18.01.2008
FLUG REVUE

2008-01-20 - 787 delayed again787 delayed again

Weitere Verzögerung bei Boeing 787<br /> On 16 January, Boeing announced that first flight of the 787 has been moved from the end of the first quarter of this year to around the end of the second quarter to provide additional time to complete assembly of the first airplane.

Deliveries are now expected to begin in early 2009, rather than late 2008. Carson said that while solid progress has been made on the assembly of Airplane #1, the rate at which jobs are being completed has not improved sufficiently to maintain the current schedule.

"Our revised schedule is based upon updated assessments from the 787 management team of the progress we have made and the lessons we have learned to date. This includes our experience on the factory floor completing production work on the airplane that was originally intended to be done by our suppliers," Carson said. Over the next several weeks, Boeing will be working with its customers and suppliers to assess the specific impacts of the schedule change on the 787's flight test program and entry into service. This effort will include an assessment of supplier progress in meeting their commitments to deliver more complete assemblies on subsequent airplanes.
"We are deeply disappointed by what this delay means for our customers, and we are committed to working closely with them as we assess the impact on our delivery schedules," Carson said. "We have brought together the right skills and leadership from around the company to ensure a successful start-up of our global production system," said Shanahan. "We have put the people, structure and processes in place to execute our plan and we will take additional steps to strengthen our team if needed. We have made significant progress in reducing parts shortages, improving fastener availability and achieving static and systems test milestones. We are focused on getting the 787 flying, certified and delivered to our customers."
Spirit President and CEO Jeff Turner said, "Although the additional delays in first flight and first delivery are disappointing for all of us, I continue to be pleased with Spirit's overall performance on the program. Specifically, our structures' design/build efforts are progressing well as we continue to work with our supply chain to meet program ramp-up requirements. Our major focus areas continue to be accommodating engineering changes and timely receipt of systems and wiring for installation."

Mehr Infos zu:
Mehr zum Thema:
 


Weitere interessante Inhalte
Riesenflotten: Verkehrsflugzeuge Top 10: Die größten Boeing-Kunden

24.10.2017 - Neben Airbus ist Boeing der größte Flugzeugbauer der Welt. Mit der 707 begann die Erfolgsgeschichte der Jet-Airliner aus Seattle, die nun bis hin zur 787 reicht. Doch wer hat die meisten Boeing-Jets … weiter

Ultralangstreckenflüge Top 10: Die längsten Nonstop-Linienflüge weltweit

20.10.2017 - Einige Interkontinentalflüge verbinden Metropolen, welche weit über 10000 km voneinander entfernt liegen. Welche Airline zurzeit den streckenmäßig längsten Nonstopflug anbietet und welche … weiter

Flugstundenkosten Die teuersten Flugzeuge der US Air Force

18.10.2017 - Militärflugzeuge können nicht nur in der Beschaffung exorbitant teuer sein, auch der laufende Betrieb verschlingt teils immense Kosten, wie eine Aufstellung des Pentagon zeigt. … weiter

Roboter im Einsatz Struktursanierung für Schweizer F/A-18 Hornet

16.10.2017 - Mit der ersten präventiven Modifikation am Flugzeug J-5003 wurde ein wichtiger Meilenstein im zweiten Struktursanierungsprogramm für die F/A-18-Flotte der Schweizer Luftwaffe erreicht. … weiter

Riesen mit Rotoren Top 10: Die schwersten Hubschrauber der Welt

16.10.2017 - Kaum ein anderes Fluggerät bietet so viele Einsatzmöglichkeiten wie der Hubschrauber. Besonders als Transporter kann er schwer zugängliche Gegenden erreichen. Vor allem für militärische Zwecke stiegen … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

FLUG REVUE 11/2017

FLUG REVUE
11/2017
09.10.2017

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


- US-Firma Boom: Nachfolger der Concorde?
- Verhandlungen: Das Ende von airberlin
- Swiss: C Series im Liniendienst
- RAF & USAF: „Red Air“ mit zivilen Jets
- X-37B: Geheimer Raumgleiter der USAF