05.04.2012
FLUG REVUE

Airbus starts final assembly of first A350 XWB

Final assembly of the first A350 XWB is now underway at the brand new final assembly line in Toulouse.

A350 XWB erste Endmontage

In Toulouse begann im April 2012 die Montage der ersten Airbus A350 XWB (Foto: Airbus).  

 

This latest step in the A350 XWB’s progress is achieved as Airbus starts joining the 19.7 metre long centre fuselage with the 21 metre long front fuselage.

This first A350 XWB airframe will be used for the static structural tests that all new aircraft undergo as part of their certification process. The assembly of the first flying A350 XWB, MSN1, will start during summer.

The centre fuselage was delivered to Toulouse on Wednesday 4th April 2012 by Beluga from Airbus in St Nazaire, France. The front fuselage was previously delivered from St Nazaire to the A350 XWB final assembly line on the 23rd December 2011. Delivery and installation of the aft fuselage from Hamburg, Germany will take place in the coming weeks, followed by the wings delivered from Airbus’ wing assembly site in Broughton, UK.

The A350 XWB fuselage is made up of three main sections - front, centre and aft. These will be joined together at the first main assembly station, Station 50. The nose landing-gear is also joined here. Once this stage is completed, the fuselage is transferred to Station 40 where the wings and tail sections are joined.

In parallel to this, cabin installation will be carried out simultaneously to the wing-fuselage join up, as well as the “power on” of the aircraft systems. In this way, functional tests can start earlier than on previous programmes. 



Weitere interessante Inhalte
Lufthansa Mit A340 von München nach Mallorca

24.04.2018 - Lufthansa fliegt an Pfingsten und zwei Wochen danach außerplanmäßig mit Airbus A340-600 von München nach Palma de Mallorca. … weiter

Zweistrahler als Ultralangstreckenversion Erstflug des Airbus A350-900ULR

23.04.2018 - Am Montag ist in Toulouse der erste Airbus A350-900 der neuen Ultralangstreckenversion ULR zum Erstflug gestartet. Das Flugzeug mit der Werknummer MSN216 wird in der zweiten Jahreshälfte an Singapore … weiter

ETOPS-Einschränkungen Probleme mit Trent 1000 weiten sich aus

23.04.2018 - Betreiber von Boeing 787 müssen ihre Trent-1000-Triebwerke nicht nur häufiger untersuchen lassen, sondern auch eine Reduzierung der ETOPS-Grenzen hinnehmen. … weiter

ILA 2018 Fliegende Stars in Schönefeld

23.04.2018 - Interessante Flugzeuge am Boden und spektakuläre Vorführungen in der Luft: Die ILA hat in dieser Hinsicht wieder einiges zu bieten, bis hin zur Weltpremiere der Sikorsky CH-53K King Stallion. … weiter

Nach Triebwerksschaden bei Southwest Rund 500 CFM56-7B müssen zur Inspektion

23.04.2018 - Die US-Luftfahrtbehörde FAA und die europäische Agentur für Flugsicherheit EASA haben nach dem tödlichen Flugunfall bei Southwest dringliche Lufttüchtigkeitsanweisungen herausgegeben. … weiter


FLUG REVUE 05/2018

FLUG REVUE
05/2018
09.04.2018

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


- GROSSE ILA-VORSCHAU
- Bundeswehr: Die neuen Beschaffungspläne
- GE Aviation GE9X: Flugerprobung des Turbofans
- Ethiopian: Afrikas größte Fluggesellschaft
- Fokker DR I: Der Dreidecker des Roten Barons
- Raumstation: Wartungstrupp im All