05.03.2009
FLUG REVUE

AgustaWestland Grand for RegaAgustaWestland unveiles Grand for Rega

Version der Grand für Schweizer Luftrettung<br /> Yesteday, AgustaWestland unveiled the the so called DA VINCI helicopter to Swiss air-rescue operator REGA during an official ceremony held at AgustaWestland’s Vergiate plant. The DA VINCI is a modern top-of-the-range light twin specifically developed from the Grand to meet REGA’s requirements for a mountain rescue and air-ambulance helicopter.

Grand Rega Nr.1 März 2009

Die erste AgustaWestland Grand für die Schweizer Rettungsflugwacht Rega wurde am 5. März in Vergiate vorgestellt (Foto: AgustaWestland)  

 

The DA VINCI project was aimed at selecting a light twin aircraft capable to perform high altitude rescue missions as well as the rapid hospital-to-hospital transfer of severely injured patients and providing them with specialised medical treatment in flight. The customer selected the specifically developed DA VINCI project helicopter in late 2006 following an extensive evaluation process and subsequently placed an order for eleven aircraft plus four options.

The high performance DA VINCI features a large cabin providing the space only found in larger and more expensive helicopters. The DA VINCI can get to the casualty quicker than competing helicopters saving vital minutes on the time it takes to get the casualty to hospital and the aircraft is provided with a special Emergency Medical Service (EMS) interior developed by REGA and Aerolite.

The DA VINCI helicopter’s state-of-the-art avionics, totally developed by AgustaWestland, includes a dual duplex four axis digital Automatic Flight Control System (AFCS), Electronic Flight Instrument System (EFIS) with an embedded Flight Management System, 3D Synthetic Vision & Terrain Awareness Warning System (TAWS) embedded into the EFIS, a Radio Management System (RMS) with radio tuning unit for communication and navigation, an Euronav V digital map and an Enhanced Vision System (EVS). The helicopter is also equipped for single pilot VFR operations and a Night Vision Goggle (NVG) compatible cockpit.

Mehr Infos zu:
Mehr zum Thema:
 


Weitere interessante Inhalte
Leonardo Erster AW101 SAR-Hubschrauber nach Norwegen geliefert

20.11.2017 - Leonardo hat die erste von 16 AW101 für das norwegische Justiz- und Sicherheitsministerium ausgeliefert. Sie sind für den Such- und Rettungs dienst bei jedem Wetter vorgesehen. … weiter

Helitech-Messe AW189K mit neuen Aneto-Triebwerken vorgestellt

04.10.2017 - Leonardo hat eine neue Version der AW189 mit dem neuen Aneto-Triebwerk von Safran Helicopter Engines angekündigt. Ein Prototyp fliegt bereits. … weiter

Modernisierungsprogramm Super Lynx Mk21B für Brasilien im Flugtest

02.10.2017 - Der erste von acht Super Lynx Mk21B-Hubschraubern der brasilianischen Marine hat in Yeovil seinen Erstflug absolviert. Die Lieferungen sollen 2018 beginnen. … weiter

HeliOperations Marineflieger trainieren auf britischen Sea Kings

12.09.2017 - Zwei ehemals von der Royal Navy genutzte Sea King Mk5 werden für das SAR-Training von Crews des Marinefliegergeschwaders 5 verwendet. … weiter

Mädchen für alles Marinehubschrauber: Auf großer Fahrt

15.07.2017 - Ob Fregatte oder Flugzeugträger – Hubschrauber gehören zur Ausstattung vieler Schiffe. Dank flexibler Ausrüstung können sie für die U-Boot- und Schiffsbekämpfung genauso wie für Transportaufgaben … weiter


FLUG REVUE 12/2017

FLUG REVUE
12/2017
06.11.2017

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


- Zerlegung entführte Landshut
- Erstflug Airbus A330neo
- airberlins letzte Landung
- NBAA-BACE Las Vegas
- Fliegerschießen Axalp
- Eurofighter Luftwaffe
- Kassenschlager CFM56
- Fliegeruhren EXTRA