and operation testing while providing valuable installation and acoustics data.
The PW1000G engine targets double-digit reductions in fuel burn, environmental emissions, engine noise and operating costs for the next generation of commercial aircraft.  The PW1000G engine uses Geared Turbofan technology where a state-of-the-art gear system allows the engine's fan to operate at a different speed than the low-pressure compressor and turbine.  The result is a step-change improvement in fuel efficiency and a slower fan speed for much lower noise.  The PurePower PW1000G engine is an all new centerline engine that includes next generation technology in every major module.

Mehr Infos zu:
Mehr zum Thema:
 


Weitere interessante Inhalte
Sky Gates Cargo Airlines Russische Luftfrachtgesellschaft erweitert Flotte

26.05.2017 - Im vergangenen Jahr hat Sky Gates Cargo den Frachtverkehr zwischen Europa, Russland und dem fernen Osten aufgenommen. Nun erweitert die Fluggesellschaft ihre Flotte um eine weitere Boeing 747-400F. … weiter

Für den Start von kleinen Satelliten Boeing entwickelt wiederverwendbares Raumflugzeug

26.05.2017 - Gemeinsam mit der DARPA, der Forschungsbehörde des US-Verteidigungsministeriums, arbeitet Boeing an einem Raumflugzeug, das Satelliten ins All bringen soll. … weiter

Langstrecke Frankfurt-Dallas Boeing 777-200 mit neuer Business-Class-Bestuhlung

26.05.2017 - American Airlines führt, auf den Flügen von Frankfurt nach Dallas (Fort Worth), eine neue Bestuhlung in der Business Class ein. Alle Reisenden haben aufgrund der 1-2-1 Bestuhlung direkten Zugang zum … weiter

Modernisierungsprogramm Saudische E-3A erhalten Radar-Verbesserungen

24.05.2017 - Das Radar System Improvement Program für die fünf Boeing E-3A AWACS der saudischen Luftstreitkräfte ist abgeschlossen worden. … weiter

Neue 737-Generation im Einsatz Boeing liefert zweite 737 MAX aus

24.05.2017 - Am Mittwoch ist am Flughafen Boeing Field die zweite Boeing 737 MAX 8 ausgeliefert worden. Der neue Zweistrahler ist bereits unterwegs zum Kunden. … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

FLUG REVUE 06/2017

FLUG REVUE
06/2017
08.05.2017

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


Ryanair: Billig-Gigant in der Offensive
Kabinendesign: Wie eng sitzen wir morgen?
Marinehubschrauber: Die Alleskönner für den Bordeinsatz
US Navy: Teststaffel in Pax River
Raumtransporter: So kommt lebenswichtige Fracht zur ISS
Hightech-Triebwerke: Power für Business Jets

aerokurier iPad-App