05.09.2012
FLUG REVUE

Rheinmetall presents hybrid aerial vehicle at ILA

Tactical training for helicopter crews with ANTares and the first presentation of an unmanned hybrid aerial vehicle will be the hightlights of Rheinmetalls presence at ILA 2012.

Rheinmetall Ocean

Rheinmetall Airborne Systems arbeitet an einem neuen Hybrid-UAV in der Gewichtsklasse um 150 kg (Zeichnung: Rheinmetall).  

 

Rheinmetall Airborne Systems has its own stand at the UAS Plaza. Together with KZO and Heron, a new tactical UAS concept is on show: in cooperation with Swiss UAV, the company is developing a hybrid airborne system that combines the capabilities of a helicopter and a fixed-wing aircraft, thus lending itself to a wide variety of missions. Joining RAS’s existing airborne platforms, the new system creates a product family that blends extensive operational experience with cutting edge technical innovation.

A further Rheinmetall highlight at ILA is the OPALE. Standing for Optionally Piloted Aircraft Long Endurance, in future this twin-engine DA-42 aircraft will be able to operate in manned or unmanned mode.

Rheinmetall Airborne Systems makes the KZO unmanned reconnaissance system. The German Bundeswehr has deployed it with great success in Afghanistan.

Under the SAATEG programme, Rheinmetall Airborne Systems has supported the Bundeswehr with the Heron system since 2010, a long-range, unmanned aerial reconnaissance system now deployed in Afghanistan; (SAATEG is a German acronym meaning “System for imagery reconnaissance deep in the area of operations”). The Heron has clocked on more than 10,000 hours of flying time in the area of operations, and is set to remain in theatre for at least another two years.

At Stand 3637/3638 in the Helicenter in Hall 3, the Düsseldorf-based Group is showcasing its Advanced Network Trainer (ANTares) mobile tactical training system under the rubric of the Helicopter Training Alliance (HTA). Housed in a 20-foot container, this versatile and flexibly deployable simulation system helps soldiers get ready for their missions, creating a challenging, highly realistic operating environment.

Along with crew coordination training, ANTares can be used to prepare entire units for deployed missions – even in the area of operations. Potential applications are by no means limited to flight simulations.

The simulation cubicles can be freely configured as a plug-and-play unit in containers; together they form the highly mobile ANTares training system. The ANTares containers can be transported to the area of operations by road, rail, air or sea. 

The system also takes into account the need for an up-to-date database for effective mission rehearsal. Exploiting the latest reconnaissance data, the intelligent workflow of Rheinmetall’s Rapid Generation Database automatically creates the required 3-D virtual world in a matter of hours.



Weitere interessante Inhalte
Amerikanischer Navy-Kampfjet F-18 Hornet: Die aktuellen Nutzer

22.01.2017 - Die von McDonnell Douglas entwickelte und gebaute F/A-18 Hornet ist ein zweistrahliges Mehrzweckkampflugzeug. Ursprünglich wurde die F/A-18 für den Einsatz auf Flugzeugträgern entwickelt, doch auch … weiter

Übernahmepläne Safran will Zodiac kaufen

20.01.2017 - Der französische Luftfahrt- und Rüstungskonzern Safran plant eine Übernahme des ebenfalls französischen Kabinenausrüsters Zodiac Aerospace. Dadurch entsteht ein Branchenriese mit 92.000 Mitarbeitern. … weiter

NH90 und Tiger der Heeresflieger Hubschrauber-Verlegung nach Mali beginnt

19.01.2017 - Die Vorbereitungen für die Verlegung von vier NH90 und vier Tigern nach Mali laufen. Im Anschluss an den Beschluss der Bundesregierung steht die Zustimmung des Bundestags noch aus. … weiter

Risse im Heckausleger Sea Lynx der Marine sind repariert

18.01.2017 - Nach zweieinhalb Jahren sind die Bordhubschrauber der Deutschen Marine vom Typ Sea Lynx Mk 88A wieder „ohne Einschränkungen für den operativen Einsatz freigegeben“. Nur eine Maschine muss noch … weiter

Militärische Giganten Top 10: Die schwersten Bomber der Welt

18.01.2017 - Schon seit der Frühzeit der Luftfahrt waren die Bomber meist die größten und schwersten Flugzeuge. … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

FLUG REVUE 02/2017

FLUG REVUE
02/2017
09.01.2017

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


- Ryanair greift Lufthansa an
- Bombardier liefert CS300
- Gulfstream G500
- Sea Lion fliegt
- Interview Astronaut Gerst
- Nachtschicht bei LH Technik

aerokurier iPad-App