21.07.2008
FLUG REVUE

2008-07-21 - PW Geared Fan fliesPW1000G geared turbofan flies

Erstflug des Getriebefans von Pratt & Whitney<br /> Pratt & Whitney's PurePower PW1000G demonstrator engine successfully completed its first flight on July 11, launching a flight test program that will run through the end of 2008. The PurePower PW1000G engine – formerly referred to as the Geared Turbofan engine – flew for more than 30 minutes on Pratt & Whitney's 747SP fly test bed at the company's flight test facility in Plattsburg, N.Y.

"The PurePower PW1000G engine performed flawlessly and we are excited to build on the success of our ground testing as we begin the flight test phase of this demonstration program," said Bob Saia, vice president, Next Generation Product Family, Pratt & Whitney Commercial Engines.  "As airlines face rising fuel prices and growing environmental pressures, they are watching the development of the PW1000G engine very carefully.  The engine continues to meet or exceed all pre-test targets and we are excited to bring this value to our customers."
The PurePower PW1000G engine flight test program will run in two phases.  The first phase will run for approximately 40 hours on Pratt & Whitney's 747SP flying test bed.  This phase will focus on engine performance and nacelle system validation.  After completing phase one, the engine will be shipped to Airbus in Toulouse, France, and installed on an Airbus-owned A340 flight test aircraft.  Phase two, which is scheduled to begin in the fourth quarter and include approximately 75 flight hours, will continue engine performance and operation testing while providing valuable installation and acoustics data.
The PW1000G engine targets double-digit reductions in fuel burn, environmental emissions, engine noise and operating costs for the next generation of commercial aircraft.  The PW1000G engine uses Geared Turbofan technology where a state-of-the-art gear system allows the engine's fan to operate at a different speed than the low-pressure compressor and turbine.  The result is a step-change improvement in fuel efficiency and a slower fan speed for much lower noise.  The PurePower PW1000G engine is an all new centerline engine that includes next generation technology in every major module.

Mehr Infos zu:
Mehr zum Thema:
 


Weitere interessante Inhalte
Boeing 787-9 Qantas führt neuen Premium-Economy-Sitz ein

24.02.2017 - Breiter, weiter nach hinten verstellbar, größeres Display: Die australische Fluggesellschaft stattet ihre Boeing 787-9 mit neuen Sitzen in der Premium Economy aus. … weiter

Airline-"Roadshow" kommt im März nach Frankfurt Emirates sucht Piloten in Deutschland

22.02.2017 - Für ihre Flotte von 250 Großraumjets und für weitere, schon bestellte 220 Flugzeuge sucht Emirates aus Dubai Piloten. Gesucht werden fertig ausgebildete Flugzeugführer mit Erfahrung. Auch aus der … weiter

El Al 33 Direktflüge wöchentlich von Deutschland nach Tel Aviv

22.02.2017 - Die nationale Fluggesellschaft Israels, El Al, und ihre Niedrigpreis-Tochter Up fliegen im Sommerflugplan mehrmals wöchentlich von Frankfurt, München und Berlin-Schönefeld direkt nach Tel Aviv. … weiter

Bestellungen Boeing 787-10: Die Kunden des Dreamliners

21.02.2017 - Boeing hat bislang 165 Bestellungen für die 787-10 erhalten. Die Auslieferung der längsten Version der Dreamliner-Familie ist für 2018 geplant. Hier sehen Sie die Kunden. … weiter

Übersicht Zivilflugzeug-Bestellungen im Jahr 2017

17.02.2017 - Welche Airline hat bei Airbus, Boeing, Bombardier, Embraer und Co. bestellt oder Optionen gezeichnet? Unsere Übersicht gibt Ihnen eine aktuelle Auflistung der Flugzeugbestellungen im Jahr 2017. … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

FLUG REVUE 02/2017

FLUG REVUE
02/2017
06.02.2017

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


- Airbus gegen Boeing
- Letzter Flug der QF-4
- Flybe expandiert
- X-Planes der NASA
- Watt-Flughafen Barra
- Erfolgsmodell Suchoi Su-30
- Datenrelaissystem im All

aerokurier iPad-App