10.07.2013
FLUG REVUE

Antonov An-2-100

On the 10th of July 2013, a modern modification of the famous An-2 biplane, being designated as An-2-100, performed its maiden flight.

Antonow An-2-100 Erstflug

Die Antonow An-2-100 startete am 10. Juli 2013 zu ihrem Erstflug.  

Foto: Antonow  

This new aircraft was named “Henrih Ongirskii” after H.H. Ongirskii (1939−2012), Deputy General Designer of the Antonov Company, who made a great contribution in the An-2 and An-3 program development.

In the first flight the An-2-100 was piloted by a crew of the Antonov Company test pilots: Sergii Tarasiuk, commander, and Valerii Epanchintsev, copilot. The flight, within which the aircraft passed first tests, was continuing over an hour.

The An-2-100 is intended for passenger, cargo and mixed cargo−passenger transportations on local airlines. It can be operated autonomously at small airfields with low sub-soil strength, including ice and snow−covered ones, in a wide altitude range, under good and adverse climatic and weather conditions.

The main difference between the An-2-100 and its predecessor is in a power plant with MS-14 turboprop engine, made and produced by Motor Sich stock company (Ukraine). One of the advantages of this replacement is substitution of the aviation gasoline that now is not being produced in CIS countries, for aviation kerosene. Thus, the aircraft profitability rises significantly. Besides, the An-2-100 is equipped with the AV-17 reversible propeller (instead of the AV-2). The operational empty weight of An-2-100 is 200 kg less than that of the An-2.

The An-2-100 production will be realized by reequipment of the An-2 being in operation. It will let the An-2 operators continue working with this aircraft. So, there are 135 An-2 on the territory of Ukraine today, and only 54 aircraft have airworthiness.

Obtaining orders on realizing such reequipment from foreign operators is also planning. Taking into account unique performance and all−airfield operation of the An-2, modernization and reconstruction of the airworthiness these aircraft fleet becomes the most important task for development of north and east regions of Russian Federation. There are 1580 such aircraft in Russia today, only 322 of which having airworthiness. The An-2 is also the main aircraft of Russian agricultural aviation.

290 An-2 are being operated in Kazakhstan, 143 – in Uzbekistan, 89 – in Turkmenistan, 82 – in Belarus, 63 – in Azerbaijan, 30 – in Kirgizia, 13 – in Moldova and 4 −− in Armenia. The An-2 modernization and its life cycle extension is one of the important current tasks.

Mehr Infos zu:
Mehr zum Thema:
PR


Weitere interessante Inhalte
ILA-Besuch der Antonow An-225 Größtes Flugzeug der Welt

27.04.2018 - Als Überraschungsgast kam am Mittwoch auch das größe Flugzeug der Welt auf die ILA, der sechsstrahlige Schwerlasttransporter An-225 aus Kiew. … weiter

Rückkehr nach Peking und Schanghai Air Koryu nimmt Linienverkehr wieder auf

05.03.2018 - Nach dem Ende ihrer wöchentlichen Flüge nach Peking im Januar hat die nordkoreanische Fluggesellschaft Air Koryu seit März ihren Linienverkehr nach China wieder aufgenommen. Auch Schanghai scheint im … weiter

Die Cargo-Spezialisten Top 10: Die größten Frachtflugzeuge der Welt

23.02.2018 - Angefangen hat es in der Pionierzeit der Luftfahrt mit Briefen, heute passen riesige Generatoren und ganze Segelyachten in die Frachträume der großen Transportflugzeuge. … weiter

Bei Moskau abgestürzte An-48 Ermittler finden mögliche Unglücksursache

14.02.2018 - Vereiste Sensoren könnten den Absturz einer Antonow An-148 von Saratow Airlines am Sonntag verursacht haben. … weiter

Nach Absturz nahe Moskau Schwierige Bergung der Opfer

12.02.2018 - Am Sonntag ist eine Antonow An-148 von Saratow Airlines kurz nach dem Start vom Flughafen Moskau abgestürzt. 71 Menschen sind dabei ums Leben gekommen. … weiter


FLUG REVUE 06/2018

FLUG REVUE
06/2018
14.05.2018

Abonnements
Digitalabo
E-Paper
Heft-Archiv
Einzelheft bestellen


- ILA AKTUELL: Die Highlights in Berlin
- Alexander Gerst: Die zweite Mission
- Aircraft Interiors: Sitze zwischen Leichtbau und Luxus
- Überschall ohne Knall: Skunk Works bauen X-Plane
- Flughafen München: Angriff auf Frankfurt