12.08.2010
FLUG REVUE

UH-72A Lakota flies with MEP

The UH-72A Lakota has started flight tests equipped with the Security and Support Battalion (S&S Battalion) Mission Equipment Package (MEP). The S&S Battalion MEP will greatly expand the Lakota’s use for reconnaissance, command and control and air movement operations.

When it enters service this MEP will be operated by U.S. Army National Guard Security and Support (S&S) Battalions, the new UH-72A version integrates a mission equipment package that includes a nose-mounted center line payload with infrared and electro-optical sensors and laser pointer, moving map and touch-screen displays, a video management system, digital video recorder and data downlink system, plus additional avionics and communications equipment.  The helicopter will carry a 30 million candlepower searchlight and an external hoist.

U.S. Army National Guard S&S Battalions are located throughout the United States and provide a dispersed, readily available, light aviation capability for military missions and operations in support of civil authorities.  These units currently operate aging Vietnam-era rotary-wing aircraft, which will be replaced by the UH-72A.

The UH-72A is produced in Columbus, Miss. by American Eurocopter, which built a dedicated assembly line for the Light Utility Helicopter.  A systems integration facility was created at this site to manage the development of UH-72A’s mission equipment package for the Army National Guard S&S Battalion configuration.

A total of 345 UH-72As are planned to be acquired by the U.S. Army through 2015, approximately 200 will be assigned to the Army National Guard.  Initially, 100 Lakotas are expected to be equipped with the mission equipment package for operation by the S&S Battalions.

EADS North America has delivered 125 UH-72As, all provided on time and within budget.  These aircraft are being used in missions across the U.S and Puerto Rico that include medical evacuation (MEDEVAC), search and rescue, drug interdiction, VIP transport and general aviation support.



Weitere interessante Inhalte
QinetiQ-Auftrag für Airbus Helicopters H125 für die Testpilotenausbildung

01.03.2017 - Für die Ausbildung von Testpiloten und –Ingenieuren an der Empire Test Pilots‘ School (ETPS) hat der Betreiber QinetiQ vier H125 Helikopter bestellt, die 2019 geliefert werden sollen. … weiter

Ersatzteilversorgung bis 2030 gesichert Bundeswehr lässt 26 CH-53 GS umrüsten

27.02.2017 - Die Bundeswehr lässt bei Airbus Helicopters 26 schwere Transporthubschrauber auf zukunftssichere Ersatzteile und Bauteile umrüsten, die ihren Betrieb mindestens bis zum Jahr 2030 ermöglichen. … weiter

Rekordauslieferungen im Verkehrsflugzeuggeschäft Airbus-Konzernbilanz leidet unter A400M

22.02.2017 - Der Luftfahrtkonzern Airbus hat am Mittwoch seine Ergebnisse für das Geschäftsjahr 2016 veröffentlicht. Trotz guter Auftragslage und Rekordproduktion bei den Verkehrsflugzeugen belastete der … weiter

Noch mehr als 400 Maschinen im Einsatz BO105 feiert 50. Geburtstag

16.02.2017 - Am 16. Februar 1967 hob die BO105 in Ottobrunn zu ihrem Erstflug ab. Seit der ersten Auslieferung im Jahr 1970 kauften über 300 Kunden insgesamt rund 1400 Hubschrauber. … weiter

Sea Lion Neuer Marinehubschrauber NH90 NTH

13.02.2017 - Im Rahmen einer umstrittenen Vertragsanpassung bei den Militärhubschrauberprogrammen NH90 und Tiger erhält die Marine 18 Sea Lion. Der spezielle Naval Transport Helicopter soll ab 2019 die kaum noch … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

FLUG REVUE 02/2017

FLUG REVUE
02/2017
06.02.2017

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


- Airbus gegen Boeing
- Letzter Flug der QF-4
- Flybe expandiert
- X-Planes der NASA
- Watt-Flughafen Barra
- Erfolgsmodell Suchoi Su-30
- Datenrelaissystem im All

aerokurier iPad-App