20.05.2014
FLUG REVUE

Airbus Global Market ForecastAircraft serving Germany to nearly double by 2032

According to Airbus’ latest Global Market Forecast (GMF) in the next 20 years (2013-2032), the traffic to and from Germany is set to grow at 3.5 per cent per annum (global average 4.7 per cent), driving a need for 1,821 aircraft to address the country’s rising international and domestic air travel requirements.

A350_ILA_Mai2014_Karl-Schwarz_IMG_6800 (JPG)

Prototyp MSN4 des Airbus A350. Foto und Copyright: FLUG REVUE  

 

The fleet of aircraft serving Germany will grow by 80 per cent from todays’ 1,013 to 1,821 aircraft by 2032 and is forecast to consist of 1,338 single-aisle, 386 twin-aisle and 97 very large aircraft (VLA).

Demand in Europe for 5,950 new passenger and freighter aircraft, represents 20 per cent of world-wide demand with a market value of US$803 billion (North America at 20 per cent and Latin America at eight per cent). This compares to emerging markets where growth is stronger such as in Asia-Pacific which represents 38 per cent of the global demand.

“Germany is the fifth largest aviation market in the world and will continue its upward trend, but its growth is less than the world average,” said John Leahy, Airbus Chief Operating Officer Customers. ’’With its airport infrastructure being constrained we see the need for bigger, quieter and more eco-efficient aircraft as confirmed by the number of VLA’s increasing by five times from todays 21 to almost 100 aircraft by 2032.’’

With 387 Airbus aircraft (279 A320 Family aircraft, 19 A300/A310s, 77 A330/A340s, and 12 A380s) in operation with German carriers, Airbus has gained a market share of more than 65 per cent. To date, there are nearly 180 aircraft in Airbus’ backlog for delivery to German carriers (150 A320 Family aircraft, 25 A350s and 2 A380s).

Mehr Infos zu:
Mehr zum Thema:
KS


Weitere interessante Inhalte
Ultralangstreckenflüge Top 10: Die längsten Nonstop-Linienflüge weltweit

20.10.2017 - Einige Interkontinentalflüge verbinden Metropolen, welche weit über 10000 km voneinander entfernt liegen. Welche Airline zurzeit den streckenmäßig längsten Nonstopflug anbietet und welche … weiter

Neue Version des Langstrecken-Jets Airbus A330neo: Die Kunden

19.10.2017 - Mit neuen Trent-Triebwerken, aerodynamischen Verfeinerungen und einer modernisierten Kabine soll die A330neo die Erfolgsgeschichte des Großraumjets fortschreiben und neben der A350 bestehen. … weiter

Auslieferung im November Emirates erwartet 100. Airbus A380

18.10.2017 - Anfang November übernimmt Emirates ihre 100. A380. Die Golf-Airline ist der weltweit größte Betreiber des Superjumbos. … weiter

Neue Airline stößt in airberlin-Lücke Thomas Cook plant Balearentochter

18.10.2017 - Der Reisekonzern Thomas Cook plant, nach übereinstimmenden Medienberichten, die Gründung einer neuen Fluggesellschaft mit der Heimatbasis Mallorca, seinem wichtigsten Ferienziel. … weiter

Zweite Endmontagelinie in Alabama Airbus übernimmt Mehrheit der C Series

17.10.2017 - Der europäische Luftfahrtkonzern Airbus steigt mehrheitlich bei Kanadas C Series Aircraft Limited Partnership ein, die Bombardiers neuen Zweistrahler C Series herstellt. … weiter


  • Hersteller

    Lade...

  • Typ

    Bitte Hersteller auswählen!

FLUG REVUE 11/2017

FLUG REVUE
11/2017
09.10.2017

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


- US-Firma Boom: Nachfolger der Concorde?
- Verhandlungen: Das Ende von airberlin
- Swiss: C Series im Liniendienst
- RAF & USAF: „Red Air“ mit zivilen Jets
- X-37B: Geheimer Raumgleiter der USAF