12.08.2010
FLUG REVUE

UH-72A Lakota flies with MEP

The UH-72A Lakota has started flight tests equipped with the Security and Support Battalion (S&S Battalion) Mission Equipment Package (MEP). The S&S Battalion MEP will greatly expand the Lakota’s use for reconnaissance, command and control and air movement operations.

When it enters service this MEP will be operated by U.S. Army National Guard Security and Support (S&S) Battalions, the new UH-72A version integrates a mission equipment package that includes a nose-mounted center line payload with infrared and electro-optical sensors and laser pointer, moving map and touch-screen displays, a video management system, digital video recorder and data downlink system, plus additional avionics and communications equipment.  The helicopter will carry a 30 million candlepower searchlight and an external hoist.

U.S. Army National Guard S&S Battalions are located throughout the United States and provide a dispersed, readily available, light aviation capability for military missions and operations in support of civil authorities.  These units currently operate aging Vietnam-era rotary-wing aircraft, which will be replaced by the UH-72A.

The UH-72A is produced in Columbus, Miss. by American Eurocopter, which built a dedicated assembly line for the Light Utility Helicopter.  A systems integration facility was created at this site to manage the development of UH-72A’s mission equipment package for the Army National Guard S&S Battalion configuration.

A total of 345 UH-72As are planned to be acquired by the U.S. Army through 2015, approximately 200 will be assigned to the Army National Guard.  Initially, 100 Lakotas are expected to be equipped with the mission equipment package for operation by the S&S Battalions.

EADS North America has delivered 125 UH-72As, all provided on time and within budget.  These aircraft are being used in missions across the U.S and Puerto Rico that include medical evacuation (MEDEVAC), search and rescue, drug interdiction, VIP transport and general aviation support.



Weitere interessante Inhalte
Letzte Tiger in Gao eingetroffen Heeresflieger in Mali komplett

06.04.2017 - Mit der Ankunft der beiden letzten Tiger ist das Heeresfliegerkontingent bei der UN-Mission Minusma nun vollständig in Gao stationiert. … weiter

Heeresflieger bei MINUSMA in Mali Tiger in Gao angekommen

26.03.2017 - Am Samstagnachmittag trafen die ersten beiden Tiger des Kampfhubschrauberregiments 36 in Gao im Norden Malis ein. Sie werden im Rahmen der UN-Mission MINUSMA eingesetzt. … weiter

„White Out“-Versuche mit der EC635 RUAG integriert Piloten-Assistenz für NATO-Flugversuche

20.03.2017 - Im Auftrag der Schweizer Luftwaffe hat RUAG Aviation einen EC635 zu Testzwecken mit einem Piloten-Assistenz- und Sicherheitssystem ausgerüstet. … weiter

Kampfhubschrauberregiment 36 Tiger-Verlegung nach Mali hat begonnen

16.03.2017 - Mit dem Straßentransport von Fritzlar nah Leipzig hat die Verlegung von vier Kampfhubschraubern des Heeres für den UN-Einsatz MINUSMA begonnen. … weiter

Verteidigungsminister bei Airbus Helicopters H160 für das französische Militär

06.03.2017 - Die neue H160 von Airbus Helicopters soll laut Verteidigungsminister le Drian als Basis für einen Helicoptère Interarmées Léger dienen, der im nächsten Jahrzehnt eingeführt wird. … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

FLUG REVUE 05/2017

FLUG REVUE
05/2017
10.04.2017

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


Boeing 737 wird 50
Boeing 787-10 fliegt
Rafale in Jordanien
DC-3 in Kolumbien
Flughafen Paris Charles de Gaulle
Triebwerksforschung

aerokurier iPad-App