21.05.2014
FLUG REVUE

Contract signature at ILARohde & Schwarz radios for Predator B

General Atomics Aeronautical Systems and Rohde & Schwarz today announced that they have signed a Teaming Agreement to integrate and flight demonstrate Rohde & Schwarz’s air traffic control radios on the Predator B/MQ-9 Reaper RPA.

ILA 2014 General Atomics und Rohde & Schwarz - Vertragsunterzeichnung ATC-Funkgerät

Vertragsunterzeichnung: Rohde & Schwarz wird das ATC-Funkgerät für die Predator B von General Atomics liefern. Foto und Copyright: Karl Schwarz  

 

The agreement supports both companies’ efforts to add additional German and European content into Predator-series aircraft. At the same time, the integration of the Rohde & Schwarz radios also supports GA-ASI’s effort to deliver a “Certifiable” Predator B RPA. GA-ASI is forecasting to deliver aircraft that are fully compliant with the airworthiness certification requirements of NATO customers, including STANAG 4671.

“We are continuing to integrate German and European payloads and communications systems into our aircraft while ensuring compliance with airworthiness standards,” said Linden P. Blue, CEO, GA-ASI.

In the final design configuration, two radio systems will be placed in the aircraft, along with potentially another two radios in the Ground Control System (GCS). The R&S MR6000A—from the Rohde & Schwarz VHF/UHF R&S M3AR airborne transceiver family—is the first radio of its kind in the world that meets civil aviation certification requirements and ensures compatibility with military and civilian avionics specifications.

The first flight test of Predator B with a single R&S MR6000A radio system is scheduled for later this year at GA-ASI’s Gray Butte Flight Operations Facility in Palmdale, Calif. The test will encompass verification of control and frequency management using the Beyond-Line-of- Sight (BLOS) communications path. In addition, GA-ASI foresees an adjunct demonstration of a radio relay and communication to dismounted soldiers should flight resources allow.

GA-ASI’s Certifiable Predator B is envisioned to be a multi-nation, certifiable, exportable configuration built upon the company’s Block 5 Predator B aircraft capabilities and Advance Cockpit GCS layout. In April 2013, the company expanded its relationship with its German partner, RUAG Aerospace Services GmbH, to allow for increased collaboration in establishing compliance with NATO airworthiness standards.



Weitere interessante Inhalte
Neuer Militärtransporter Iljuschin Il-112W im Bau

02.12.2016 - Das Flugzeugwerk in Woronesch hat den Rumpf für die erste Il-112W zusammengebaut. Der Prototyp des neuen Militärtransporters soll Mitte 2017 zum Erstflug starten. … weiter

Schulungszentrum Erste japanische F-35 in Luke AFB

01.12.2016 - Wie andere ausländische Kunden bildet auch Japan seine F-35-Piloten in Luke AFB aus. Das erste Flugzeug ist nun beim 944 Fighter Wing eingetroffen. … weiter

Industrieverband mit neuem Präsidenten Klaus Richter wird neuer BDLI-Chef

01.12.2016 - Mit dem Jahresbeginn wird Dr. Klaus Richter neuer BDLI-Präsident. Richter ist Konzern-Leiter des Einkaufs bei der Airbus Group und Vorsitzender der Geschäftsführung der Airbus Operations GmbH in … weiter

Pleiten, Pech und Pannen Top 10: Die spektakulärsten Flugzeuge, die nie flogen

01.12.2016 - Senkrechtstarter, Stealth-Jäger, Mach 3 schnelle Jäger: Die Luftfahrtgeschichte ist voll von interessanten, aber erfolglosen Flugzeugprojekten, die trotz fortgeschrittener Entwicklung nie aus eigener … weiter

Luke AFB F-35 trainiert mit F-16

30.11.2016 - Beim 56th Fighter Wing der US Air Force werden gemeinsame Übungseinsätze von Fighting Falcon und Lightning II geflogen. Ziel ist eine optimale Koordination der aus unterschiedlichen Generationen … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

FLUG REVUE 12/2016

FLUG REVUE
12/2016
07.11.2016

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


- Neue Junkers F 13 fliegt
- Dreiteilung airberlin
- Flughafen Lyon
- Erprobung Pilatus PC-24
- Wonsan Air Festival
- Brennstoffzellen im Alltagstest
- Extra Raumfahrt

aerokurier iPad-App